Gjest Slettet+9871234 Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Ei lærinne på skulen vår var vegetarianer fordi ho var allergisk mot kjøtt. Har også vore hjå ei venninne som gav meg vegetarpizza som var ein av dei beste pizzane eg har smakt. Eg et nesten ikkje grønsaker fordi eg syns ikkje dei smakar godt, men den pizzaen... Trur ikkje eg skal bli vegetarianar med det fyrste for di eg er alt for glad i kjøttmat, men eg respekterar dei som vil bli vegetarianar. Kvifor skal eg leggje meg opp i kva dei vil ete? Lenke til kommentar
haalo Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Så du sier at jeg ikke er mer verdt enn en gris? Skjønner du nå hvorfor jeg mener ateisme er farlig?Hvorfor er ateisme farlig? Lenke til kommentar
Kakestykke Skrevet 28. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2007 Jeg tror det er nesten like mange grunner for å være veggis som det er veggiser. Selv så elsker jeg kjøttmaten min og kommer ikke til å bytte biffen med soyabønner med det første. Jeg er rett og slett for glad i smaken. Det som irriterer meg er "halv-veggiser". Altså sånne som spiser fisk, egg etc... Hvorfor er disse mindre verd enn lammet som pinnekjøttet mitt kommer fra? Eller oksen entrecôten min kommer fra? Nei, skal du absolutt være veggis så stå i det minste for prinsippene dine fullt ut. Mener du at dyr er like mye verdt som mennesker? Er det da greit å drepe for smakens skyld? Og eggspising er da greit. Det er tross alt ikke liv man dreper, men et egg. Lol. Men fisk er uetisk. Men de tenker kanskje at ved å spise fisk så får de i seg det de trenger av næringsstoffer? Tross alt bedre å drepe få dyr enn mange. Slik tenker de kanskje. Jaja... Greit å vite, fyr opp fosterene! De er tross alt ikke liv enda Egg er ikke fostere, din nisse. Lol. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 (endret) 2. Bullshit! Dette er bare noe de sier for å ha en bedre unnskyldning enn "dyr er like mye verdt som mennesker". 4. Ikke vet jeg. Det ser i hvert fall ut som om de overlever. Men slik jeg ser det er det en tankevekker at man får masse mangelsykdommer dersom man ikke er ekstremt nøye med hva man spiser. Jeg ser det som et bevis for at vi er lagd for å spise kjøtt. Den siste skjønner jeg ikke? Kristne respektløse!? Vi sier ALLE MENNESKER ER LIKEVERDIGE! 2: Godt du personlig kjenner alle veggiser som finnes da. 4: Jeg sier ikke at vi ikke er skapt som "blandingsetere" (kan jeg kalle det det når man spiser både planter og dyr? Jeg fant ikke noe bedre ord i farta. Dere skjønner hvor jeg vil), men det ER mulig å leve godt på kun vegetarkost Ang. det siste så er det ikke den oppfattelsen jeg står igjen med etter å ha lest bibelen Endret 28. desember 2007 av L4r5 Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Så du sier at jeg ikke er mer verdt enn en gris? Skjønner du nå hvorfor jeg mener ateisme er farlig?Hvorfor er ateisme farlig? Fordi at ateisme spøker med ting. Det er uakseptabelt! Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Så du sier at jeg ikke er mer verdt enn en gris? Skjønner du nå hvorfor jeg mener ateisme er farlig? Det skjønner hvertfall ikke jeg Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Dei fleste inderane/hinduane er vegetarianar om eg skal tru min hinduistiske ven frå Mauritius. http://en.wikipedia.org/wiki/Vegetarianism...ligion#Hinduism I følgje lenkjen så er tydelegvis vegetarianisme eit ideal Lenke til kommentar
