Gå til innhold

Hva er galt med å spise kjøtt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

David Klein hevder å ha en 100 % suksessrate for sine pasienter. En av sykdommene han hevder å kunne kurere er Crohns sykdom. Crohns kan ikke kureres, i alle fall ikke med dagens medisin. I call bullshit, Klein er en svindler.

Mao, du bør ha noen andre kilder å slå i bordet med.

Crohns kan kanskje ikke kureres med dagens medisin, men å legge om kostholdet totalt hjelper. En annen kilde kunne kanskje vært på sin plass. jeg har ingen. Men jeg har testet ut tipsene i boken og det funket. frukt og grønnsaker = fravær av dårlig mage.

Har du prøvd å spise skikkelig sunt over lengre perioder? Det er litt som en ferd inn i det ukjente. Man vet ikke hvor dårlig form kroppen er i før man kjent at det finnes noe bedre.

Lenke til kommentar

Følte ingen ville svare på mitt lille sprm.

Jeg vet dette er litt OT men jeg bare lurer på en ting,

Dere som er veganere og ikke spiser kjøtt/produkter av dyr.

Er dere like flinke når det kommer til alt som er "moralsk" og farlig?

Ting som røyk, narkotika, alkohol, kjøre bil(skader planeten+ulykker skjer ofte) og mange mange andre ting som gjør livet litt ekstra farlig.

Lenke til kommentar

Spørsmålet er jo hvorfor skal man være like flink til alt som er "moralsk" og farlig selv om man er veganer eller vegetarianer? Ingen mennesker er perfekte, det betyr ikke at man ikke kan ha noen fanesaker eller ta noen etiske valg.

Endret av Tabris
  • Liker 1
Lenke til kommentar

David Klein hevder å ha en 100 % suksessrate for sine pasienter. En av sykdommene han hevder å kunne kurere er Crohns sykdom. Crohns kan ikke kureres, i alle fall ikke med dagens medisin. I call bullshit, Klein er en svindler.

Mao, du bør ha noen andre kilder å slå i bordet med.

Crohns kan kanskje ikke kureres med dagens medisin, men å legge om kostholdet totalt hjelper. En annen kilde kunne kanskje vært på sin plass. jeg har ingen. Men jeg har testet ut tipsene i boken og det funket. frukt og grønnsaker = fravær av dårlig mage.

Har du prøvd å spise skikkelig sunt over lengre perioder? Det er litt som en ferd inn i det ukjente. Man vet ikke hvor dårlig form kroppen er i før man kjent at det finnes noe bedre.

Klart, man kan til en viss grad kontrollere symptomene, og kosthold er en av metodene som kan anvendes. Klein hevder likevel ikke å kunne bedre livskvaliteten til en person med Crohns, det ville ikke vært en kontroversiell påstand, han hevder å kunne kurere Crohns. Det er i beste fall en naiv, kunnskapsløs påstand, i verste fall svindel, løgn og bedrag.

Jeg har selv spist sunt over lengre perioder, og jeg er helt enig i at det gjør underverker for kroppen. Nå for tider får jeg i meg altfor mye alkohol og drittmat. og kroppen min fungerer ikke like godt som når jeg har kostholdet i orden. Når det er sagt har vi nok ulike definisjoner på hva som er sunt. Mitt sunne kosthold inneholder masse kjøtt, både rødt og hvitt.

Lenke til kommentar

Klart, man kan til en viss grad kontrollere symptomene, og kosthold er en av metodene som kan anvendes.

Det er ikke et spørsmål om å kontrollere symptomene, men å drive med forebyggende arbeid slik at symptomene ikke lengre er.

Klein hevder likevel ikke å kunne bedre livskvaliteten til en person med Crohns, det ville ikke vært en kontroversiell påstand, han hevder å kunne kurere Crohns. Det er i beste fall en naiv, kunnskapsløs påstand, i verste fall svindel, løgn og bedrag.

Hvordan vet du dette?

Jeg har selv spist sunt over lengre perioder, og jeg er helt enig i at det gjør underverker for kroppen. Nå for tider får jeg i meg altfor mye alkohol og drittmat. og kroppen min fungerer ikke like godt som når jeg har kostholdet i orden. Når det er sagt har vi nok ulike definisjoner på hva som er sunt. Mitt sunne kosthold inneholder masse kjøtt, både rødt og hvitt.

Alkohol og kjøtt (og tobakk) ødelegger og forderver kroppens sensitivitet. Sansene blir også sløve og til tider ikke-fungerende. Et kosthold som består av kjøtt er ikke sunt. Rødt kjøtt er muligens det verste en kan spise. Dette kan jeg si fordi jeg har spist sunn mat i lange tider og rører ikke lengre alkohol. Sansene er fullt oppvåknet og det er ikke noen tvil hva kroppen trenger.

Det er flere faktorer som også spiller en rolle. Den ene er kostholdet, de to andre er rett hvile og rett trening.

Lenke til kommentar

Klart, man kan til en viss grad kontrollere symptomene, og kosthold er en av metodene som kan anvendes.

Det er ikke et spørsmål om å kontrollere symptomene, men å drive med forebyggende arbeid slik at symptomene ikke lengre er.

Å fjerne symptomene helt tror jeg ikke er mulig, men jeg skal ikke krangle på det. Poenget er at det ikke er snakk om en kur.

Klein hevder likevel ikke å kunne bedre livskvaliteten til en person med Crohns, det ville ikke vært en kontroversiell påstand, han hevder å kunne kurere Crohns. Det er i beste fall en naiv, kunnskapsløs påstand, i verste fall svindel, løgn og bedrag.

Hvordan vet du dette?

Det eksisterer ingen kjent kur for Crohns. Klein påstår å kunne kurere Crohns. Dermed følger mulighetene 1) Klein tror han kan kurere Crohns, men tar feil, og 2) Klein lyver.

Alkohol og kjøtt (og tobakk) ødelegger og forderver kroppens sensitivitet. Sansene blir også sløve og til tider ikke-fungerende. Et kosthold som består av kjøtt er ikke sunt. Rødt kjøtt er muligens det verste en kan spise. Dette kan jeg si fordi jeg har spist sunn mat i lange tider og rører ikke lengre alkohol. Sansene er fullt oppvåknet og det er ikke noen tvil hva kroppen trenger.

Det er flere faktorer som også spiller en rolle. Den ene er kostholdet, de to andre er rett hvile og rett trening.

Hva du mener med 'kroppens sensitivitet' at 'sansene er fullt oppvåknet' er jeg ikke sikker på. Spesifiser gjerne hva du mener.

At alkohol og tobakk (over en viss mengde) er skadelig for kroppen er det neppe noen som bestrider. Hvordan du kan nevne kjøtt i samme setning er for meg ufroståelig, og jeg vil gjerne vite hvilke kilder du begrunner dette med. Ikke David Klein.

Sansene mine fungerer forresten utmerket.

Lenke til kommentar

Å fjerne symptomene helt tror jeg ikke er mulig, men jeg skal ikke krangle på det. Poenget er at det ikke er snakk om en kur.

Det eksisterer ingen kjent kur for Crohns. Klein påstår å kunne kurere Crohns. Dermed følger mulighetene 1) Klein tror han kan kurere Crohns, men tar feil, og 2) Klein lyver.

Tror det er to forskjellige måter å tenke her. Den ene er at symptomer blir fjernet av en kur, den andre er at forebyggende fjerner symptomer. Det kan jo hende at pasienten fremdeles har Crohns, men hva slags rolle spiller det når det ikke er noen symptomer? Hvis rett mat fjerner symptomer, så kan man si at den er blitt helbredet. Eller gjort den latent permanent. Forskjellen er nok bare verbal.

Hva du mener med 'kroppens sensitivitet' at 'sansene er fullt oppvåknet' er jeg ikke sikker på. Spesifiser gjerne hva du mener.

Jeg mener at man har mye høyere kapasitet til å se og være med verden sånn som den er. Fargene skinner og lydene er ikke forpurret av et bråkete sinn.

At alkohol og tobakk (over en viss mengde) er skadelig for kroppen er det neppe noen som bestrider. Hvordan du kan nevne kjøtt i samme setning er for meg ufroståelig, og jeg vil gjerne vite hvilke kilder du begrunner dette med. Ikke David Klein.

Jeg bruker meg selv som kilde i og med at jeg har skiftet kostholdet radikalt og ser en absolutt forskjell.

Lenke til kommentar

Tror det er to forskjellige måter å tenke her. Den ene er at symptomer blir fjernet av en kur, den andre er at forebyggende fjerner symptomer. Det kan jo hende at pasienten fremdeles har Crohns, men hva slags rolle spiller det når det ikke er noen symptomer? Hvis rett mat fjerner symptomer, så kan man si at den er blitt helbredet. Eller gjort den latent permanent. Forskjellen er nok bare verbal.

For det første godtar jeg ikke uten videre at kosthold kan fjerne alle symptomer ved Crohns, da må jeg se ordentelig forskning som viser dette. For det andre er jeg ikke enig i at forskjellen bare er verbal. Kanskje i praksis, for pasienten, men ikke medisinsk. Dette bør Klein vite, og det er jeg ganske sikker på at han gjør.

Jeg mener at man har mye høyere kapasitet til å se og være med verden sånn som den er. Fargene skinner og lydene er ikke forpurret av et bråkete sinn.

Jeg må ærlig innrømme at dette høres litt tullete ut. Litt sånn "hippie i harmoni med seg selv og verden"-aktig. Det er ikke meningen å være nedlatende.

Jeg bruker meg selv som kilde i og med at jeg har skiftet kostholdet radikalt og ser en absolutt forskjell.

Aller først, at du føler deg bedre med ditt nye kosthold er supert. Det du ikke kan gjøre er å komme med ubegrunnede påstander om at kjøtt er den store stygge ulven. Det er altfor mange variabler til at du kan trekke noen konklusjoner.

