Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Acer Aspire 7520 17" bruker 100% cpu (vista)

Anbefalte innlegg

Har reinstallert maskinen uten at dette hjelper. Problemet er ikke der konstant men så fort jeg prøver å gjøre noe er tendensen der. Ikke kommer det bestandig opp hva som bruker cpu, men windows melder om max cpu pruk, maskinen er da selfølgelig treg som bare det. Har også oppdatert bios uten at dette var til hjelp, nyeste drivere fra acer har jeg også installert uten at det ga resultater. Det er kun de orginale programmene fra acer på maskinen akkurat nå

Er frustrert, trodde denne maskinen skulle tilby krefter nok til det meste man kan forvente av en bærbar maskin, nå trenger jeg noen tips om hva jeg kan gjøre

mvh

Gib

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vært borti problem med noe som heter for monitor.exe på acer pcer. Er visst en del av e-recovery systemet de bruker. Det hender det friker ut av en eller annen grunn og da bruker det nesten alle resursene til cpuen. Sjekk hvilke prosesser som går med ctrl+alt+del (regner med det funker på vista også....).

Endret av stringfellow
Lenke til kommentar
Har vært borti problem med noe som heter for monitor.exe på acer pcer. Er visst en del av e-recovery systemet de bruker. Det hender det friker ut av en eller annen grunn og da bruker det nesten alle resursene til cpuen. Sjekk hvilke prosesser som går med ctrl+alt+del (regner med det funker på vista også....).

Noe av problemet er det ikke kommer opp hvilke programmer som bruker cpu, men jeg skal prøve avinstallere monitor.exe når jeg kommer hjem. Kan umulig gjøre det værre :/ takk for tipset

Endret av Gibos
Lenke til kommentar
Noe av problemet er det ikke kommer opp hvilke programmer som bruker cpu, men jeg skal prøve avinstallere monitor.exe når jeg kommer hjem. Kan umulig gjøre det værre :/ takk for tipset

Høyreklikk taskbaren, velg Task Manager, og trykk Show Processes for All Users.

(sikkert noe liknende på norsk Vista også). Der har du alle prosesser som går.

Lenke til kommentar

Det er ikke monitor.exe som bruker cpu. Den virker nokså normal nå etter at jeg la inn SP1 rc1, men så fort jeg prøver meg på spill går det rett vest. Det lagger noe aldeles forferdelig. Call of duty 4 er et av spillen som nærmest er umulig å kjøre i singelpalyer, wow sliter også kraftig. Begynner å bli frustrerende dette her.

Lenke til kommentar
Det er ikke monitor.exe som bruker cpu. Den virker nokså normal nå etter at jeg la inn SP1 rc1, men så fort jeg prøver meg på spill går det rett vest. Det lagger noe aldeles forferdelig. Call of duty 4 er et av spillen som nærmest er umulig å kjøre i singelpalyer, wow sliter også kraftig. Begynner å bli frustrerende dette her.

I og med at skjermkortet (NVIDIA GeForce® 7000M) ikke akkurat drar skinnet av pølsa, så er det kanskje ikke så rart at spill ikke flyter så bra.

Lenke til kommentar

Fjern monitor.exe fra oppstart.

http://www.file.net/process/monitor.exe.html

Kan godt poste en hjt logg.

Så får vi se om det er noe mere grums som må fjernes.

http://www.trendsecure.com/portal/en-US/to...ckthis/download

Start->kjør->msconfig->oppstart.

Fjern alt en ikke trenger.

Vista har mere nok jalla ting som starter.

Ikke at jeg bruker vista.

Må vel over på vista 64bit snart,den enseste grunnen til og skifte.

Ja og dx10 da.

Skal hvertfall bruke vlite,for og få fjernet mye av de jallaprogrammene vista tar med seg.

http://www.vlite.net/

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar

I og med at skjermkortet (NVIDIA GeForce® 7000M) ikke akkurat drar skinnet av pølsa, så er det kanskje ikke så rart at spill ikke flyter så bra.

Det er 8400M g skjermkort som står i, ikke 7000m

Jeg begynner å tro at det er varme som får maskinen til å knele, den blir noe aldeles sykt varm. Det blir til og med varmt oppå maskinen der man holder hendene. Kan vel neppe være normalt

Lenke til kommentar

Jeg begynner å tro at det er varme som får maskinen til å knele, den blir noe aldeles sykt varm. Det blir til og med varmt oppå maskinen der man holder hendene. Kan vel neppe være normalt

Aha, da stod det bare feil på speksene jeg googlet. Last ned et program som kan lese av temperatur på cpu og system, og post resultatet her, så kan vi se om det er noe unormalt.

Lenke til kommentar

Aha, da stod det bare feil på speksene jeg googlet. Last ned et program som kan lese av temperatur på cpu og system, og post resultatet her, så kan vi se om det er noe unormalt.

Jeg lasta ned speedfan, under spilling er temperaturen er ofte over 90grader på core og noe annet jeg regner med er skjermkort eller cipsett til hovedkortet. Jeg vet AMD kan bli varm men dette må man vel si er langt over hva man bør forvente? Får vel bare levere den inn til rep

Lenke til kommentar

Jeg lasta ned speedfan, under spilling er temperaturen er ofte over 90grader på core og noe annet jeg regner med er skjermkort eller cipsett til hovedkortet. Jeg vet AMD kan bli varm men dette må man vel si er langt over hva man bør forvente? Får vel bare levere den inn til rep

Kan godt hende den blir så varm pga den bruker 100% cpu. Trur ikke kjølinga er beregna på slikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...