Kakestykke Skrevet 28. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2007 Mener du at dyr er like mye verdt som mennesker? Er det da greit å drepe for smakens skyld? Og eggspising er da greit. Det er tross alt ikke liv man dreper, men et egg. Lol. Men fisk er uetisk. Men de tenker kanskje at ved å spise fisk så får de i seg det de trenger av næringsstoffer? Tross alt bedre å drepe få dyr enn mange. Slik tenker de kanskje. Jaja... Nei, jeg mener ikke at dyr er like mye verd som mennesker. Jeg mener at vi mennesker er like lite verd som dyrene. Vi er likeverdige. Og ja, da er det greit at vi spiser hverandre Haha, så da er du også for kanibalisme? Siden vi er likeverdige? Ærlig talt, du er en skam for menneskeheten. Avkristningen av Norge kommer til å få meget uheldige konsekvenser. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Mener du at dyr er like mye verdt som mennesker? Er det da greit å drepe for smakens skyld? Og eggspising er da greit. Det er tross alt ikke liv man dreper, men et egg. Lol. Men fisk er uetisk. Men de tenker kanskje at ved å spise fisk så får de i seg det de trenger av næringsstoffer? Tross alt bedre å drepe få dyr enn mange. Slik tenker de kanskje. Jaja... Nei, jeg mener ikke at dyr er like mye verd som mennesker. Jeg mener at vi mennesker er like lite verd som dyrene. Vi er likeverdige. Og ja, da er det greit at vi spiser hverandre Haha, så da er du også for kanibalisme? Siden vi er likeverdige? Ærlig talt, du er en skam for menneskeheten. Avkristningen av Norge kommer til å få meget uheldige konsekvenser. Og det er utbredt spising av sin egen art i dyreriket? 1 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Haha, så da er du også for kanibalisme? Siden vi er likeverdige? Ærlig talt, du er en skam for menneskeheten. Avkristningen av Norge kommer til å få meget uheldige konsekvenser. Men, Herr. Stråmann, da. Noe slikt har jeg da aldri sagt. 1 Lenke til kommentar
Kakestykke Skrevet 28. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2007 2. Bullshit! Dette er bare noe de sier for å ha en bedre unnskyldning enn "dyr er like mye verdt som mennesker". 4. Ikke vet jeg. Det ser i hvert fall ut som om de overlever. Men slik jeg ser det er det en tankevekker at man får masse mangelsykdommer dersom man ikke er ekstremt nøye med hva man spiser. Jeg ser det som et bevis for at vi er lagd for å spise kjøtt. Den siste skjønner jeg ikke? Kristne respektløse!? Vi sier ALLE MENNESKER ER LIKEVERDIGE! 2: Godt du personlig kjenner alle veggiser som finnes da. 4: Jeg sier ikke at vi ikke er skapt som "blandingsetere" (kan jeg kalle det det når man spiser både planter og dyr? Jeg fant ikke noe bedre ord i farta. Dere skjønner hvor jeg vil), men det ER mulig å leve godt på kun vegetarkost Ang. det siste så er det ikke den oppfattelsen jeg står igjen med etter å ha lest bibelen Les Bibelen på nytt og prøv å ikke sile ut det verste og tilpasse det ditt anti-kristne syn. GT inneholder mange utgåtte lover. Jesu nestekjærlighetsbud er det som gjelder, med mindre du vil framstå som en fundamental hodeløs fjøsnisse. Så du sier at jeg ikke er mer verdt enn en gris? Skjønner du nå hvorfor jeg mener ateisme er farlig?Hvorfor er ateisme farlig? Fordi at ateisme spøker med ting. Det er uakseptabelt! Nei. Fordi det drar menneskene ned på dyrenes nivå, og fjerner Gud fra samfunnet. Uten Gud, ingen grunn til å være moralsk. Det finnes heller ingen absolutt moral. Plutselig kan det bli greit å IKKE gjøre mot andre slik du vil andre skal gjøre mot deg. Så du sier at jeg ikke er mer verdt enn en gris? Skjønner du nå hvorfor jeg mener ateisme er farlig? Det skjønner hvertfall ikke jeg Din gris! (Du kan ikke ta deg nær av deg, fordi du selv mener at du er like verdiløs som en gris). Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 (endret) 2. Bullshit! Dette er bare noe de sier for å ha en bedre unnskyldning enn "dyr er like mye verdt som mennesker". 4. Ikke vet jeg. Det ser i hvert fall ut som om de overlever. Men slik jeg ser det er det en tankevekker at man får masse mangelsykdommer dersom man ikke er ekstremt nøye med hva man spiser. Jeg ser det som et bevis for at vi er lagd for å spise kjøtt. Den siste skjønner jeg ikke? Kristne respektløse!? Vi sier ALLE MENNESKER ER LIKEVERDIGE! 