Gå til innhold

Hva er galt med å spise kjøtt?


Anbefalte innlegg

Dette er ikke objektivt i det hele tatt.

 

Hva er objektivt? Gildes subsidierte Opplysningskontoret for kjøtt?

 

Jeg vil si at en film tatt rett ifra slakteriet er meget objektivt.

 

For noe tull, du skal vri og vende og kvervulere på alt du kan. At det faktisk finnes folk som ser ned på og prøver å omvende folk til å spise dyr igjen, er faen meg ikke forståelig. Hva med å respektere at folk tar sine egne valg og standpunkt.

Kverulerte jeg? Dog jeg respekterer fullt ut at dere ikke vil spise kjoett. Mer til meg!

 

De som er interesert i aa investere i feedlot drop meg en PM

 

Den beste måten å bekjempe verdenssult på er om man slutter med industrislakt. Dette har jeg dokementert for rundt 4 ganger tidligere i tråden.

 

Så kan de som henger seg opp i at det er PETA som har lagt ut videoen svare meg på det andre jeg kommer med i innlegget?

 

Edit: det er typisk at forsvarere for kjøtt plukker ut noen ting som ikke har med om det er galt å spise kjøtt elelr ikke, og fokuserer på det fremfor av temaet vi snakker om.

 

Om så det faktisk hadde vært slik at PETA gjorde dette for penger, gjør ikke lidelsen i slakteriene mindre fordet. Kom med noe dokumentasjoner på at industrislakt er humant, etisk korrekt, bra for dyrevelferd, at det ikke er sløsing av ressurser.

 

Kan dere det? Elelr der det kun jeg som skal dokumentere i bøtter og spann?

Endret av MrBadger
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den beste måten å bekjempe verdenssult på er om man slutter med industrislakt. Dette har jeg dokementert for rundt 4 ganger tidligere i tråden.

 

Utvilsom, om Staten hadde staat for matproduksjonen hadde vi nok alle spist gress. Om vi hadde faatt tilstrekkelig med gress er vel en annen sak (merkelig hvor ofte det Staten driver med er i "low supply")

 

"Problemet" ditt er at markedet leverer det folk vil ha (er villige til aa betale for), og i dette tilfellet vil de ha kjoett.

 

Overbevis folk om at gress er bedre for dem og du vil faa slutt paa all denne "lidelsen" (Bortsett fra for plantene da)

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Den beste måten å bekjempe verdenssult på er om man slutter med industrislakt. Dette har jeg dokementert for rundt 4 ganger tidligere i tråden.

 

Utvilsom, om Staten hadde staat for matproduksjonen hadde vi nok alle spist gress. Om vi hadde faatt tilstrekkelig med gress er vel en annen sak (merkelig hvor ofte det Staten driver med er i "low supply")

 

"Problemet" ditt er at markedet leverer det folk vil ha (er villige til aa betale for), og i dette tilfellet vil de ha kjoett.

 

Overbevis folk om at gress er bedre for dem og du vil faa slutt paa all denne "lidelsen" (Bortsett fra for plantene da)

 

Gress? Påstår du at gress er tilstrekkelig mat for mennesker?

Lenke til kommentar

Dette vet jeg ingenting om og er totalt irrelevant i forhold til emnet i denne tråden.

 

Ikke helt, om det er galt aa spise kjoett kan man ikke da andvende samme argumentet mot det aa spise alle andre levende organismer?

 

Fisk

Planter

Etc

 

 

Dette kommenterer jeg fordi du paasto:

 

Den beste måten å bekjempe verdenssult på er om man slutter med industrislakt.

 

Hvilket kun vil fungere ifoelge mentaliteten ved Statlig provisjon av mat og ikke i ett fritt marked innen matvarer. Derav Nord-Korea som nok er den eneste Staten som fortsatt er i den jobben.

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Dette vet jeg ingenting om og er totalt irrelevant i forhold til emnet i denne tråden.

 

Ikke helt, om det er galt aa spise kjoett kan man ikke da andvende samme argumentet mot det aa spise alle andre levende organismer?

 

Fisk

Planter

Etc

 

Nei, ikke om planter. Hvorfor skulle det være galt å spise planter?

Lenke til kommentar

Nei, ikke om planter. Hvorfor skulle det være galt å spise planter?

 

Som jeg har paapekt tidligere oppstaar vaare "problemer" utfra vaar egen empati med dyrene vi spiser og ikke utfra de faktiske lidelsene som dyrene opplever.

 

Ettersom det er mulig aa innbille seg at planter ogsaa lider (eller i det minste at de blir skadet) naar vi hoester dem saa boer vi selfoelgelig heller ikke skade planter.

