Gå til innhold

Hva er galt med å spise kjøtt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Sett bortifra at dyrene vi spiser er vegetarianere...

 

Ikke for mange av fiskene (og annet i havet). Også en lang rekke dyr på land som spiser andre dyr (disse regnes dogg som eksotiske).

 

 

Men god ting at mennesket temmet mange av husdyrene lenge siden, så utviklingen ikke gikk en annen vei da.

Endret av Saond
Lenke til kommentar

Vil du hindre meg fra aa spise kjoett?

 

Til en viss grad. Jeg kan gi noen eksempler:

-Om vi var på restaurant sammen eller i matbutikk, ville jeg frarådet deg fra å bestille/kjøpe kjøtt og anbefalt deg å prøve en vegetarrett eller hjulpet til med å sette sammen en ordentlig middag.

-Jeg vil aldri tillate noen å ha med kjøtt inn i mitt hjem.

Det finnes fler eksempler, men bare kommer ikke på akkurat nå.

 

(Eller tvinge meg til aa spise gress?)

Jeg ville aldri tvunget noen til å spise gress!

 

F.eks. gjoere det forbudt vel lov?

 

Forbudt å spise kjøtt ved lov? Ja, absoulutt dersom jeg hadde muligheten. Vi har ulovligjort slaveri, mord, tyveri, pedofili, voldtekt osvosv og torturen av andre arter hører med i kategorien.

 

Grunnen til at jeg ikke spiser dyr, er pågrunn av dyrenes lidelse.

 

Bruker du medisiner?

Nei. Detter off topic.

 

Faktisk ikke. Medisiner blir testet på dyr.

Ønsker du å diskutere forksning på dyr kan du lage en egen tråd.

 

 

Sett bortifra at dyrene vi spiser er vegetarianere...

 

Ikke for mange av fiskene (og annet i havet). Også en lang rekke dyr på land som spiser andre dyr (disse regnes dogg som eksotiske).

 

 

Men god ting at mennesket temmet mange av husdyrene lenge siden, så utviklingen ikke gikk en annen vei da.

Drep meg før jeg dreper deg!

Lenke til kommentar

...

Grunner til å ikke spise kjøtt:

-Uetisk

-En av de største grunnene til klimagasser

-Enorm sløsing av mat og ressurser

-En vegetarisk diett er best for deg

...

Punkt 2 og 3 skal jeg si meg enig i. Punkt 4 er litt mer tricky men ikke så mye. Litt kjøtt bør vi få i oss men på langt nær så mye som vi eter i dag. Ideelt sett, sånn for helse og miljø, så burde vi alle bli lakto-ovo vegetarianere eller 'tilfeldige kjøttetere',som litt forenklet vil si at du ikke spiser kjøtt til vanlig men tar imot hvis det er en spesiell anledning. Ikke ulikt sånn man gjør det i mindre priviligerte land..

 

Da står vi igjen med det etiske...Hvis du setter det på spissen så kan ikke en gang veganere leve uten å drepe. En gulrot har kanskje ikke noe nervesystem men den er fortsatt levende. Skal vi leve uten å drepe må vi utvikle fotosyntese så vi kan leve utelukkende på sollys, vann og luft.. Fram til det skjer så er det kun et spørsmål om hvor vi setter grensen. Selv setter jeg grensen ved min egen art.

Lenke til kommentar

En type kunstig kjøtt frembringet i laboratorium?

Først og fremst, en som spiser dette er ikke vegetarianer.

Jeg personlig vil nok ikke spise dette ettersom jeg vet for lite om det. Jeg leste bare første delen her.

Grunnen til at jeg ikke vil spise dette, er pga min egen helse.

Jeg har optimal kost, både helsemessig og tilfredsmessig, og jeg kommer ikke til å endre på min kost.

Dersom de som spiser dyr skulle gå over til dette ville det være det samme for dyrene som om kjøttspiserne ble vegetarianere, så om mange går over til dette fremfor dyr ville vært like bra for dyrene som det jeg gjør! ;)

Såvidt jeg forstår da.

 

Edit: Så lenge en ting ikke går ut over noen, ser jeg ingen feiler ved det.

Hele cluet bak min ideologi er at det jeg gjør skal ikke gå ut over noen. Jeg får heller være tøff mot meg selv å finne alternativer, om det så skulle være barnearbeid, slaveri, utnyttelse av menensker og dyr eller annet.

Endret av MrBadger
Lenke til kommentar

F.eks. gjoere det forbudt vel lov?

 

Forbudt å spise kjøtt ved lov? Ja, absoulutt dersom jeg hadde muligheten. Vi har ulovligjort slaveri, mord, tyveri, pedofili, voldtekt osvosv og torturen av andre arter hører med i kategorien.

 

Saa du mener altsaa at det er greit aa bruke vold mot meg for aa hindre meg i aa spise kjoett?

 

Trist virkelig, du er villig til aa bruke vold mot mennesker, men de er kankje ikke saa "verdige" din medlidelse som kyrene?

Lenke til kommentar

Jeg verdsetter ingen art fremfor en annen art, det har jeg ikke sagt. Tvert imot sier jeg at alle arter er likeverdige.

Som jeg sier, jeg følger dagens lovverk. Jeg ville ikke utøvd vold mot deg pga de reglene vi har i Norge.

Ondt menneske? Si meg hva du har gjort for andre arter? Du bidrar til tortur om du ikke visste det. Jeg ville kalt deg ondt menneske, men vi har vel forskjellige meninger om hva ondhet innebærer.

 

Edit: igjen, som jeg har erfart tidligere, putter du ord i munnen på meg. I skriftlig format :)

Endret av MrBadger
Lenke til kommentar

Han mener vel ikke at han er berettighet til det nå, just for the record.

 

Tror ikke det. Tror han mener:

 

1. Det er berretiget aa bruke vold (angripe) de som spiser kjoett. (Ellers kunne han ikke forsvare en lov som tillater det)

 

2. Han foretrekker aa leie inn torpedoer (politiet) for aa utoeve volden ettersom han ikke vil skjitne til sine egne hender

 

3. Han vil kun bruke vold mot andre etter han har eliminert risikoen ved dette for sin egen person (leid inn torpedoene og gjort angrepene lovlig)

 

Pure evil

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...