Tomas SG Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 (endret) Jeg har aldri helt skjønt hva de forskjellige produsentene har å tilby av fordeler når det er samme chipset og samme vifte på et skjermkort. Hva er det egentlig som står i veien for å simplethen sortere etter pris og plukke opp den billigste? Dette er egentlig noe jeg aldri har brydd meg så veldig om, men synes bare det er snedig å ha så mange varianter av et chipset hvor forskjellen er så liten at du sjelden eller aldri ser folk anbefale et spesielt merke. Endret 28. desember 2007 av Null_Obj Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 det kan være kvalitetsforskjeller, bla, på minnet, komponenter, og ikke mindst kjøleløsningen dessuten hender det at produsentene klokker kortene sine litt forskjelling Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 (endret) forskjellige vifteløsninger, Bundle(spill/programmer/kabler osv), noen kan være Overklokket fra fabrikk osv Endret 28. desember 2007 av Simkin Lenke til kommentar
brukerenerslettet Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Trodde det bare var klistremerket og overklokkingen som var forskjellen (du kan finne sånne svaret rundt i forumet tenker jeg) Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 På de fleste nye skjermkort (Nvidia i alle fall) så er det stortsett kun klistremerket og tilbehør som er forskjell. Stortsett alle bruker referansedesignet. Så det er stortsett samme hva man kjøper. Personlig går jeg for det billigste jeg finner. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Designet er det nok få som forandrer på, men som de andre svarer så kan de velge forskjellige delkomponenter slik som RAM produsenter, andre kondensatorer (Kvalitet), etc Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Kan jo ta med at f.eks EVGA lar brukeren installere sine egne kjøleløsninger uten at garanti bortfaller også. Andre produsenter er strengere på det der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå