Lycantrophe Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Nei ok. Så slaveri er greit? Hvor tar du det ifra? Innlegget ditt. Litt mer spesifikt? Lenke til kommentar
kozeklumpen Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Rimelig banalt å si at mennesker ikke er kjøttetere. Lenke til kommentar
MrBadger Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Nei ok. Så slaveri er greit? Hvor tar du det ifra? Innlegget ditt. Litt mer spesifikt? Les innlegget ditt. Du beskriver slaveri, utnyttelse, mord, overgrep osv som om det er greit. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 (endret) Nei, jeg sier at realiteten er en annen enn du tydeligvis skulle ønske den var. Jeg sier at realitetene er som de er - et dyr dreper, og bryr seg ikke om smerte og lidelse. De dreper fordi de kan. Selv om slaveri ikke er ok så foregikk det i flere århundrer. Hvorfor tok noen på toppen slaver? Fordi de kunne. Det gjør det ikke greit, men det er sånn det er. Vennligst ikke legg ord i munnen på meg. Endret 31. januar 2011 av Lycantrophe Lenke til kommentar
MrBadger Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Nei, jeg sier at realiteten er en annen enn du tydeligvis skulle ønske den var. Jeg sier at realitetene er som de er - et dyr dreper, og bryr seg ikke om smerte og lidelse. De dreper fordi de kan. Selv om slaveri ikke er ok så foregikk det i flere århundrer. Hvorfor tok noen på toppen slaver? Fordi de kunne. Det gjør det ikke greit, men det er sånn det er. Vennligst ikke legg ord i munnen på meg. Vennligst hold deg til tema. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Hva er ikke tema med dette? Lenke til kommentar
MrBadger Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Hva er ikke tema med dette? "Nei, jeg sier at realiteten er en annen enn du tydeligvis skulle ønske den var. Jeg sier at realitetene er som de er - et dyr dreper, og bryr seg ikke om smerte og lidelse. De dreper fordi de kan. Selv om slaveri ikke er ok så foregikk det i flere århundrer. Hvorfor tok noen på toppen slaver? Fordi de kunne. Det gjør det ikke greit, men det er sånn det er. Vennligst ikke legg ord i munnen på meg." Dette. Kom heller med grunn til å spise kjøtt, fremfor å forklare meg slaveriet. Lenke til kommentar
DaXoN Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Jeg bare lurer på en ting, dere som er vegetarianere. Er dere imot biler? Hva med røyk? Alkohol i store mengder? Hva med olje industrien? kanskje store fabrikker som spyr ut røyk. Grunnen til at jeg spør burde være opplagt Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 (endret) #1: Mennesket er bygget for et blandet kosthold. Hvorfor? Det er svært få ting vi IKKE klarer å ta opp næring fra (f.eks gress), som indikerer flere mulige naturlige matveier. #2: Vi har både kjøttenner OG plantetenner. #3: Vi trenger mange næringsstoffer kjøtt er rike på, f.eks proteiner. Ja, det er mulig å få mange fra planter og, men vi snakker konsentrasjon og tilgjengelighet her og. #4: Det heter ikke sanker- og sankersamfunn. Er selvsagt langt flere grunner, men dette peker på elementene vegetarianere stadig vekk drar opp. Slaveri var det du som dro inn. Endret 31. januar 2011 av Lycantrophe Lenke til kommentar
MrBadger Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Jeg bare lurer på en ting, dere som er vegetarianere. Er dere imot biler? Hva med røyk? Alkohol i store mengder? Hva med olje industrien? kanskje store fabrikker som spyr ut røyk. Grunnen til at jeg spør burde være opplagt Off topic Lenke til kommentar
DaXoN Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Jeg bare lurer på en ting, dere som er vegetarianere. Er dere imot biler? Hva med røyk? Alkohol i store mengder? Hva med olje industrien? kanskje store fabrikker som spyr ut røyk. Grunnen til at jeg spør burde være opplagt Off topic Så du nekter og svare på et veldig enkelt spørsmål som omhandler moralen dere har angående andre ting i verden som er "fyfy" på samme måte som kjøtt er så fyfy? Lenke til kommentar
MrBadger Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Jeg bare lurer på en ting, dere som er vegetarianere. Er dere imot biler? Hva med røyk? Alkohol i store mengder? Hva med olje industrien? kanskje store fabrikker som spyr ut røyk. Grunnen til at jeg spør burde være opplagt Off topic Så du nekter og svare på et veldig enkelt spørsmål som omhandler moralen dere har angående andre ting i verden som er "fyfy" på samme måte som kjøtt er så fyfy? Javel jeg skal svare for din skyld, selvom dette er off topic. 1. Jeg er ikke imot biler. 2. Tobakk? Jeg misliker at folk røyker rundt meg. 3. Alkohol i store mengder bryr jeg meg ikke om. 4. Oljeindutrien er nødvendig for Norge. 5. Store fabrikker som spyr ut røyk kan jeg veldig lite om. Lenke til kommentar
DaXoN Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Jeg bare lurer på en ting, dere som er vegetarianere. Er dere imot biler? Hva med røyk? Alkohol i store mengder? Hva med olje industrien? kanskje store fabrikker som spyr ut røyk. Grunnen til at jeg spør burde være opplagt Off topic Så du nekter og svare på et veldig enkelt spørsmål som omhandler moralen dere har angående andre ting i verden som er "fyfy" på samme måte som kjøtt er så fyfy? Javel jeg skal svare for din skyld, selvom dette er off topic. 1. Jeg er ikke imot biler. 2. Tobakk? Jeg misliker at folk røyker rundt meg. 3. Alkohol i store mengder bryr jeg meg ikke om. 4. Oljeindutrien er nødvendig for Norge. 5. Store fabrikker som spyr ut røyk kan jeg veldig lite om. Så det at folk bruker så mye bil at det forurenser planeten og i fleste tilfeller er en utrolig sløsing av naturresursene vi har siden folk kjører veldig ofte med 1-2 i biler som kan ha som oftest 5 folk eller flere i er ok? Men du vil ikke at alle skal slutte og røyke? Så det er ok og drikke seg dritings som jeg vil si fører til like mange problemer som kjøtt kan om ikke mere. Men det er ok at de ødelegger store deler av naturen? nå snakker jeg om olje industrien i andre land også, og ulykker der olje tankere har fått hull / etc (et eksemple: http://en.wikipedia.org/wiki/Exxon_Valdez_oil_spill ) 5: vel vi har nok ikke like store problemer i Norge som andre land, men fabrikker som spyr ut røyk er alt ifra positivt. Poenget mitt er at vis dere skal være moralens vokter når det kommer til mat, om det er riktig og spise kjøtt, om vi trenger det, om det er noe mennesker er laget til. burde dere kanskje se på andre ting også som ødelegger mennesker istedet får bare en del. *sier ikke at alle i tråden som er veggiser er moralens voktere når det kommer til temaet men veldig mange som er veggetariantere/veganer, er det* Lenke til kommentar
MrBadger Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Jeg bare lurer på en ting, dere som er vegetarianere. Er dere imot biler? Hva med røyk? Alkohol i store mengder? Hva med olje industrien? kanskje store fabrikker som spyr ut røyk. Grunnen til at jeg spør burde være opplagt Off topic Så du nekter og svare på et veldig enkelt spørsmål som omhandler moralen dere har angående andre ting i verden som er "fyfy" på samme måte som kjøtt er så fyfy? Javel jeg skal svare for din skyld, selvom dette er off topic. 1. Jeg er ikke imot biler. 2. Tobakk? Jeg misliker at folk røyker rundt meg. 3. Alkohol i store mengder bryr jeg meg ikke om. 4. Oljeindutrien er nødvendig for Norge. 5. Store fabrikker som spyr ut røyk kan jeg veldig lite om. Så det at folk bruker så mye bil at det forurenser planeten og i fleste tilfeller er en utrolig sløsing av naturresursene vi har siden folk kjører veldig ofte med 1-2 i biler som kan ha som oftest 5 folk eller flere i er ok? Men du vil ikke at alle skal slutte og røyke? Så det er ok og drikke seg dritings som jeg vil si fører til like mange problemer som kjøtt kan om ikke mere. Men det er ok at de ødelegger store deler av naturen? nå snakker jeg om olje industrien i andre land også, og ulykker der olje tankere har fått hull / etc (et eksemple: http://en.wikipedia.org/wiki/Exxon_Valdez_oil_spill ) 5: vel vi har nok ikke like store problemer i Norge som andre land, men fabrikker som spyr ut røyk er alt ifra positivt. Poenget mitt er at vis dere skal være moralens vokter når det kommer til mat, om det er riktig og spise kjøtt, om vi trenger det, om det er noe mennesker er laget til. burde dere kanskje se på andre ting også som ødelegger mennesker istedet får bare en del. *sier ikke at alle i tråden som er veggiser er moralens voktere når det kommer til temaet men veldig mange som er veggetariantere/veganer, er det* Jeg er da for faan ikke no moralens vokter, jeg spiser ikke andre. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Å hærregud. Går ikke ann å tenke sånn. Hvor gammel er du? Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Faktum er at mange veggiser er moralister som ser ned på kjøttetere og prøver å omvende dem. Lenke til kommentar
MrBadger Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Faktum er at mange veggiser er moralister som ser ned på kjøttetere og prøver å omvende dem. Jeg e rikke moralist Men ja, ser ned på kjøttspisere! Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Moralister finner man overalt, uansett hva det gjelder. Lenke til kommentar
DaXoN Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Faktum er at mange veggiser er moralister som ser ned på kjøttetere og prøver å omvende dem. Jeg e rikke moralist Men ja, ser ned på kjøttspisere! Da er du en latterlig person synd og si det men det er faktumet. Du ser ned på kjøttspisere fordi? Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 I artiklene er det linker til forskning, Mercola er ikke noe kvakksalver han har sine meninger akkurat som deg og har i 90% av tilfellene vitenskaplig dokumentasjon som han tolker i artiklene. Kan også nevne at jeg aldri har tatt influensa vaksine og aldri hatt influensa 26år ung, bank i bordet.. Hvis artiklene inneholder kildehenvisninger får du lime dem inn her, for det er nemlig umulig å trykke på eller se hyperlinkene i teksten uten å registrere seg. Om han i det hele tatt linker til ekte forskning, gjør han det på en uryddig og uvitenskapelig måte. Det vanlige er å liste opp kildereferanser på slutten av dokumentet, med navn på forfatter, ISBN-nummer, osv. Du påstår at Mercola ikke er kvakksalver, selv om han selger alternativ "medisin" markedsført med lovnader om terapeutiske virkninger forbeholdt ekte legemidler? Er ikke det selveste definisjonen på kvakksalveri? Må ærlig si jeg har kun god erfaring med rådene han gir, merker som eks selv meget gunstig virking av spirulina. Som jeg sa lev i mørket du la DNA'en din bli rett ut ødelagt av all giften som er i "vanlig" mat pr idag som igjen fører til kreft,Parkinson osv. Mercola prøver hvertfall gjøre noe godt i denne verden og er likt av mange også de som ikke sverger til helsekost eller metoder han snakker om. Man kan ta noe av det han sier man må ikke følge alt, er ikke noe religion du tar kunnskap fra alle kanter å bruker det selv i ditt liv og med det tar dine egne valg.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå