Gå til innhold

Hva er galt med å spise kjøtt?


Anbefalte innlegg

Tror ikke det. Tror han mener:

 

1. Det er berretiget aa bruke vold (angripe) de som spiser kjoett. (Ellers kunne han ikke forsvare en lov som tillater det)

 

2. Han foretrekker aa leie inn torpedoer (politiet) for aa utoeve volden ettersom han ikke vil skjitne til sine egne hender

 

3. Han vil kun bruke vold mot andre om han har eliminert risikoen ved dette for sin egen person

 

Pure evil

 

Det var en vel subjektiv tolkning synes jeg, men om du har rett eller ei kan kun han svare på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes dette blir litt vel off topic, men jeg skal svare

1. Den som støtter tortur, bør selv bli torturert. Du kan jo spørre en jøde ang. Auswitch. Dem hadde nok et par ting dem ville "spurt" Hitler?

2. Jeg hadde foretrukket å gjort rettferden selv.

3. Jeg har all rett til å fungere som borger av dette landet. Desstuen, hvilken nytte ville jeg hatt i fengsel? Jeg jobber jo med dyrevern.

 

Edit: Kan jeg foreslå en egen trå for MrBadger`s eventuelle handlinger ved forandret lovverk?

Endret av MrBadger
Lenke til kommentar

Trengs ikke, jeg ser ingen grunn til aa diskutere med noen som anser at aa fysisk angripe motparten som den ideele loesningen. Over og ut.

 

Han er vegetarianer, og skulle helst sett at det er en lov som sier at det ikke er lov til å spise kjøtt. Er dette særlig overraskende? Det kom ikke som noe sjokk på meg hvertfall. Synes du virkelig det er særlig konstruktivt å melde seg ut av debatten av denne grunn?

Lenke til kommentar

Jeg gjentar: 1. Den som støtter tortur, bør selv bli torturert.

 

Det du basically sier er at vi ikke skal ha straffer, da det vil alltid være to parter i en straffesak.

 

Edit: Som ChaosPredicted over meg sier, jeg anser det som kriminellt å spise kjøtt. Regner med at det er innlysende for de fleste her ja :)

Endret av MrBadger
Lenke til kommentar

Hva er faren ved å spise kjøtt?

 

Eskimoene som i det vesentlige lever av kjøtt og fett, eldes raskt, med et gjennomsnittlig liv på 27,5 år. Kirgeserne, en østrussisk nomadestamme, vokser raskt og blir ofte ikke over 40 år. I kontrast etter studier av antroposopiske undersøkelser, finner man god helse, stabile liv og lang levealder på folk som Hunzaes i Pakistn, og Otomi stammen i Mexico, og innfødte i sørvestlige Usa til å bli 110 år eller mer. Statistikken til verdens nasjoner, som spiser mest kjøtt har de fleste sykdommer, som hjertesykdommer og kreft, mens grupper av vegetarianere i forskjellige land har de laveste tilfeller av sykdommer.

 

 

Kilde: http://www.falcktrading.com/article.asp?w=6623004&x=

"Høygaard fungerte som distriktslege i Angmagssalikområdet, der det på 22 ulike steder bodde

812 eskimoer. Av disse ble 687 (85 %) undersøkt av ham. Han fant ( ref. det som er sagt om

røntgenbilder i 2. avsnitt av dette punktet) hyppig arteriosklerose (forkalkning i

blodåreveggene) hos personer som ikke var fylt 40 år, den var tydelig allerede i 30-årene. –

Han fant ikke fedme, diabetes II, kreft2, skjørbuk, proteiner i urinen, problemer med

tarmtømmingen, vedvarende fordøyelsesplager, beriberi, giktfeber, åreknuter, vanlige kviser,

”blubber finger”, rakitt, osteomalasi, pellagra, struma, angina, affeksjon av tonsillene,

reumatisk feber, kjønnssykdommer eller ufullstendig forbening av skjelettet i barnealder.

Høyt blodtrykk samt osteoporose hos eldre forekom sjelden."

