Gå til innhold

Hva er galt med å spise kjøtt?


Anbefalte innlegg

Hvorfor spiser mennesker kjøtt? Jo, det skal jeg fortelle deg, det er fordi_det_er_GODT. Kjøtt smaker godt. Tror virkelig det er så enkelt jeg.

 

Men du kan spise fake kjøtt. Da har du løst det problemet. Utallige slike produkter.

Bare hvis du synes det er greit at kjøtt ikke er kjøtt...

 

Jeg kunne for eksempel tenkt meg en avsuging _akkurat_nuh_ men det er viktig for meg at den utføres av en kvinne. At homser sannsynligvis suger bedre er for meg uvesentlig siden jeg er hetero. Ser du poenget eller er det ikke så nøye?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei jeg ser ikke poenget. Jeg ser ikke hvorfor noen ville foretrukket deler av et mishandlet, drept partert dyr med blod og mulige bakterier og parasitter, framfor f.eks. en sojaburger eller sojapølse som har samme eller bedre ernæringsmessig verdi.

Endret av NTD
Lenke til kommentar
Nei jeg ser ikke poenget. Jeg ser ikke hvorfor noen ville foretrukket deler av et mishandlet, drept partert dyr med blod og mulige bakterier og parasitter, framfor f.eks. en sojaburger eller sojapølse som har samme eller bedre ernæringsmessig verdi.

 

Jeg må bare le her :D

Vet du hvor mange bakterier og mikroorganismer du interagerer med hver dag?

Antallet celler som utgjør nevnte biomasse overstiger antallet celler som du selv består av ;)

 

Om du vil skal du få være med på å slakte både hjort og rådyr til høsten, ta med prøveglass og få analysert kjøttet for uønskede organismer og annet og deretter komme med en mer informert uttalelse.

Lenke til kommentar

Vi har et rovdyrs mage, og plante-eters lange tarmer, så hvorfor si at vi ikke er skapt for å spise kjøtt?

 

Leste ikke hele greia, men jeg tror IKKE at homo sapiens(eller nederlanthal..blablabla-ere) bare overlevde på nøtter, røtter og frukt. Alle vet sapiens begynte å jakte allerede som oppreiste aper. Hvordan har vi da utviklet en mage som kan fordøye kjøtt, om vi bare har levd på kjøtt inntill *nylig?(*på et stort spekter). Vi kan ikke ha tilpasset oss så mye, så fort.

 

Kjøtt er bra, kjøtt er best. Nesten likans som en hest!

 

 

 

EDIT: Føler NTD stadig tar feil, og blir saftig flama her......STÅ PÅ FOLKENS! :D

Endret av Zhyl0
Lenke til kommentar
Nei jeg ser ikke poenget. Jeg ser ikke hvorfor noen ville foretrukket deler av et mishandlet, drept partert dyr med blod og mulige bakterier og parasitter, framfor f.eks. en sojaburger eller sojapølse som har samme eller bedre ernæringsmessig verdi.

Ja, jeg vil gjerne noe som har vært i rompa til en ku :roll: . Bruker vi usaklige argumenter eller?

Og sist jeg sjekket er ikke dyr snille med hverandre. Er ikke så altfor mange pattedyr som liker å ta vare på andre sine unger, selv innenfor sin egen art.

Lenke til kommentar

Hvilken propaganda? Benekter dere at det er døde, parterte, mishandla og drepte dyr med blod og bakterier? Da er det vel snarere dere selv som er offer for en propagandamaskin, og ikke jeg som propaganderer. Hva vet du faktisk om hvor kjøtter kommer fra?

Lenke til kommentar
Hvilken propaganda? Benekter dere at det er døde, parterte, mishandla og drepte dyr med blod og bakterier?

Om systemet fungerer som det skal - noe det for det meste gjør i Norge - har ikke dyrene blitt mishandlet. Blod finner du nok ikke på kjøtt kjøpt i en dagligvareforretning, uten at jeg helt skjønner hva problemet hadde vært, og bakterier kunne jeg ikke levd foruten.

 

Hva vet du faktisk om hvor kjøtter kommer fra?

Vel, selv er jeg oppvokst på gård, så en god del, vil jeg påstå.

