Gå til innhold

Hva er galt med å spise kjøtt?


Anbefalte innlegg

Etter det MrBadger skriver i denne tråden får jeg bare mindre respekt for vegetarianere. Jeg vil faktisk påstå at han er skadelig for sin egen "rase".

 

Ifølge dine tidligere innlegg, som alle har vært off topic, har du aldri hatt respekt for vegetarianere.

Det kan kanskje ha noe med at ingen har respekt for deg å gjøre?

 

Edit: Jeg ser virkelig ikke hva du har på denne tråden å gjøre da alt du hittil har kommet med er hverken relativt, saklig eller passende i en forumdiskusjon.

 

Et par ganger er i mine øyne akseptabelt, men vi snakker nå om 100% av dine innlegg.

 

Du har egentlig rett, jeg har ikke respekt for dere. Om jeg har respekt på dette forumet er egentlig ikke så veldig nøye, så om jeg ikke har det skal det gå fint.

 

Jeg har bidratt positivt i denne tråden. Jeg har kommet med kritikk mot vegetarianere som du bare har viftet bort. Det er vanligvis slik dere debatterer, så jeg skal ikke klandre deg for det.

 

Det er, i mine og alle fornuftige menneskers øyne, bra å spise kjøtt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser det blir fremstilt et feilaktige bilde over vegetarmat. Anbefaler alle å kikke her

 

http://www.quorn.co.uk/Home/

http://www.halsanskok.se/

 

Du kutter ikke ut kjøtt som vegetarianer. Du finner bedre alternativer.

 

Så den burgeren, pølsene, baconet, nuggetene osv jeg spiser er ganske enkelt bare ikke fra noe dyr.

Ellers vil jeg påstå at etter jeg ble vegetarianer åpnet en hel ny verden av forskjellige typer mat seg.

Men dette er off topic, så hvis noen er interessert send gjerne priv meld :)

Lenke til kommentar

Etter det MrBadger skriver i denne tråden får jeg bare mindre respekt for vegetarianere. Jeg vil faktisk påstå at han er skadelig for sin egen "rase".

 

Ifølge dine tidligere innlegg, som alle har vært off topic, har du aldri hatt respekt for vegetarianere.

Det kan kanskje ha noe med at ingen har respekt for deg å gjøre?

 

Edit: Jeg ser virkelig ikke hva du har på denne tråden å gjøre da alt du hittil har kommet med er hverken relativt, saklig eller passende i en forumdiskusjon.

 

Et par ganger er i mine øyne akseptabelt, men vi snakker nå om 100% av dine innlegg.

 

Du har egentlig rett, jeg har ikke respekt for dere. Om jeg har respekt på dette forumet er egentlig ikke så veldig nøye, så om jeg ikke har det skal det gå fint.

 

Jeg har bidratt positivt i denne tråden. Jeg har kommet med kritikk mot vegetarianere som du bare har viftet bort. Det er vanligvis slik dere debatterer, så jeg skal ikke klandre deg for det.

 

Det er, i mine og alle fornuftige menneskers øyne, bra å spise kjøtt.

 

Blir det ikke litt feil da å bruke kjøleskap som ble oppfunnet ev en vegetarianer?

Lenke til kommentar

Etter det MrBadger skriver i denne tråden får jeg bare mindre respekt for vegetarianere. Jeg vil faktisk påstå at han er skadelig for sin egen "rase".

 

Ifølge dine tidligere innlegg, som alle har vært off topic, har du aldri hatt respekt for vegetarianere.

Det kan kanskje ha noe med at ingen har respekt for deg å gjøre?

 

Edit: Jeg ser virkelig ikke hva du har på denne tråden å gjøre da alt du hittil har kommet med er hverken relativt, saklig eller passende i en forumdiskusjon.

 

Et par ganger er i mine øyne akseptabelt, men vi snakker nå om 100% av dine innlegg.

 

Du har egentlig rett, jeg har ikke respekt for dere. Om jeg har respekt på dette forumet er egentlig ikke så veldig nøye, så om jeg ikke har det skal det gå fint.

 

Jeg har bidratt positivt i denne tråden. Jeg har kommet med kritikk mot vegetarianere som du bare har viftet bort. Det er vanligvis slik dere debatterer, så jeg skal ikke klandre deg for det.

 

Det er, i mine og alle fornuftige menneskers øyne, bra å spise kjøtt.

 

Blir det ikke litt feil da å bruke kjøleskap som ble oppfunnet ev en vegetarianer?

 

Haha. Nei.

 

Hvem mener du for øvrig fant opp kjøleskapet? Det jeg finner på nettet kan feiltolkes.

Endret av kozeklumpen
Lenke til kommentar

Nei sant. Det er bedre å fylle opp hele lastebiler med griser, kuer, høner, sauer, kalkuner, hester og geiter til det punktet hvor mange dør under transporten for så å torturere dem nådeløst og brutalt, fysisk og psykisk, undertrykke primære behov og ikke minst gi dem vissheten om at de snart skal dø ;)

Lenke til kommentar

Nei sant. Det er bedre å fylle opp hele lastebiler med griser, kuer, høner, sauer, kalkuner, hester og geiter til det punktet hvor mange dør under transporten for så å torturere dem nådeløst og brutalt, fysisk og psykisk, undertrykke primære behov og ikke minst gi dem vissheten om at de snart skal dø ;)

 

Har du noen gang vært på en gård? Eller et slakteri? Eller ... du behøver ikke svare, for det sier i grunn seg selv. Lukter troll lang vei.

Lenke til kommentar

"Only few know that Albert Einstein was also a practical man and invented a refrigerator"

"It was jointly invented in 1926 by Albert Einstein and his former student Leó Szilárd and patented in the US on November 11, 1930 (U.S. Patent 1,781,541). "

 

Skjønner ikke at du ikke kan ha respekt for Einstein.

 

Dette er forøvrig off topic.

Lenke til kommentar

Nei sant. Det er bedre å fylle opp hele lastebiler med griser, kuer, høner, sauer, kalkuner, hester og geiter til det punktet hvor mange dør under transporten for så å torturere dem nådeløst og brutalt, fysisk og psykisk, undertrykke primære behov og ikke minst gi dem vissheten om at de snart skal dø ;)

 

Har du noen gang vært på en gård? Eller et slakteri? Eller ... du behøver ikke svare, for det sier i grunn seg selv. Lukter troll lang vei.

 

Det har jeg ja :) Tilogmed transporten. Har du?

 

A veteran USDA meat inspector from Texas describes what he has seen: "Cattle dragged and choked... knocking 'em four, five, ten times. Every now and then when they're stunned they come back to life, and they're up there agonizing. They're supposed to be re-stunned but sometimes they aren't and they'll go through the skinning process alive. I've worked in four large [slaughterhouses] and a bunch of small ones. They're all the same. If people were to see this, they'd probably feel really bad about it. But in a packing house everybody gets so used to it that it doesn't mean anything." ~Slaughterhouse 1997

 

Skal jeg legge ved noen bilder fra slakterier?

Lenke til kommentar

A veteran USDA meat inspector from Texas describes what he has seen: "Cattle dragged and choked... knocking 'em four, five, ten times. Every now and then when they're stunned they come back to life, and they're up there agonizing. They're supposed to be re-stunned but sometimes they aren't and they'll go through the skinning process alive. I've worked in four large [slaughterhouses] and a bunch of small ones. They're all the same. If people were to see this, they'd probably feel really bad about it. But in a packing house everybody gets so used to it that it doesn't mean anything." ~Slaughterhouse 1997

 

Skal jeg legge ved noen bilder fra slakterier?

 

Snedig å ta med "worst case scanarioer", eller insinuerer du at alle behandler dyr på den måten?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

 

Har du noen gang vært på en gård? Eller et slakteri? Eller ... du behøver ikke svare, for det sier i grunn seg selv. Lukter troll lang vei.

 

Det har jeg, jeg er oppvokst rundt om kring forskjellige gårder, og jeg har bodd rett ved siden av et slakteri, og redselsskrikene til dyra som kom dit blir jeg aldri til å glemme. Og lukten av lik.

Lenke til kommentar

"Only few know that Albert Einstein was also a practical man and invented a refrigerator"

"It was jointly invented in 1926 by Albert Einstein and his former student Leó Szilárd and patented in the US on November 11, 1930 (U.S. Patent 1,781,541). "

 

Skjønner ikke at du ikke kan ha respekt for Einstein.

 

Dette er forøvrig off topic.

 

"The first known artificial refrigeration was demonstrated by William Cullen at the University of Glasgow in 1748. However, he did not use his discovery for any practical purpose. In 1805, an American inventor, Oliver Evans, designed the first refrigeration machine. The first practical refrigerating machine was built by Jacob Perkins in 1834; it used ether in a vapor compression cycle. An American physician, John Gorrie, built a refrigerator based on Oliver Evans' design in 1844 to make ice to cool the air for his yellow fever patients. German engineer Carl von Linden, patented not a refrigerator but the process of liquifying gas in 1876 that is part of basic refrigeration technology."

Lenke til kommentar

 

Har du noen gang vært på en gård? Eller et slakteri? Eller ... du behøver ikke svare, for det sier i grunn seg selv. Lukter troll lang vei.

 

Det har jeg, jeg er oppvokst rundt om kring forskjellige gårder, og jeg har bodd rett ved siden av et slakteri, og redselsskrikene til dyra som kom dit blir jeg aldri til å glemme. Og lukten av lik.

 

Har riktignok bare vært på slakteri en gang, men jeg overværte "drapet" som Badger sikkert ville kalt det, og det gikk veldig greit for seg.

Lenke til kommentar

Ikke alle det går like greit for. Og ikke alle som leser dyrs signaler/følelser like godt som andre.

Og enda noen andre bryr seg ikke om å lese signalene i det hele tatt. Det er jo minst én person i denne tråden som har sagt rett ut at han ikke bryr seg om at dyrene han spiser har lidd. Det er ikke usannsynlig at flere gårdbrukere har samme mentalitet.

 

Jeg ville nødig vært en okse på "kozeklumpen" sin gård.

Lenke til kommentar

Dyrene hadde ikke overlevd i det fri.

Hva så? Legitimerer dette at stadig nye generasjoner av domestiserte dyr blir avlet opp for å lide og dø?

 

Selvsagt, det er jo bare dyr.

Dette er en innholdsfri setning. Hva betyr "bare dyr"?

 

Hvis jeg lager et oppdrettsanlegg der jeg aler opp og slakter mennesker, kan jeg da besvare all kritikk med følgende: "Det er jo bare mennesker"?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...