Lenke til kommentar

Det høres nå mer ut som om sansene dine er svekket. Nærmest som en hallusinasjon der hjernen innbiller seg farger og føler en viss ro fordi den ikke blir plaget av alle sanseinntrykkene.

Satt litt på spissen: Kanskje kommet over en eller annen sopp som ikke er fult så bra for kroppen din? ;)

I de yrker og posisjoner der det krever mest ut av kroppen, og som krever superraske reflekser, så står kjøtt absolutt på menyen, og er av en rimelig viktig del av kostholdet.

Jeg må innrømme at jeg synes Martha og sine engleteorier er mye svada, men dette tar faktisk kaka. Kroppen skal ha en god balansert diet, og ikke noen ekstreme ender. Du har de som bare spiser kjøtt, og de som bare spiser grønnt.

eg bruker meg selv som kilde i og med at jeg har skiftet kostholdet radikalt og ser en absolutt forskjell.

Det betyr da fint lite at det er fordi du har kuttet ut kjøtt. Om du har forandret diet så radikalt som du påstår, så betyr det at du har gjort mer enn bare å fjerne kjøttkakene på middagstallerkenen. At du kanskje endelig får i deg nok vitaminer kan ha mye å si.

Prøv å spis litt kjøtt på siden av dieten din, og jeg skal love deg at du ikke vil føle deg noe værre. Ei heller stikk motsatt.

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg må bare tilføye til trådstarter at det er noe han har misforstått..

Du kan ikke dele inn dyr i kjøttetere og planteetere.

Alteter (Omnivor) er en term som benyttes til å beskrive dyr som ernærer seg på en kombinasjon av kjøtt og plantemateriale, i motsetning til rene planteetere og kjøttetere. Eksempler på altetere er dyr som menneske, brunbjørn, svartbjørn, grevling,

Trådstarter tar også feil med at menneske ikke har spist kjøtt inntil nylig, så lenge vi har kunnet drept dyr har vi jaktet og spist kjøtt, i tillegg til plantemat.

Jeg er selv takknemlig for at jeg kan sette tenne i kjøtt og føler et større behag av det, enn fra grønnsaker osv.. nesten som et urgammelt innstinkt i mine skarpe hjørnetenner. Hvis menneske hadde vært vegetarianere hadde vi hatt firkantete tenner. ;)

Lenke til kommentar

Hadde vi vært planteetere så hadde nok kroppen tvilsomt vært så bra tilpasset jakt, og så forferdelig dårlig til å fordøye plantemat. (sammenlignet med de faktiske planteeterene). Planteetere har ikke like stor nødvendighet for intelligens, og for at kjøtteterene skal ha en fordel, så må de nødvendigvis være smartere, større eller sterkere. Evolusjonen hadde nok valgt en helt annen vei om vi hadde spist planter.

Verden trenger kjøttetere, og det er en naturlig del av naturens kjede. Jeg bidro akkurat til min del i stad. :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

I de yrker og posisjoner der det krever mest ut av kroppen, og som krever superraske reflekser, så står kjøtt absolutt på menyen, og er av en rimelig viktig del av kostholdet.

Haha! :lol:

Den påstanden skal du få lov og backe opp.

Lenke til kommentar

Med tanke på at de aller fleste menensker spiser kjøtt så er det kanskje ikke særlig vanskelig å backe opp. Og du trenger ikke se lenger enn nesetippen for å finne ut at bla. Egg og kjøtt er viktige ingredienser i de fleste kosthold for å bygge opp en sterk kropp. Alternativt så er det viktig å kombinere litt av alt. (fortsatt så betyr det at kjøtt er viktig)

Dette rimelig allmenviten, og det er ikke jeg som kommer med kontraversielle påstander. Du står heller fritt til å backe opp det argumentet for at mangel på kjøtt gjør at du skjerper sansene.

Et kjappt eksempel: Du har f. eks piloter og spesialjegere som trenger lynraske reflekser. Eller så har du også kropssbyggere og vektløftere som ikke trenger så raske sanser, men som trenger å yte maksimalt.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Hva er det du snakker om? Du er på bærtur. De næringstoffene man får i fra kjøtt og egg kan man fint få fra andre steder! Google det.

Herregud så latterlig.

Og jeg har ikke sagt at sansene blir skjerpet at et vegetarisk kosthold. Man kan få sansene skjerpet og få en mer velfungerende kropp med et riktig kosthold, uansett om det er et vegeteranisk kosthold eller ikke. Vegetarisme er ikke ensbetydeig med mangelsykdommer.

Det er du som påstår at vegeterianere er sløvere en kjøttetere.

Lenke til kommentar

Verden trenger kjøttetere, og det er en naturlig del av naturens kjede. Jeg bidro akkurat til min del i stad. :)

Hvilken naturlig del av naturens kjede er systematisk oppdrett og slakt av dyr?

Og hvorfor er akkurat det som skjer i naturen så viktig? Retningen naturen tar er på ingen måte fasitsvaret på hva som er riktig.

Endret av Vycan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...