2: Godt du personlig kjenner alle veggiser som finnes da. 4: Jeg sier ikke at vi ikke er skapt som "blandingsetere" (kan jeg kalle det det når man spiser både planter og dyr? Jeg fant ikke noe bedre ord i farta. Dere skjønner hvor jeg vil), men det ER mulig å leve godt på kun vegetarkost Ang. det siste så er det ikke den oppfattelsen jeg står igjen med etter å ha lest bibelen Les Bibelen på nytt og prøv å ikke sile ut det verste og tilpasse det ditt anti-kristne syn. GT inneholder mange utgåtte lover. Jesu nestekjærlighetsbud er det som gjelder, med mindre du vil framstå som en fundamental hodeløs fjøsnisse. Så du sier at jeg ikke er mer verdt enn en gris? Skjønner du nå hvorfor jeg mener ateisme er farlig?Hvorfor er ateisme farlig? Fordi at ateisme spøker med ting. Det er uakseptabelt! Nei. Fordi det drar menneskene ned på dyrenes nivå, og fjerner Gud fra samfunnet. Uten Gud, ingen grunn til å være moralsk. Det finnes heller ingen absolutt moral. Plutselig kan det bli greit å IKKE gjøre mot andre slik du vil andre skal gjøre mot deg. Det er mange grunner uten gud til å være moralsk. Nettopp fordi vi har empati, fordi vi har følelser og fordi vi har en overlevelsesinteresse/instinkt som tilsier at hvis vi gjør noe mot andre mennesker, vet vi at dette kan skje med oss også. Sosial konstruksjon av samfunnet. Forøvrig er det noe annet å si at vi er dyr, enn å si at du er en gris. Fordi du er da vitterlig ikke av arten gris? Endret 28. desember 2007 av Rampage Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Les Bibelen på nytt og prøv å ikke sile ut det verste og tilpasse det ditt anti-kristne syn. GT inneholder mange utgåtte lover. Jesu nestekjærlighetsbud er det som gjelder, med mindre du vil framstå som en fundamental hodeløs fjøsnisse. Du får det til å høres ut som at man kan velge ut de stykkene man liker og ignorere resten. Interresant... Det hadde vært artig å prøve å lese Norges Lover på samme måte. 2 Lenke til kommentar
Kakestykke Skrevet 28. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2007 Mener du at dyr er like mye verdt som mennesker? Er det da greit å drepe for smakens skyld? Og eggspising er da greit. Det er tross alt ikke liv man dreper, men et egg. Lol. Men fisk er uetisk. Men de tenker kanskje at ved å spise fisk så får de i seg det de trenger av næringsstoffer? Tross alt bedre å drepe få dyr enn mange. Slik tenker de kanskje. Jaja... Nei, jeg mener ikke at dyr er like mye verd som mennesker. Jeg mener at vi mennesker er like lite verd som dyrene. Vi er likeverdige. Og ja, da er det greit at vi spiser hverandre Haha, så da er du også for kanibalisme? Siden vi er likeverdige? Ærlig talt, du er en skam for menneskeheten. Avkristningen av Norge kommer til å få meget uheldige konsekvenser. Og det er utbredt spising av sin egen art i dyreriket? Nei, men det skjer. Edderkopper for eksempel. Og en del mennesker. Med ateistenes syn at griser og mennesker er likeverdige, må man også åpne for kannibalisme. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 (endret) Din gris! (Du kan ikke ta deg nær av deg, fordi du selv mener at du er like verdiløs som en gris). I tillegg så er jeg en skikkelig gris og jeg veit det så det går bra (billedlig talt vel å merke ) Endret 28. desember 2007 av L4r5 1 Lenke til kommentar