Lenke til kommentar
Bare hvis du synes det er greit at kjøtt ikke er kjøtt...

 

Jeg kunne for eksempel tenkt meg en avsuging _akkurat_nuh_ men det er viktig for meg at den utføres av en kvinne. At homser sannsynligvis suger bedre er for meg uvesentlig siden jeg er hetero. Ser du poenget eller er det ikke så nøye?

 

Sammenligningen med oralsex er helt bak mål, først og fremst fordi den handlingen ikke involverer drap eller mishandling (håper jeg, for din og dine seksualpartneres del.) Jeg ser "poenget" i den forstand at jeg forstår hva du selv mener er poenget, nemlig at spørsmålet om hvorvidt det er riktig eller galt å drepe dyr bare koker ned til en smakspreferanse, og ikke et spørsmål om moral.

 

Jeg må bare le her inv_biggrin.gif

Vet du hvor mange bakterier og mikroorganismer du interagerer med hver dag?

Antallet celler som utgjør nevnte biomasse overstiger antallet celler som du selv består av wink.gif

 

Om du vil skal du få være med på å slakte både hjort og rådyr til høsten, ta med prøveglass og få analysert kjøttet for uønskede organismer og annet og deretter komme med en mer informert uttalelse.

 

Nå har det seg slik at det er et mye større bakterieinnhold i animalske produkter enn i frukt og grønnsaker. Hvis du ikke tror at dette er sant, kan du gjøre et eksperiment der du legger et stykke rått kjøtt og et halvspist eple under sofaen, og lar disse ligge og godgjøre seg i to uker. Deretter kan du spise de to matvarene med en dags mellomrom, og kjenne etter hvilken du ble sykest av.

 

Det er også bevist at vegetarianere har et lavere bakterieinnhold i magen enn altetende mennesker.

 

Kjøtt er bra, kjøtt er best. Nesten likans som en hest!

 

EDIT: Føler NTD stadig tar feil, og blir saftig flama her......STÅ PÅ FOLKENS! inv_biggrin.gif

 

Stå på, ja! Brenn vegetarianeren! Vis ham at det ikke går an å komme her og mene ting sånn helt uten videre!

Lenke til kommentar
Hvilken propaganda? Benekter dere at det er døde, parterte, mishandla og drepte dyr med blod og bakterier? Da er det vel snarere dere selv som er offer for en propagandamaskin, og ikke jeg som propaganderer. Hva vet du faktisk om hvor kjøtter kommer fra?

 

De er propagandamaskinen, og propagandamaskinen liker ikke å bli motsagt.

Lenke til kommentar
Bare hvis du synes det er greit at kjøtt ikke er kjøtt...

 

Jeg kunne for eksempel tenkt meg en avsuging _akkurat_nuh_ men det er viktig for meg at den utføres av en kvinne. At homser sannsynligvis suger bedre er for meg uvesentlig siden jeg er hetero. Ser du poenget eller er det ikke så nøye?

 

Sammenligningen med oralsex er helt bak mål, først og fremst fordi den handlingen ikke involverer drap eller mishandling (håper jeg, for din og dine seksualpartneres del.) Jeg ser "poenget" i den forstand at jeg forstår hva du selv mener er poenget, nemlig at spørsmålet om hvorvidt det er riktig eller galt å drepe dyr bare koker ned til en smakspreferanse, og ikke et spørsmål om moral.

En dreper ikke dyr. Dyr avlives ;)

Du og andre veganere/vegetarianere/dyreaktivister bruker en typisk retorisk brønnforgiftningstaktikk.

At dere må ty til denslags smålige knep viser bare hvor tynn argumentasjonen er.

 

Jeg må bare le her inv_biggrin.gif

Vet du hvor mange bakterier og mikroorganismer du interagerer med hver dag?

Antallet celler som utgjør nevnte biomasse overstiger antallet celler som du selv består av wink.gif

 

Om du vil skal du få være med på å slakte både hjort og rådyr til høsten, ta med prøveglass og få analysert kjøttet for uønskede organismer og annet og deretter komme med en mer informert uttalelse.