 

See treehuggers!

 

An environmentalist or one who believes trees and all living things should not be cut down or harmed. Someone who works to protect the environment from destruction or pollution.

 

In defence of the plants:

http://www.vegetus.org/essay/plants.htm

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg ikke spiser dyr, er pågrunn av dyrenes lidelse. Dyrene føler fysisk og psykisk smerte, på lik linje med meg. Dersom noe annet gjelder for deg vet jeg ingenting om.

 

Skal du diskutere hvorvidt planter er et liv med de samme premissene som dyr, kan du starte en egen tråd da dette er off topic.

 

Edit: Jeg minner om at temaet er "Hva er galt med å spise kjøtt"

Endret av MrBadger
Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg ikke spiser dyr, er pågrunn av dyrenes lidelse. Dyrene føler fysisk og psykisk smerte, på lik linje med meg. Dersom noe annet gjelder for deg vet jeg ingenting om.

 

Skal du diskutere hvorvidt planter er et liv med de samme premissene som dyr, kan du starte en egen tråd da dette er off topic.

 

Bare paapeker 2 ting som jeg tror er relevant for spising av kjoett:

 

1. Det er din egen psykiske smerte du proever aa lindre, ikke dyrenes fysiske smerte ettersom du ikke opplever denne.

 

2. Om du istedenfor aa spise kjoett, spiser noe annet betyr dette kun at du utoever vold mot en annen organisme (som du har mindre empati med og derfor foeler mindre psykisk smerte av). Det betyr IKKE at du ikke paafoerer lidelse paa en annen organisme, kun at du bytter en organisme du foeler stor empati med (dyr) for en du foeler liten empati med (planter)

 

Selv har jeg ingen anelse om de smerter som paafoeres hverken dyr eller planter og heller ingen interesse i aa diskutere det ettersom jag anser det som umulig aa finne ut av.

 

Forslag: Drep dem saa raskt du kan, enten du dreper dyr, fisk eller planter og for all del spis kun det du oensker aa spise.

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Bare paapeker 2 ting som jeg tror er relevant for spising av kjoett:

 

1. Det er din egen psykiske smerte du proever aa lindre, ikke dyrenes fysiske smerte ettersom du ikke opplever denne.

 

2. Om du istedenfor aa spise kjoett, spiser noe annet betyr dette kun at du utoever vold mot en annen organisme (som du har mindre empati med og derfor foeler mindre psykisk smerte av). Det betyr IKKE at du ikke paafoerer lidelse paa en annen organisme, kun at du bytter en organisme du foeler stor empati med (dyr) for en du foeler liten empati med (planter)

 

Selv har jeg ingen anelse om de smerter som paafoeres hverken dyr eller planter og heller ingen interesse i aa diskutere det ettersom jag anser det som umulig aa finne ut av.

 

Forslag: Drep dem saa raskt du kan, enten du dreper dyr, fisk eller planter og for all del spis kun det du oensker aa spise.

 

1. Jeg får til å begrense dyrs fysiske og psykiske lidelser i forhold til hva jeg ville gjort dersom jeg spiste kjøtt.

Jeg trenger ikke selv oppleve dyrenes lidelser for å få bekreftet at dyr lider under tortur.

 

2. Har ingenting med om det å spise kjøtt er galt å gjøre. Foreslår at du lager en ny tråd om dette.

Dersom du anser det som umulig å finne ut av kan jeg anbefale

 

http://www.animal-rights-library.com/texts-m/singer03.htm

 

Sett bortifra at dyrene vi spiser er vegetarianere...

 

Tja, en gris er omnivor, og hadde sikkert ikke vendt snuten bort fra godt menneskekjøtt om den hadde blitt servert det.

 

Off topic. Foreslår at du lager en egen tråd for dette.

Jeg minner om at temaet i denne tråden er "Er det galt å spise kjøtt"

Lenke til kommentar

1. Jeg får til å begrense dyrs fysiske og psykiske lidelser i forhold til hva jeg ville gjort dersom jeg spiste kjøtt.

Jeg trenger ikke selv oppleve dyrenes lidelser for å få bekreftet at dyr lider under tortur.

 

Utvilsomt viktig for deg, og vil tro at det er det rette for deg. Videre vil jeg aldri tvinge deg til aa spise kjoett.

 

Vil du hindre meg fra aa spise kjoett? (Eller tvinge meg til aa spise gress?) F.eks. gjoere det forbudt vel lov?

 

PS Mer utdypelse av plantenes lidelser trengs ikke.

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...