Gå til innhold

Hva er galt med å spise kjøtt?

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-1432

Hva tenker du om det Mr.Badger?

Det jeg syns er verst med kjøttindustrien er jo all faenskapen rundt det, ikke selve handlingen og spise kjøtt, tror jeg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å drepe ved jakt er mye bedre (kan ikke engang sammenlignes) med måten "slakt" foregår på, som du beskriver, "å gå gjennom helvete".

Jeg sier ikke at jeg er for drap, (jakt) men det er et alternativ som er titusen ganger bedre for dyret. Man kan spørre seg selv hvordan man helst vil dø; uvitende for når det skjer, eller gå gjennom "slakt"prosessen der du ser, hører og lukter de rundt deg bli flådd hver eneste dag imens du venter på din tur.

Dyr som blir skutt og drept har (I Norge) levd sine liv naturlig og slik de bør leve, ofte gode og lange liv. Så jeg har færre innvendinger mot jakt enn "slakt".

Vi ser jo også på konsentrasjonsleirene og det som skjedde der som mye verre enn krig i seg selv.

Gratulerer med måneders kjøttfrihet :new_woot:

Lenke til kommentar

Å drepe ved jakt er mye bedre (kan ikke engang sammenlignes) med måten "slakt" foregår på, som du beskriver, "å gå gjennom helvete".

Jeg sier ikke at jeg er for drap, (jakt) men det er et alternativ som er titusen ganger bedre for dyret. Man kan spørre seg selv hvordan man helst vil dø; uvitende for når det skjer, eller gå gjennom "slakt"prosessen der du ser, hører og lukter de rundt deg bli flådd hver eneste dag imens du venter på din tur.

Dyr som blir skutt og drept har (I Norge) levd sine liv naturlig og slik de bør leve, ofte gode og lange liv. Så jeg har færre innvendinger mot jakt enn "slakt".

Vi ser jo også på konsentrasjonsleirene og det som skjedde der som mye verre enn krig i seg selv.

Gratulerer med måneders kjøttfrihet :new_woot:

Dyr har ikke samme evnene som mennesker til å vurdere og reflektere over situasjonen. Så de vet ikke om de står i slaktekø, eller i matkø.

Dvs at så lenge oppfostring og slakting foregår på en ordentlig måte, ser jeg ingen problemer med det.

Lenke til kommentar

Oppfostring og slakt foregår ikke på en ordentlig måte, som jeg nettopp postet om hvis du hadde giddet å bla noen få poster tilbake.

Dokumenter for kuers, grisers, høners og kalkuners psykologi og tenkemåte ettersom du tydeligvis vet mye om dette. Dokumenter også for hvordan de ikke skjønner hva som foregår rundt dem.

Lenke til kommentar

Hvis noen er interessert i hvordan norsk "mat"produskjon er med på å ødelegge landområder som regnskog i Brazil eller hvordan de utnytter mennesker i blandt annet Afrika og feilinformerer det norske folk:

En interessant dokumentar om norske landbruksvarer.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hold dere til emnet, så slipper jeg å bruke påskeferien på å frata dere tilgangen til forumet. En håndfull innlegg har blitt slettet.

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Reaksjoner på moderering tas som alltid på PM.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...