 

Nå har det seg slik at det er et mye større bakterieinnhold i animalske produkter enn i frukt og grønnsaker. Hvis du ikke tror at dette er sant, kan du gjøre et eksperiment der du legger et stykke rått kjøtt og et halvspist eple under sofaen, og lar disse ligge og godgjøre seg i to uker. Deretter kan du spise de to matvarene med en dags mellomrom, og kjenne etter hvilken du ble sykest av.

Jeg har ikke sagt ett eneste ord om bakterieflora på planter kontra dyr.

Jeg bare påpekte det fakta at vi har en viss biomasse bestående av bakterier og andre mikroorgansimer som vi lever i symbiose med.

 

Det er også bevist at vegetarianere har et lavere bakterieinnhold i magen enn altetende mennesker.

Og dette har relevans fordi...?

Selvfølgelig har kjøttetere flere bakterier i magen, noe må jo hjelpe til med å bryte ned kjøttet også, disse bakteriene lever til overmål av dette, alt har en logisk sammenheng, i motsetning til argumentasjonen din, den står det værre til med ;)

Lenke til kommentar
Om du vil skal du få være med på å slakte både hjort og rådyr til høsten, ta med prøveglass og få analysert kjøttet for uønskede organismer og annet og deretter komme med en mer informert uttalelse.

 

Nå har det seg slik at det er et mye større bakterieinnhold i animalske produkter enn i frukt og grønnsaker.

 

Det er stor forskjell på « bakterieinnhold » og « innhold av uønskede organismer ». De aller fleste bakterier som finnes i kjøtt er enten harmløse eller nyttige for mennesker, mens noen få kan fremkalle sykdom. Ved varmebehandling, ved 70-80 grader (biff, for eksempel, trenger bare stekes på overflatene), dør de aller fleste av disse igjen.

Lenke til kommentar
Om du vil skal du få være med på å slakte både hjort og rådyr til høsten, ta med prøveglass og få analysert kjøttet for uønskede organismer og annet og deretter komme med en mer informert uttalelse.

 

Nå har det seg slik at det er et mye større bakterieinnhold i animalske produkter enn i frukt og grønnsaker.

 

Det er stor forskjell på « bakterieinnhold » og « innhold av uønskede organismer ». De aller fleste bakterier som finnes i kjøtt er enten harmløse eller nyttige for mennesker, mens noen få kan fremkalle sykdom. Ved varmebehandling, ved 70-80 grader (biff, for eksempel, trenger bare stekes på overflatene), dør de aller fleste av disse igjen.

 

Så hvorfor er det ikke nødvendig å steike epler?

Lenke til kommentar
Om du vil skal du få være med på å slakte både hjort og rådyr til høsten, ta med prøveglass og få analysert kjøttet for uønskede organismer og annet og deretter komme med en mer informert uttalelse.

 

Nå har det seg slik at det er et mye større bakterieinnhold i animalske produkter enn i frukt og grønnsaker.

 

Det er stor forskjell på « bakterieinnhold » og « innhold av uønskede organismer ». De aller fleste bakterier som finnes i kjøtt er enten harmløse eller nyttige for mennesker, mens noen få kan fremkalle sykdom. Ved varmebehandling, ved 70-80 grader (biff, for eksempel, trenger bare stekes på overflatene), dør de aller fleste av disse igjen.

 

Så hvorfor er det ikke nødvendig å steike epler?

 

Non sequitur - alarmklokkene ringer :whistle:

-Med fare for å gjenta meg selv; om denslags tynn argumentasjon er alt du har å komme med så har du allerede spilt fallitt.

Lenke til kommentar

når jeg ser på to av mine vegetarianer-venniner og hvor dårlig helse de har så tviler jeg sterkt på all argumentasjonen som kommer fra veggis folka.

 

å være vegetarianer er vel mer en 'etisk' riktig spisemåte, men det er faen ikke sunt.

 

det er bare å innse det, mennesker er skapt for å spise kjøtt.

undersøkelse:

http://www.trim.no/pub/art.php?id=491

 

mann forteller om sine erfaringer med 'steinalder kosthold':

http://www.independent.co.uk/life-style/he...man-461514.html

Lenke til kommentar
Hvilken propaganda? Benekter dere at det er døde, parterte, mishandla og drepte dyr med blod og bakterier? Da er det vel snarere dere selv som er offer for en propagandamaskin, og ikke jeg som propaganderer. Hva vet du faktisk om hvor kjøtter kommer fra?

 

Det er sikkert ingen her som vil tvinge deg til å spise kjøtt. Men jeg tviler på at du klarer å tvinge noen til å gå på beite sammen med deg heller ;)

Naturligvis er dyrene mishandlet. Jeg ville hvertfall ikke spist dyret hvis det ikke var mishandlet til døde. Det er frykten som gir den gode smaken vet du. Og er ikke bakterieinnholdet høyt nok, tilsetter jeg litt ekstra. Holder imunforsvaret på alerten det. "For every animal you don't eat; I'll eat two."

Lenke til kommentar
Om du vil skal du få være med på å slakte både hjort og rådyr til høsten, ta med prøveglass og få analysert kjøttet for uønskede organismer og annet og deretter komme med en mer informert uttalelse.

 

Nå har det seg slik at det er et mye større bakterieinnhold i animalske produkter enn i frukt og grønnsaker.

 

Det er stor forskjell på « bakterieinnhold » og « innhold av uønskede organismer ». De aller fleste bakterier som finnes i kjøtt er enten harmløse eller nyttige for mennesker, mens noen få kan fremkalle sykdom. Ved varmebehandling, ved 70-80 grader (biff, for eksempel, trenger bare stekes på overflatene), dør de aller fleste av disse igjen.

 

Så hvorfor er det ikke nødvendig å steike epler?

 

Non sequitur - alarmklokkene ringer :whistle:

-Med fare for å gjenta meg selv; om denslags tynn argumentasjon er alt du har å komme med så har du allerede spilt fallitt.

 

Jeg har ikke tid eller lyst til å gi deg noe fyldig svar, men kan ikke la være å kommentere måten du diskuterer på. Hvert eneste innlegg du har skrevet til meg er fylt med utdypende konklusjoner om mitt kunnskapsnivå, selv om grunnlaget for å trekke slike konklusjoner ikke er tilstedeværende. Innleggene mine i denne tråden har i all hovedsak handlet om moral - et filosofisk emne som det ikke finnes noe fasitsvar på (Jeg ytrer bare min mening.) Du tar deg friheten med å anta hvor mye kunnskap jeg besitter, basert på noen få linjer med tekst, og samtidig våger du å kalle min argumentasjon tynn. Du kan gjerne ta den ekstreme arrogansen ned noen hakk.

Lenke til kommentar
når jeg ser på to av mine vegetarianer-venniner og hvor dårlig helse de har så tviler jeg sterkt på all argumentasjonen som kommer fra veggis folka.

 

å være vegetarianer er vel mer en 'etisk' riktig spisemåte, men det er faen ikke sunt.

 

det er bare å innse det, mennesker er skapt for å spise kjøtt.

undersøkelse:

http://www.trim.no/pub/art.php?id=491

 

mann forteller om sine erfaringer med 'steinalder kosthold':

http://www.independent.co.uk/life-style/he...man-461514.html

 

Den siste artikkelen er noe av det dummeste jeg har lest i hele mitt liv. Jeg siterer:

 

Carnivore cuisine

 

Owsley Stanley, known as the Bear, has eaten an all-meat diet for nearly 50 years. When he was young, he read that Eskimos ate only meat and fish, yet were very healthy and fit. This convinced him that humans are meant to be purely carnivorous. "I have eaten as a total carnivore for 48 years," he says. "I am nearly 72 and I have much the same body as I did at 30."

 

Stanley came to notoriety in the 1960s as an LSD chemist, celebrated in songs by the Grateful Dead and Steely Dan. It was Stanley who created the Purple Haze acid made famous in the Jimi Hendrix song.

 

Stanley recently posted his seven rules for healthy eating on the internet. They are:

 

* Eat only food from animals

 

* No vegetables

 

* Limit liver intake

 

* Avoid milk (except for butter and cheese)

 

* Eat as much fat as you like

 

* Don't cook your food much

 

* Avoid salt

 

Stanley had a heart attack in recent years, but he blames it on the broccoli and other"poisonous" vegetables his mother used to feed him as a boy. (Stanley's website is at www.thebear.org)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...