Gå til innhold

Hva er galt med å spise kjøtt?


Anbefalte innlegg

"But there's bad news for meat addicts. Red meats and processed meats (especially) have also been linked to other health issues like hypertension and high cholesterol. So which meats are the worst offenders? Read on and find out"

 

http://www.askmen.com/sports/foodcourt_150/183_eating_well.html

 

"A recent 10-year study, the European Prospective Investigation into Cancer and Nutrition (EPIC), found that people who ate red meat every day were a third more likely to develop colon cancer than those who didn’t."

 

"...But even those who ate as little as 2 oz (55 g) of red meat a day had an increased risk of colon cancer."

 

"...beef in general has been linked to an increased risk of cancer (see above) and grilled or charred beef (and many meats) has been linked to increased rates of prostate cancer. You just can’t win"

 

"...we’ve got some bad news for you. Sausage, specifically pork sausage, is loaded with fat. It’s also processed up the wazoo and seasoned with sometimes-suspect spices and chemicals. When it comes to meats, sausage is probably one of the worst offenders"

 

http://www.livestrong.com/article/52929-eating-meat/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om kjøtt er "usunt" bryr meg fint lite. Jeg lever kun èn gang, kjøtt er godt og da spiser jeg det. Likevel ønsker jeg selvfølgelig god behandling av dyrene og en rask avlivningsmetode. Føler at metodene som brukes i Norge er rimelig gode selv om jeg ikke har inngående kjennskap. Forhold som ble postet i videoene over her er ikke normen i Norge i hvert fall og godt er det, men ting kan og burde absolutt bli bedre.

 

Respekterer at folk ikke vil spise kjøtt av diverse grunner, enten det er moralske eller pga kostholdet.

Lenke til kommentar

For å oppsummere hele tråden:

 

Du kan ikke begrunne det av i bør være snille med dyr, noe mer enn jeg kan begrunne at alle bør tilbe meg.

 

... og HVOR forbanna hjerneløs er du/dere som ikke klarer å resonnere dere frem til det?

 

Det skulle vært dødsstraff for dumhet...

 

Da hadde du hatt et problem.

Lenke til kommentar
Dette er grunn nok i seg selv for å slutte med industrialskt. Jeg har også over 50 andre grunner.

Alle foruttatt visse verdier. Eksempelvis kan jeg komme på 50 grunner til at vi bør torturere dyr, slakte samaritanere og spytte på hverandre.

 

Kan begynne med å nevne at den ene setningen din var håpløs.

Du må nok være litt mer konkret. :)

Endret av fuzzyboots
Lenke til kommentar

Om kjøtt er "usunt" bryr meg fint lite. Jeg lever kun èn gang, kjøtt er godt og da spiser jeg det. Likevel ønsker jeg selvfølgelig god behandling av dyrene og en rask avlivningsmetode. Føler at metodene som brukes i Norge er rimelig gode selv om jeg ikke har inngående kjennskap. Forhold som ble postet i videoene over her er ikke normen i Norge i hvert fall og godt er det, men ting kan og burde absolutt bli bedre.

 

Respekterer at folk ikke vil spise kjøtt av diverse grunner, enten det er moralske eller pga kostholdet.

 

Helt enig i alt du sier faktisk. Jeg spiser kjøtt fordi det er godt, og har enda ikke funnet et alternativ som smaker bedre (ja, jeg har prøvd tofu :thumbdown: ). Om noen vil straffe meg pga. det så er det rimelig far out.

 

Jeg respekterer også at folk ikke vil spise kjøtt og har lyst til å komme med et noe modifisert sitat som egentlig omhandler noe annet, men som passet fint her:

 

Vegetaranism is like a penis, it's fine to have one, but do not start waving it around in public and don't shove it down my kids throats.

Endret av Mchansern
Lenke til kommentar
Dette er grunn nok i seg selv for å slutte med industrialskt. Jeg har også over 50 andre grunner.

Alle foruttatt visse verdier. Eksempelvis kan jeg komme på 50 grunner til at vi bør torturere dyr, slakte samaritanere og spytte på hverandre.

 

Kan begynne med å nevne at den ene setningen din var håpløs.

Du må nok være litt mer konkret. :)

 

Da blir det håpløst å diskutere med deg :) Er du for tortur, så javel. Men kanskje du bør bli utsatt for det selv før du støtter det :)

 

Edit: Du kan jo forøvrig komme med disse 50 grunnene til at det du nevner er greit.

Jeg har nevnt alle mine i tråden :)

Endret av MrBadger
Lenke til kommentar

(...) kanskje du bør bli utsatt for det selv før du støtter det :)

Den erfaringen synes ikke, for min del, å være en forutsetning for vurderingen. Det bør helst kontempleres over på Big Horn.

 

Da blir det håpløst å diskutere med deg :) Er du for tortur, så javel.

Takk for praten. Du er ikke så dum som jeg antok. Beklager det. :)

 

EDIT: etter å ha lest editen trekker jeg tilbake det siste.

Endret av fuzzyboots
Lenke til kommentar

obligatorisk klasse utflukt til slakteri på andre året i ungdom skolen hadde vært bra :) Der man besøker et klassisk Norsk slakteri og et kosher/halal slakteri samme dag..

 

Da skal vi nok se en HAUG mennesker slutter med kjøtt :) Jeg selv har ikke sett det utenom på klipp på diverse sider aka Ogrish takk til den siden for å åpnet øynene mine for hvor fæl verden egentlig er, jeg lever heldigvis ikke lenger i noe fantasi verden..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...