Kakestykke Skrevet 28. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2007 Haha, så da er du også for kanibalisme? Siden vi er likeverdige? Ærlig talt, du er en skam for menneskeheten. Avkristningen av Norge kommer til å få meget uheldige konsekvenser. Men, Herr. Stråmann, da. Noe slikt har jeg da aldri sagt. Du sier jo at mennesker ikke er mer verdt enn griser. Hvordan kan du da være mot kannibalisme når du er for grisespising? Mener du det er forkastelig hvis et dyr spiser et dyr av samme art? Bør det straffes? Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Mener du at dyr er like mye verdt som mennesker? Er det da greit å drepe for smakens skyld? Og eggspising er da greit. Det er tross alt ikke liv man dreper, men et egg. Lol. Men fisk er uetisk. Men de tenker kanskje at ved å spise fisk så får de i seg det de trenger av næringsstoffer? Tross alt bedre å drepe få dyr enn mange. Slik tenker de kanskje. Jaja... Nei, jeg mener ikke at dyr er like mye verd som mennesker. Jeg mener at vi mennesker er like lite verd som dyrene. Vi er likeverdige. Og ja, da er det greit at vi spiser hverandre Haha, så da er du også for kanibalisme? Siden vi er likeverdige? Ærlig talt, du er en skam for menneskeheten. Avkristningen av Norge kommer til å få meget uheldige konsekvenser. Og det er utbredt spising av sin egen art i dyreriket? Nei, men det skjer. Edderkopper for eksempel. Og en del mennesker. Med ateistenes syn at griser og mennesker er likeverdige, må man også åpne for kannibalisme. Og så har det seg slik at vi mennesker regulerer samfunnet, gjennom staten. For at flest mennesker skal være sikrest som mulig, slik at kannibalisme, drap og andre ting ikke forekommer Lenke til kommentar
Kakestykke Skrevet 28. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2007 Les Bibelen på nytt og prøv å ikke sile ut det verste og tilpasse det ditt anti-kristne syn. GT inneholder mange utgåtte lover. Jesu nestekjærlighetsbud er det som gjelder, med mindre du vil framstå som en fundamental hodeløs fjøsnisse. Du får det til å høres ut som at man kan velge ut de stykkene man liker og ignorere resten. Interresant... Det hadde vært artig å prøve å lese Norges Lover på samme måte. GT, GT, GT, GT!!! Symboler og utgåtte lover. Norges lover forandres også. NÅ er det nestekjærlighetsbudet som gjelder, og ingenting annet. Prøv å leve etter ættesamfundets regler i 2007 og se hvor langt du kommer. GT er langtfra så troverdig som NT. Jeg har ingen tro på at det er Gud som sendte disse ufyselige lovene til menneskene. Tvert imot tror jeg det er mennesker som har laget dem for å utøve politisk makt. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Du sier jo at mennesker ikke er mer verdt enn griser. Hvordan kan du da være mot kannibalisme når du er for grisespising? Mener du det er forkastelig hvis et dyr spiser et dyr av samme art? Bør det straffes? Teoretisk sett, om jeg ikke kjente personen, OG jeg sultet. Så, ja, da kunne jeg funnet på å ty til kannibalisme som en måte å overleve på tror jeg. Nå spiser ikke jeg dyr jeg "kjenner" heller da. Det ville vært helt utenkelig for meg å spise bikkja mi f.eks. men om jeg var i et land der de serverer hund på resaurant så skal du ikke se bort i fra at jeg hadde smakt Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Les Bibelen på nytt og prøv å ikke sile ut det verste og tilpasse det ditt anti-kristne syn. GT inneholder mange utgåtte lover. Jesu nestekjærlighetsbud er det som gjelder, med mindre du vil framstå som en fundamental hodeløs fjøsnisse. Du får det til å høres ut som at man kan velge ut de stykkene man liker og ignorere resten. Interresant... Det hadde vært artig å prøve å lese Norges Lover på samme måte. GT, GT, GT, GT!!! Symboler og utgåtte lover. Norges lover forandres også. NÅ er det nestekjærlighetsbudet som gjelder, og ingenting annet. Prøv å leve etter ættesamfundets regler i 2007 og se hvor langt du kommer. GT er langtfra så troverdig som NT. Jeg har ingen tro på at det er Gud som sendte disse ufyselige lovene til menneskene. Tvert imot tror jeg det er mennesker som har laget dem for å utøve politisk makt. Og NT kan ikke ha vært skapt for å utøve politisk makt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå