Gå til innhold

Hva er galt med å spise kjøtt?


Anbefalte innlegg

Dyrene hadde ikke overlevd i det fri.

Hva så? Legitimerer dette at stadig nye generasjoner av domestiserte dyr blir avlet opp for å lide og dø?

 

Selvsagt, det er jo bare dyr.

Dette er en innholdsfri setning. Hva betyr "bare dyr"?

 

Hvis jeg lager et oppdrettsanlegg der jeg aler opp og slakter mennesker, kan jeg da besvare all kritikk med følgende: "Det er jo bare mennesker"?

 

 

Nei, mennesker er mer verdt enn dyr.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dyrene hadde ikke overlevd i det fri.

Hva så? Legitimerer dette at stadig nye generasjoner av domestiserte dyr blir avlet opp for å lide og dø?

 

Selvsagt, det er jo bare dyr.

Dette er en innholdsfri setning. Hva betyr "bare dyr"?

 

Hvis jeg lager et oppdrettsanlegg der jeg aler opp og slakter mennesker, kan jeg da besvare all kritikk med følgende: "Det er jo bare mennesker"?

 

 

Nei, mennesker er mer verdt enn dyr.

Hvordan kan du si noe så dumt?

All mangefold i denne verden er like mye verdt, er et DYR som gjør denne planten vi alle bor på til en søppel fylling nemlig MENNESKER.

 

Så igjen hvem er mer "verdt" de som lever i pakt med naturen eller de som ikke gjør det?

 

De menneskene som blir født om 1000år om det ennå finnes en moder jord vil HATE menneskene som levde på denne tiden..

 

Vi dreper alt inkludert oss selv på en massiv skala, vi greier ikke engang holde oss til et antall mennesker som kloden kan orke vi blir bare flere for hver dag akkurat som et virus og til slutt blir det oss selv som fører til dommedagen..

 

Ikke noe rent vann,ren luft, ikke noe mer skog, ikke noe dyr i naturen..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å sette seg inn i andres følelser (empati) krever intelligens. Enten så skjønner du at katten din får vondt av å dunke hodet borti en kommode, eller så tror du blindt at arten vår er den eneste av alle arter som føler smerte.

Joda, det har blitt betvilt hvorvidt de andre artene føler smerte.

 

Det blir det samme som mange nazister i dag benekter for ugjerningene under krigen. Vi har også de som nekter for slaveriet på 1800-tallet.

 

Man bør alltid ta høyde for at andre kan føle den samme smerten som du selv opplever, uavhenig av utseende, rase eller art.

Først ta høyde for dette, for så å eventuelt bevise det motsatte. Ikke omvendt, hvor man må bevise at andre arter (eller raser, under slaveriet) kan føle smerte.

 

Men for å si det på en annen måte, når dyret hyler og vrir seg rundt på bakken etter å blitt levende oppskåret.. hallo.. dyr føler ikke smerte?

 

 

Her er en video som er mer subjektiv, men verdt å se :)

http://www.youtube.com/watch?v=QpIKJ9mo7wU

 

Det jeg nevnte i starten, her er dokumentasjon. "Intelligent children are more likely to become vegetarians later in life, a study" says.

http://www.sciencedaily.com/releases/2006/12/061215090916.htm

http://news.bbc.co.uk/2/hi/6180753.stm

 

Vi har jo dog visse (for å ikke nevne noen navn) som elsker å kverulere, selv når du spyr ut fakte på fakta ;)

 

Edit: Håper noen tar seg tid til å se en av videoene :)

Endret av MrBadger
Lenke til kommentar

Å sette seg inn i andres følelser (empati) krever intelligens. Enten så skjønner du at katten din får vondt av å dunke hodet borti en kommode, eller så tror du blindt at arten vår er den eneste av alle arter som føler smerte.

Joda, det har blitt betvilt hvorvidt de andre artene føler smerte.

 

Det blir det samme som mange nazister i dag benekter for ugjerningene under krigen. Vi har også de som nekter for slaveriet på 1800-tallet.

 

Man bør alltid ta høyde for at andre kan føle den samme smerten som du selv opplever, uavhenig av utseende, rase eller art.

Først ta høyde for dette, for så å eventuelt bevise det motsatte. Ikke omvendt, hvor man må bevise at andre arter (eller raser, under slaveriet) kan føle smerte.

 

Men for å si det på en annen måte, når dyret hyler og vrir seg rundt på bakken etter å blitt levende oppskåret.. hallo.. dyr føler ikke smerte?

 

 

Her er en video som er mer subjektiv, men verdt å se :)

http://www.youtube.com/watch?v=QpIKJ9mo7wU

 

Det jeg nevnte i starten, her er dokumentasjon. "Intelligent children are more likely to become vegetarians later in life, a study" says.

http://www.sciencedaily.com/releases/2006/12/061215090916.htm

http://news.bbc.co.uk/2/hi/6180753.stm

 

Vi har jo dog visse (for å ikke nevne noen navn) som elsker å kverulere, selv når du spyr ut fakte på fakta ;)

 

Edit: Håper noen tar seg tid til å se en av videoene :)

 

Har ikke påstått at dyr ikke føler smerte.

 

Det jeg har sagt er at så lenge jeg får biff til middag gjør det meg ingenting om kua fikk litt vondt.

Lenke til kommentar

Hva med rovdyr? Er de slemme?

Dette er nå off topic, men for å svare;

 

Med rovydr tenker du på løver, ulver, tigre? Som mennesker, ingen er i utgangspunktet "slem".

Hvis du tenker på slem i forhold til det å spise kjøtt, har vi mennesker utviklet oss langt forbi nødvendigheten av å drepe.

Og, som jeg har nevnt tidligere, det er ikke drepingen som er det verste. Hvis du ser på video postet over, så ser du at det er alt før dyrets bevissthet forsvinner, som er hovedproblemet.

Håper det ga noen svar :)

Lenke til kommentar

"But there's bad news for meat addicts. Red meats and processed meats (especially) have also been linked to other health issues like hypertension and high cholesterol. So which meats are the worst offenders? Read on and find out"

 

http://www.askmen.com/sports/foodcourt_150/183_eating_well.html

 

"A recent 10-year study, the European Prospective Investigation into Cancer and Nutrition (EPIC), found that people who ate red meat every day were a third more likely to develop colon cancer than those who didn’t."

 

"...But even those who ate as little as 2 oz (55 g) of red meat a day had an increased risk of colon cancer."

 

"...beef in general has been linked to an increased risk of cancer (see above) and grilled or charred beef (and many meats) has been linked to increased rates of prostate cancer. You just can’t win"

 

"...we’ve got some bad news for you. Sausage, specifically pork sausage, is loaded with fat. It’s also processed up the wazoo and seasoned with sometimes-suspect spices and chemicals. When it comes to meats, sausage is probably one of the worst offenders"

Endret av MrBadger
Lenke til kommentar

For å oppsummere hele tråden:

 

Du kan ikke begrunne det av i bør være snille med dyr, noe mer enn jeg kan begrunne at alle bør tilbe meg.

 

... og HVOR forbanna hjerneløs er du/dere som ikke klarer å resonnere dere frem til det?

 

Det skulle vært dødsstraff for dumhet...

Endret av fuzzyboots
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...