Gå til innhold

Hva er galt med å spise kjøtt?


Anbefalte innlegg

Ja altså jeg er jo ikke imot å ha dyr. Jeg tenker at så lenge dyret har det bra, så er det greit. Samme som at jeg er ikke imot kjøttspising av at det er prinsipiellt feil å drepe, ettersom human avliving i visse tilfeller av både mennesker og dyr kan være riktig, men jeg er imot det av grunner som prosessen det blir gjort på, at jeg vet selv at ikke ville drept mitt eget dyr, at jeg vet selv at jeg ikke ville dødd for noens appetitt, jeg vet selv at jeg ikke vil miste noen jeg er glad i, jeg setter meg inn i dyrets situasjon pluss pluss.

du støtter PETA mer bevis trenger jeg ikke på din inkompetanse til å diskutere dette emne.

søk på youtube, PETA dreper dyr og de HATER.

Inkompetanse ja. Saklig innlegg dette her! ;)

 

Er det galt å spise kjøtt? JA, det er galt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

dyr til for å gjøre livet til oss mennesker lettere.

 

Du mener at Gud skapte dem for oss?

 

Uten kjøtt hadde vår sivilisasjon dødd ut for lengst.

 

Feil. Det krever mer ressurser å produsere kjøtt enn annen mat.

 

Hva har en eventuell skaper med dette å gjøre? Det er slik naturen funker. Dyreverdenen består jo av dyr som lever av andre dyr osv. Virker det da logisk for deg at vi som er øverst på næringskjeden ikke skal leve av noen av dem?

 

Les setningen min. Dødd ut for lengst. Uten kjøtt hadde ikke menneske eksistert lenger. Det er det som matet mennesket i tidlig stadium. Det betyr ikke at vi MÅ gjøre det samme som vi gjorde på huleboerstadium, men det fremhever en viss logikk.

 

Og se på Indianerne i Nord-Amerika. Kanskje de mest naturelskende folkegruppene i historien. De spiste kjøtt, dog viste de respekt til dyrene. Dette synes jeg forsåvidt også vi burde bli flinkere til.

Endret av Bosna
Lenke til kommentar

dyr til for å gjøre livet til oss mennesker lettere.

 

Du mener at Gud skapte dem for oss?

 

Uten kjøtt hadde vår sivilisasjon dødd ut for lengst.

 

Feil. Det krever mer ressurser å produsere kjøtt enn annen mat.

 

Hva har en eventuell skaper med dette å gjøre?

 

Måten Bosna skrev det på. Dyr er til for å gjøre livet til mennesker lettere.

Lenke til kommentar

Bosna, du må ta til betraktning at vi ikke lenger lever i steinalderen. Det dyr gjør i naturen rettferdigjører ikke at vi kan gjøre det samme. Vi har lagt bak oss krig, gitt like rettigheter, fordømt slaveri og å spise andre arter vil på samme måte en dag bli sett på som barbarisk, uavhengig av hva man i dag måtte føle som naturlig.

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet er soyabønner og quinoa de eneste plantene der proteinene inneholder alle de essensielle aminosyrene kroppen trenger. Jeg hadde ikke holdt ut lenge med et så ensidig kosthold.

 

Hvis man er vegetarianer blir det selvfølgelig lettere da man kan dekke behovet ved hjelp av meieriprodukter (og egg, hvis det er lov).

 

Kan jeg spørre om hva du spiser i løpet av en vanlig dag, MrBadger? Aller helst en uke, men det blir for mye arbeid til at jeg forventer det. Grunnen til at jeg spør nettopp deg er at du virker så ekstremt overbevist at jeg antar at du er veganer, ikke vegetarianer. Hvis jeg tar feil kan du bare stryke spørsmålet mitt.

Lenke til kommentar

Jeg er for skatt

 

Og hvis man ikke vil gi fra seg pengene sine så skal man kastes bak lås og slå?

 

Det er vel ikke akkurat sånn med det første, men jeg synes det. Man skal tilpasse seg samfunnet man bor i, og følge dets regler. Hvis man er utilfreds, kan man flytte til et annet land. I Norge er vi heldige nok til å ha den muligheten.

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet er soyabønner og quinoa de eneste plantene der proteinene inneholder alle de essensielle aminosyrene kroppen trenger. Jeg hadde ikke holdt ut lenge med et så ensidig kosthold.

 

Hvis man er vegetarianer blir det selvfølgelig lettere da man kan dekke behovet ved hjelp av meieriprodukter (og egg, hvis det er lov).

 

Kan jeg spørre om hva du spiser i løpet av en vanlig dag, MrBadger? Aller helst en uke, men det blir for mye arbeid til at jeg forventer det. Grunnen til at jeg spør nettopp deg er at du virker så ekstremt overbevist at jeg antar at du er veganer, ikke vegetarianer. Hvis jeg tar feil kan du bare stryke spørsmålet mitt.

soyabønner er ikke bra i lengden, er masse vitenskaps undersøkelser på akkurat det.

 

http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2008/07/17/the-whole-soy-story-the-dark-side-of-america-s-favorite-health-food.aspx

 

http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2010/09/18/soy-can-damage-your-health.aspx

 

http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2008/10/07/the-evidence-against-soy.aspx

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...