 

"2 Hva angår kreft, har forskerne to ulike oppfatninger om eskimoene hadde kreft før de fikk kontakt med

utenforstående. Den ene oppfatning, representeres ved tilhengerne av polarforskeren Stefansson, som allerede i

1960 publiserte en grundig dokumentasjon av at man først fikk fatale krefttilfeller i de ulike eskimoområdene i

verden etter hvert som eskimoene gikk over til sivilisasjonens kosthold og kosttilberedning (192). Stefansson

fant at maksimal levealder for eskimoer før denne overgangen var ca. 100 år. Korrigering for alder er derfor

irrelevant. – De med den andre oppfatning hevder at det er funnet kreft ved obduksjon (19,191). Den siste

gruppen synes imidlertid å stå svakt, idet de obduserte ikke er fra tiden før eskimoene gikk over til

sivilisasjonens kosthold og kosttilberedning. Det hersker imidlertid ikke uenighet om at antall krefttilfelle nå for

tiden øker både nominelt og relativt. "

 

Kilde: http://www.nfhm.org/artikler/eskimo.pdf

Lenke til kommentar

Jeg støtter ansvar etter handling. I shall always keep it up ;)

Recognize meat for what it really is: the antibiotic- and pesticide-laden corpse of a tortured animal.

~Ingrid Newkirk

 

Har sitat ifra en ekstremist som mener at folk som har hunder eller katter som kjæledyr plager dem samt at hun mener alle pitbuller burde drepes fordi hun selv hadde en negative opplevelse med rasen.

 

:!:

 

Vegetarianere respektere jeg men da får de respektere at jeg mener vi ikke grunnlegende er skapt for en vegetar diet, passivisere mennesker til noe vi ikke er blir tullete..

 

Vi er de verste ekleste rovdyrene som noen gang har vandret på denne planeten det er sannheten..

 

Vi har ikke rovdrift vi har noe verre som ikke kan beskrives, vi har et potensial i oss til en ondskap som går huse forbi alt dyr gjør i naturen..

Lenke til kommentar

Hva hun ellers måtte mene forandrer ikke sitatet. Det er et sant og godt sitat, uavhenig av hvem som kom med det.

Jeg personlig mener det er mer ekstremt å utsette hele arter for enorme lidelser kun for å tilfredstille egoistiske appetitter, enn å enkelt og greit bare droppe å være en del av det.

 

Jeg kan ikke respektere en handling jeg mener er kriminell, like lite som jeg respekterer pedofili.

Den siste setningen din er jeg i aller høyeste grad enig i ;)

Lenke til kommentar

Å straffe tortur med tortur er kanskje å dra det litt langt. Men straff som følge av tortur er ikke å dra det langt.

 

Uansett, ser ikke poenget med å henge seg opp i slike ting da emnet i tråden er "Hva er galt med å spise kjøtt"

 

Om jeg skulle ha all sympati for Mao, snakker vi fremdeles om temaet. Ikke hva jeg måtte mene om alt annet i verden.

Lenke til kommentar

Etter det MrBadger skriver i denne tråden får jeg bare mindre respekt for vegetarianere. Jeg vil faktisk påstå at han er skadelig for sin egen "rase".

 

Ifølge dine tidligere innlegg, som alle har vært off topic, har du aldri hatt respekt for vegetarianere.

Det kan kanskje ha noe med at ingen har respekt for deg å gjøre?

 

Edit: Jeg ser virkelig ikke hva du har på denne tråden å gjøre da alt du hittil har kommet med er hverken relativt, saklig eller passende i en forumdiskusjon.

 

Et par ganger er i mine øyne akseptabelt, men vi snakker nå om 100% av dine innlegg.

Endret av MrBadger
Lenke til kommentar

Hva hun ellers måtte mene forandrer ikke sitatet. Det er et sant og godt sitat, uavhenig av hvem som kom med det.

Jeg personlig mener det er mer ekstremt å utsette hele arter for enorme lidelser kun for å tilfredstille egoistiske appetitter, enn å enkelt og greit bare droppe å være en del av det.

 

Jeg kan ikke respektere en handling jeg mener er kriminell, like lite som jeg respekterer pedofili.

Den siste setningen din er jeg i aller høyeste grad enig i ;)

Ja er jo riktig det, som pitbull entusiast har jeg ikke noe til overs for dama,hehe.

 

Men er enig i tanke gangen til vegetarianere er god men jeg greier ikke se meg selv aldri spise kjøtt, personlig hadde jeg gjerne KUN kjøpt kjøtt som jeg vet dyr er behandlet på en human måte å betaler gjerne 50% mer, men det finnes ikke i Norge og importere er jo også forbudt..

 

Akkurat som økologiske grønnsaker & frukt er vanskelig få fatt i her til lands..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...