Gå til innhold

Hva er galt med å spise kjøtt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En av mange grunner til å spise kjøtt:

 

http://www.livestrong.com/article/52929-eating-meat/

 

 

Bør i seg selv være nok.

 

Ok :) da kan jeg spise deg da, ettersom menneskekjøtt er det sunneste kjøttet for mennesker :D

Thats right Im a zombie!

 

Grunn nr 2: Jeg kan ikke kreve at andre skal dø for min appetitt, når jeg ikke vil dø for andres appetitt.

Endret av MrBadger
Lenke til kommentar

slettet innlegg.

 

Grunn nr 1 til å ikke spise kjøtt:

 

http://www.meat.org/

 

 

Bør i seg selv være nok.

 

Jeg så helt til det sto "PETA PRESENTS" og da skjønte jeg at dette var enda en propagandavideo hvor PETA har betalt et par kjendiser for å si at kjøtt er noe dritt.

 

Haha, så usaklig. Ja, en PETAlogo gjør jo automatisk innholdet falskt :p

Å ja, Paul McCartney var såklart ikke veggis før PETA engang startet i 1980 :)

 

Grunn nr 2: Jeg kan ikke kreve at andre skal dø for min appetitt, når jeg selv ikke vil dø for noen andres appetitt.

Endret av MrBadger
Lenke til kommentar

En av mange grunner til å spise kjøtt:

 

http://www.livestrong.com/article/52929-eating-meat/

 

 

Bør i seg selv være nok.

 

Ok :) da kan jeg spise deg da, ettersom menneskekjøtt er det sunneste kjøttet for mennesker :D

Thats right Im a zombie!

 

Grunn nr 2: Jeg kan ikke kreve at andre skal dø for min appetitt, når jeg ikke vil dø for andres appetitt.

 

Det er ulovlig å spise mennesker. Det er lov å spise en ku. Elendig sammenligning.

Lenke til kommentar

Det tar 6 ganger så mye for for å produsere kjøtt, som det gjør å spise grønnsaker direkte. Tenk litt på det i en verden i matvarekrise, og med 1,3 mrd kinesere som stadig spiser mere kjøtt.

 

Som om vegetarianere spiser det samme som for eksempel kua gjør.

 

Du spiser det samme i og med at du ikke spiser kjøtt ja, men du må fore ei ku for å få til kjøtt, og i denne prosessen går det med store mengder mat som kunne vært spart.

Lenke til kommentar

Det tar 6 ganger så mye for for å produsere kjøtt, som det gjør å spise grønnsaker direkte. Tenk litt på det i en verden i matvarekrise, og med 1,3 mrd kinesere som stadig spiser mere kjøtt.

 

Som om vegetarianere spiser det samme som for eksempel kua gjør.

 

Du spiser det samme i og med at du ikke spiser kjøtt ja, men du må fore ei ku for å få til kjøtt, og i denne prosessen går det med store mengder mat som kunne vært spart.

I 2005 så importerte Norge 400 000 tonn soyabønner der 90% gikk til kuer for å gi melk. Anbefaler alle å se dokumentaren "Smaken av hund". - Handler om Gilde, Prior, Tine, Felleskontoret for kjøtt og Nortura. Det er mafiatilstander til tusen.

 

Grunn 3: Enorm sløsing av mat og ressurser.

Endret av MrBadger
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du spiser det samme i og med at du ikke spiser kjøtt ja, men du må fore ei ku for å få til kjøtt, og i denne prosessen går det med store mengder mat som kunne vært spart.

 

Hvis det er energisløsing vi snakker om her, så har jeg noen flere forslag.

 

Dusj kun med kaldt vann. Slå av varmtvannet med mindre du vasker opp for hånd.

 

Varm kun opp de rommene du oppholder deg i, ikke rom som du bare passerer igjennom eller bruker som lager. Kle godt på deg slik at temperaturen kan holdes så lav som mulig.

 

Gå alltid til jobben (eller skolen) så lenge turen dit er under en time.

 

Ikke ei en bil med mindre du bor et sted uten tilgang på offentlig transport.

 

Bruk bare headset eller ørepropper, ikke høytalere, når du ser film, hører på musikk, osv. for deg selv.

 

Ikke spis varm mat.

 

Drikk kun vann.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...