Gå til innhold

Proffesjonelt sosialt nettverk

AudunSæther

Anbefalte innlegg

God kveld.

Jeg leker litt med tanken om å laget et sosialt nettverk av en mer proff karakter enn f.eks nettsteder som fjesboka og nettby. Tanken er vel at man kan ha et sted å sjekke opp eventuelle nye arbeidstakere, med den profilen de selv ønsker å vise. Andre sosiale nettverk viser også den "private" siden av personen, og man sier vel gjerne ikke til sin arbeidsgiver at han kan sjekke ut profilen på fjesboka. Dette er tenkt å være det stikk motsatte, nettopp et sted man gjerne henviser til.

Nettstedet kan hovedsaklig ha følgende tjenester:

• Både personlige og offentlige profiler, med informasjon om utdanning, interesser, arbeidserfaring, CV og kommentarer/anbefalinger fra andre.
  • Grupper der alle kan bli medlem, og grupper der man må bli invitert.
  • Mulighet til dele informasjon med andre medlemmer er også en mulighet, dette da hovedsaklig materiale som kan være nyttig for andre i samme type jobb, ikke siste skrikende tabbevideo fra youtube.

Dette er altså bare en tanke. Jeg vet det finnes andre internasjonale alternativer, som f.eks LinkedIn, men jeg føler det kanskje hadde vært på plass med en helnorsk tjeneste.

Dette er bare en tanke jeg fikk i det travle hodet mitt, men jeg vil gjerne ha noen tilbakemeldinger på om dette har noe for seg eller ikke :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig bra ide, flere ganger jeg har tenk tanken om hvor bra facebook hadde vært om de bare hadde fjernet all den meningsløse spamen(90% av allt på facebook) som er i veien, og heller fokusert på den sosiale nettverks delen.

Endret av Hoon
Lenke til kommentar

I like the idea.

Men bidrar med noen ideer til :)

- kurs/kompetanseoversikt: oversikt over hvilke kurs som finnes for segmentet man jobber med

- diskusjonsforum hvor medlemmer kan diskutere leverandører, distributører, kompetanseheving, rutiner osv både lukket i forhold til egen bedrift, regionalt eller offentlig.

Altså, ikke bare en rekruteringsportal men en portal for næringslivet :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...