Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 (endret) Hei! Har lenge vært forelsket i MB 190E 16v bilene. Jeg vil derfor mest sannsynelig gå for en slik en som førstegangsbil. Hadde planlagt å legge 40-60k i det. Eksempler: (vet at en del er i dårlig fatning, men regner med å finne en fin en før jeg kjøper) http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1720364 http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1603372 http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1734734 -Spørsmålet er da om jeg skal gå for 2.3 eller 2.5l? -Har hørt mye om at disse bilene er kjent for å gå veldig langt, og at det ikke er noe problem å kjøpe en som har gått feks. 250000. -Er reperasjoner dyre på disse bilene? -Synes dette er et godt valg, og hvor mye penger synes dere jeg bør legge i kjøpet? Endret 28. desember 2007 av Slettet-xwByZdFZ Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Synts 190 mercedesene er fine jeg, spesielt hvis man får på evo styling og sånt, men det er bare ei gulerot... har hørt at det er dårlig topppakninger på 190E er ikke helt sikker på det, har aldri kjørt no særlig stjerne bil. synts ikke det er en dum førstebil lykke til med bilkjøp Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Det er ikke noe dyrere å reparere disse en noe annen og nå har det kommet masse uorginale deler til en billig penge også. Jeg syntes 190 er en kjedelig bli kontra en Cupe som man får til hyggelige priser nå og kjøregleden kan ikke sammenlignes... et eks http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...5edcp2X44901765 Jeg har en 300CE selv og finere bil skal man lete lenge etter i denne prisklassen https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=813541 PS-Du hadde ikke fått min for 60.000,- bare så det er sagt Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Det er ikke noe dyrere å reparere disse en noe annen og nå har det kommet masse uorginale deler til en billig penge også. Jeg syntes 190 er en kjedelig bli kontra en Cupe som man får til hyggelige priser nå og kjøregleden kan ikke sammenlignes... et eks http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...5edcp2X44901765 Jeg har en 300CE selv og finere bil skal man lete lenge etter i denne prisklassen https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=813541 PS-Du hadde ikke fått min for 60.000,- bare så det er sagt Får man disse med Manuell kasse? Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Det er ikke noe dyrere å reparere disse en noe annen og nå har det kommet masse uorginale deler til en billig penge også. Jeg syntes 190 er en kjedelig bli kontra en Cupe som man får til hyggelige priser nå og kjøregleden kan ikke sammenlignes... et eks http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...5edcp2X44901765 Jeg har en 300CE selv og finere bil skal man lete lenge etter i denne prisklassen https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=813541 PS-Du hadde ikke fått min for 60.000,- bare så det er sagt Får man disse med Manuell kasse? Man kjøper ikke en MB med manuel kasse "dette er en gylden regel" men ja det finnes noen få. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 og hvorfor kjøper man ikke mercedes med manuell kasse? mye morsommere og kjøre manuell enn automat Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 (endret) og hvorfor kjøper man ikke mercedes med manuell kasse? mye morsommere og kjøre manuell enn automat Nææ det er dessverre feil men er man uviten så tror man dette. De som har kjørt en bil med automat en stund vil sjelden gå tilbake til manuel kasse. Ønsker man å gire så er dette også en mulighet på de fleste aut kasser.. Når det gjelder MB så er man bare fy da de lager verdens beste aut kasser og nesten ingen vil ha en slik bil med manuel "fakta" Godt nyttår! Endret 29. desember 2007 av Jada-jada Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 har kjørt endel automat, både med F1 og tiptronic, steptronic, synts alltid det er like gøy og komme tilbake til manuell, du styrer bilen, bilen styrer ikke deg, og det er smakssak, har ikke no med uvitenhet og gjøre.. og på de gamle automatkassene, så kan du så vidt ikke ejg vet, låse den kun på 2 og 3, så vil ikke akkurat kalle den girkassa for sekvensiell Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Jeg personlig har ikke noe imot å gire, men jeg synes ikke det er spesiellt gøy heller. Blir bedre plass til carputer og andre mods om du har automatisk. Eller koppholder :-) Eneste automatiske bilen jeg har kjørt var dog en kjempestor ford fra 70-tallet. En sånn firkanta bil som bruker 2 parkeringsplasser utenfor IKEA. Ellers har jeg kjørt endel Opel og Peugeot med manuell. Eneste kjipe med manuell er at noen ganger vil den ikke i gir. Da må jeg slippe clutche og trykke den ned. Da går den i gir som den skal. Gjelder særlig revers. Offtopic: er dette normalt, eller har jeg vært uheldig med samtlige biler? Husker ikke om Oplene var sånn, men de var jo kliss nye. Peugeotene varierer fra 10-17 år. For meg er girtypen fullstendig irrelevant. Kunne ikke brydd meg mindre. Som førstebil vil jeg anbefale noe smått. Du kan tro jeg strevde med å ta ut fjøringa på Peugeot 406. Måtte komprimere den med sånne jekkebånd som man fester last med. Var livredd for at den skulle si SPROIIING! En bil på halve størrelsen har fjærer på halve størrelsen. Dette gjelder de fleste delene. Og du vil jo gjerne ikke ha noe som koster en formue å reparere. En familiebil med 5 seter er fullstendig overkill for meg, men den har vært såpass snill mtp. reparasjoner at jeg kan ikke klage. Du er kanskje ikke like heldig om du kjøper bil. En småbil, gjerne en Peugeot, er smart. Peugeot er kjent for komfort. Liten motor = billig forsikring. Jeg er fornøyd sålenge kjøretøyet mitt holder meg tørr når det regner, og ikke er begrenset til 45 km/t. Hva du enn kjøper: SE ETTER RUST! Du kan få en lei overraskelse hvis ikke. Stikk gjerne innom NAF med den på prøveturen, så sier du hva du bør betale for den. Dette kan du bruke til å prute. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Uffattelig dyrt for de 2 første. Aldri gitt så mye for dem! Men det er ditt valg. Jeg hadde heller kjøpt en strøken av en gammel gubbe, og styla opp selv. Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Ikke mange gamle gubber som kjører rundt på 190E 16v Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Ikke mange gamle gubber som kjører rundt på 190E 16v Finnes nok noe jo.. Men det er som sagt opp til deg. Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Husk at det er stor forskjell på vanlig 190E og 190E 16v. 16v er stylet som standard, og det er nok hovedsakelig ungdommer som kjører rundt i de... Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Kjører rundt i 190E 1.8 selv, førstegangsbil her og. Må si at jeg er storfornøyd med bilen, og om det fremdeles finnes gode 2.5 eller 2.3'ere med rimelig km-stand når min begynner å bli klar for utskiftning blir det nok enda en 190. Jeg syns også at de to første bilene så veldig overpriset ut. Min 190E 1.8 har gått 152 000 km i følge telleren, tekstilinteriøret ser nesten nytt ut. Betalte 30 000 kr. Ser at man får de ned mot 25 000 kr for (etter bildene) relativt gode eksemplarer under 200 000 km, men de var så langt unna at jeg ikke hadde mulighet til å dra å kikke på de. Dette er igjen kun 1.8- og 2 literne. Med en gang du slenger på 2.3l eller 2.5l 16v ser de ofte mer slitt ut og har ofte mye mer på telleren. Har sett endel rundt på autodb og finn. Det finnes selvfølgelig unntak. 2.3 og 2.5 skal visstnok være ganske like, 2.3'n er litt mer... turtallsglad. Se om du får tak i enn som ikke er ferdigpimpa (utenom standardstylinga) og råneinnkjørt til 300 000 km. ... eller gå for en trygg bestemorkjørt 1.8 som meg. Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 og hvorfor kjøper man ikke mercedes med manuell kasse? mye morsommere og kjøre manuell enn automat Nææ det er dessverre feil men er man uviten så tror man dette. De som har kjørt en bil med automat en stund vil sjelden gå tilbake til manuel kasse. Ønsker man å gire så er dette også en mulighet på de fleste aut kasser.. Når det gjelder MB så er man bare fy da de lager verdens beste aut kasser og nesten ingen vil ha en slik bil med manuel "fakta" Godt nyttår! Så du sitter her og skriver at en gammel Mercedes har en automatkasse som fungerer bedre enn en manuell girkasse? Da skal de ha vært fyllesjuke den tiden de designet den manuelle kassa.. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 (endret) og hvorfor kjøper man ikke mercedes med manuell kasse? mye morsommere og kjøre manuell enn automat Nææ det er dessverre feil men er man uviten så tror man dette. De som har kjørt en bil med automat en stund vil sjelden gå tilbake til manuel kasse. Ønsker man å gire så er dette også en mulighet på de fleste aut kasser.. Når det gjelder MB så er man bare fy da de lager verdens beste aut kasser og nesten ingen vil ha en slik bil med manuel "fakta" Godt nyttår! Så du sitter her og skriver at en gammel Mercedes har en automatkasse som fungerer bedre enn en manuell girkasse? Da skal de ha vært fyllesjuke den tiden de designet den manuelle kassa.. Men i svarte spør her da hvis man ikke skjønner hvorfor en MB skal ha automat... http://www.mercefreaken.com/forum/index.php Endret 1. januar 2008 av Jada-jada Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Jeg minner om retningslinjene #9 som sier følgende: #9: Forumet er ingen markedsplass. Annonser, meldinger om kjøp, salg og bytte skal postes i bruktmarkedet. Det er ikke tillatt å linke til egne annonser i signatur, profil eller i tråder / personlige meldinger på forumet. Innlegg som strider med dette har blitt fjernet, og vil bli fjernet uten videre varsel. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres via PM/melding) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå