Yan Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Kommer til å kjøpe A7N8X om ikke lenge og lurer litt på hva jeg skal kjøpe med til dette HK. Har ingenting fra før så alt må kjøpes nytt. (Har kun et nytt suntek kabinett). Når det gjelder harddisk; siden det koster å kjøpe alt nytt så må jeg foreta noen begrensninger. Ønsker en rask og stabil maskin, men som alltid til lavest mulig pris. Og støy er forholdsvis viktig og unngå i den grad det er mulig. - bør jeg kjøpe to 60GB og bruke dem i raid for å få en kjapp maskin eller heller bruke penga på en stk. 120GB? Lurer på å kjøpe Maxtor Diamond Plus9, 2stk 60 eller en 120 GB, ultradma 133. Hvordan er denne i ytelse OG støy i forhold til WD og Seagate? Kommer til å overklokke noe moderat - hvor mye penger trenger jeg å legge i minne da, og hvor mye utgjør forskjellen i 2 og 2,5 CAS? Mange spørsmål, men blir skikkelig takknemlig for alle opplysende svar - er min første maskin jeg skal bygge - så jeg ønsker å være godt foreberedt... :wink: Mvh WhitemanYan Lenke til kommentar
Yan Skrevet 11. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2003 Ønsker så mye info om hardisk valg som mulig, også minne. Svar da!!! Lenke til kommentar
darkfury Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 bruk 2x512MB ddr400 TwinMos brikker og så tar du en S-ATA Seagate barracuda, WD er kanskje raskere men de bråker iaffal VELDIG mye mer Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Jeg har blitt anti WD... først gikk min 20gb HDD (1 år siden) istykker etter 3 uker nå går min 80gb til helvete ser det ut til, rar snodig skarp lyd fra den når den tenker... arg no more WD.. Down whit WD up whit Matrox kjøp deg en Diamond Max 9 med 8mb cache Lenke til kommentar
Øyst Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Hei! Det betyr lite for stabilitet hva du velger av harddisk, men det betyr litt for støy og lommebok. Om jeg var deg ville jeg kjøpt Seagate. De er stille og kapsles inn plast under produsjon slik at de er litt mer beskyttet mot statisk elektrisitet. Størrelsen må du selv avgjøre og om du vil ha Serial ATA. Serial ATA er mye de samme som vanlig IDE foreløpig. Det er like stabilt og kjapt, og det er jo ikke IDE-overføring som er flaskehalsen for dagens harddisker. Minne har derimot en del å si for stabilitet. Kjøp Twinmos (da gjerne med Winbond-brikker), Crusial og annet minne fra navngitte og annerkjente produsenter. Lenke til kommentar
skyline Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Bruk corsair ram! Konge kvalitet.2x256 mb CORSAIR XMS3200, Da greier du fint 190-200fsb. Og sats på en 120gb WD SE disk. 2x 60 disker er ikke å anbefale, da du ikke får stort bedre ytelse. A7N8X DELUXE er ett sinnsykt bra hovedkort! Anbefales!!!! Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Jeg har blitt anti WD...først gikk min 20gb HDD (1 år siden) istykker etter 3 uker nå går min 80gb til varmere strøk down under ser det ut til, rar snodig skarp lyd fra den når den tenker... arg no more WD.. Down whit WD up whit Matrox kjøp deg en Diamond Max 9 med 8mb cache Bare en opplysnig, så er feilprosenten mye høyere på maxtor en den er på wd. Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 2* 256mb pc3200 twinmos m/ winbound og seagate barracuda V m 8mb cache Lenke til kommentar
Øyst Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 2* 256mb pc3200 twinmos m/ winbound og seagate barracuda V m 8mb cache Amen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå