Gå til innhold

Hva er galt med å spise kjøtt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dyr er til for å spises. Noen har også den fantastiske egenskapen at de kan gi oss melk, materiale til klær etc. Dyr er herlig. Noen er til og med kosete og kan brukes til kjæledyr. Disse er det ikke så vanlig å spise.

 

Spesiesisme kan sammenlignes med rasisme, og argumentene du bruker er av typen som ble brukt i USA på 1800-tallet for å rettferdigjøre slaveri. Jeg er veldig uenig i alt det du påstår.

 

Jeg anbefaler å jobbe et år på kennel og et kurs i etikk.

Lenke til kommentar
Hva er galt med å spise kjøtt?

 

Jeg ser ingenting galt i å spise kjøtt. Det tilfredsstiller mitt appetittbehov og smaker fortreffelig. Jeg har som sagt enda ikke funnet en relevant erstatter. Jeg føler på ingen måte noe synd på dyrene jeg spiser.

 

Jeg er egoistisk ja, og jeg tenker kun på meg selv og mitt eget beste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hva er galt med å spise kjøtt?

 

Jeg ser ingenting galt i å spise kjøtt. Det tilfredsstiller mitt appetittbehov og smaker fortreffelig. Jeg har som sagt enda ikke funnet en relevant erstatter. Jeg føler på ingen måte noe synd på dyrene jeg spiser.

 

Jeg er egoistisk ja, og jeg tenker kun på meg selv og mitt eget beste.

 

Jammen da har du jo tatt fullstendig feil!

 

Her har du erstattere i hundrevis

http://www.quorn.com/

http://www.halsanskok.se/

Lenke til kommentar

Dyr er til for å spises. Noen har også den fantastiske egenskapen at de kan gi oss melk, materiale til klær etc. Dyr er herlig. Noen er til og med kosete og kan brukes til kjæledyr. Disse er det ikke så vanlig å spise.

 

Spesiesisme kan sammenlignes med rasisme, og argumentene du bruker er av typen som ble brukt i USA på 1800-tallet for å rettferdigjøre slaveri. Jeg er veldig uenig i alt det du påstår.

 

Jeg anbefaler å jobbe et år på kennel og et kurs i etikk.

Har heller ingenting imot slaveri.

 

Men fra tull til min mening så kommer jeg til å spise kjøtt uansett hva dere sier. Beklager min ignoranse, men det er altfor godt.

Lenke til kommentar

noen av mange grunner til å ikke spise kjøtt

 

Grunn 1: http://www.meat.org/ - bør være grunn nok i seg selv!

 

 

 

 

 

Jeg har sett døde folk med egne øyne, et barn som ble dratt opp av vannet av rednings dykkere blå i fargen, sett folk bli rett ut slaktet på de mest brutale måter på vid klipp på nett, ja jeg har egentlig sett det verste av det verste..

 

Barn & dyr som lider er 2 ting jeg bare ikke klarer se, blir helt dø innvending av det..

 

Men Peta er imot ting som er grunnlegende for meg som eks ha en hund, det er jo kompisen min og en skapning som gleder både meg å alle rundt meg..

 

Når noen kan være imot det er noe fundamentalt galt med dem..

 

Selvsagt vegan diet har ingen ting med Peta gjøre men jeg blir kvalm av at folk støtter dem bare pga av det er "populært" mange av de som støtter dem har jo husdyr selv..

 

Ingrid Newkirk er en syk kjerring bare sjekk litt på youtube.

 

Og det skal også sies at Norge har en ganske mer human behandling av dyr en hva som ses i klippene du deler ut her..

Lenke til kommentar

Ja altså jeg er jo ikke imot å ha dyr. Jeg tenker at så lenge dyret har det bra, så er det greit. Samme som at jeg er ikke imot kjøttspising av at det er prinsipiellt feil å drepe, ettersom human avliving i visse tilfeller av både mennesker og dyr kan være riktig, men jeg er imot det av grunner som prosessen det blir gjort på, at jeg vet selv at ikke ville drept mitt eget dyr, at jeg vet selv at jeg ikke ville dødd for noens appetitt, jeg vet selv at jeg ikke vil miste noen jeg er glad i, jeg setter meg inn i dyrets situasjon pluss pluss.

Lenke til kommentar

Ja altså jeg er jo ikke imot å ha dyr. Jeg tenker at så lenge dyret har det bra, så er det greit. Samme som at jeg er ikke imot kjøttspising av at det er prinsipiellt feil å drepe, ettersom human avliving i visse tilfeller av både mennesker og dyr kan være riktig, men jeg er imot det av grunner som prosessen det blir gjort på, at jeg vet selv at ikke ville drept mitt eget dyr, at jeg vet selv at jeg ikke ville dødd for noens appetitt, jeg vet selv at jeg ikke vil miste noen jeg er glad i, jeg setter meg inn i dyrets situasjon pluss pluss.

du støtter PETA mer bevis trenger jeg ikke på din inkompetanse til å diskutere dette emne.

søk på youtube, PETA dreper dyr og de HATER.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...