kjetil02 Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Evnen til å fordøye laktose er medfødt hos alle men hos ca 80% av jordens befolkning forsvinner denne evnen før de blir 4 år. De resterende 20% beholder evnen til å fordøye laktose hele livet. Denne evnen finnes stort sett hos hvite nordeuropeere og enkelte afrikanske folk. Dette er evolusjon i praksis, i tilfelle noen lurte. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Ikke mange mennesker heller faktisk. Evnen til å fordøye laktose er medfødt hos alle men hos ca 80% av jordens befolkning forsvinner denne evnen før de blir 4 år. De resterende 20% beholder evnen til å fordøye laktose hele livet. Denne evnen finnes stort sett hos hvite nordeuropeere og enkelte afrikanske folk. Trodde "alle" kunne drikke melk jeg . Men takk for at du rettet opp den. Personlig reagerer jeg på melk Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Er ikke mennesker "egentlig" glutensensitive også? Lenke til kommentar
Trashyman Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Vær veggiser for alt dere vil. Jeg kommer aldri til å gi opp min kjære store, saftige biff med diverse tilbehør. MMMM! Lenke til kommentar
Traadstarter Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 for hvert dyr dere ikke spiser, spiser jeg tre! for hvert dyr dere ikke spiser, spiser jeg tre! Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 for hvert dyr dere ikke spiser, spiser jeg tre! Må noen stifte fingra dine fast for at du slutter med sånne innlegg? Det er INGEN her på forumet som er interessert i å lese noe av det du skriver. Skjerp deg og hold deg litt saklig. On topic: Spørsmålet som blir stilt her er like vanskelig å svare på som hvorfor noen han en tro på høyere makter. Det er bare sånn at noen har en religiøs overbevisning og for å leve opp til idealene i denne troen, er man nødt til å gjøre visse ting. Dette blir etterhvert en leveregel og en tradisjon. For vegetarianere er saken en annen. Jeg vil tro det er mer en personlig overbevisning. Noen syns det er feil å spise kjøtt, og slutter å spise det i håp om å få flere til å slutte. Lenke til kommentar
Traadstarter Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Det er greit nok at de slutter. Hver og en må bestemme hva han/hun vil spise. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 skjønner absolutt ikke problemet med å spise kjøtt. det er faktisk vegetarianerene som er mordere, fordi de lar dyrene bli slaktet forjeves. i et rikt land som norge bryr vi oss ikke om vi må kaste ubrukt kjøtt. vi slakter så mange dyr så vi er sikker på at alle har mat. Lenke til kommentar
Traadstarter Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 det er faktisk vegetarianerene som er mordere, fordi de lar dyrene bli slaktet forjeves. Vel... Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 tatt fra et lan da vi var overtrøtte og måtte utrykke hat for forskjellige folk vi hater ^^ Lenke til kommentar
Audere Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=511788 Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Kjekt for meg at jeg skyter det meste av kjøttet jeg spiser sjøl da, hehe Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 det er faktisk vegetarianerene som er mordere, fordi de lar dyrene bli slaktet forjeves. Vel... Hupp!? Bare idioti eller? Lenke til kommentar
Audere Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Du kan si det slik. Dyr må drepes. Mennesker trenger mat. Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Mennesker må dø. Andre mennesker trenger mat. Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Ja? Alle mennesker kan ikke få like mye mat. Dermed må noen sulte, og dø. I hvert fall når vi er så mange her i verden. Lenke til kommentar
Audere Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Ja, noen må dø og noen må undertrykkes i fattigdom for at vi skal kunne ha det bra i vår del av verden. Sånn er livet, sånn er verden. Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Nei det må det faktisk ikke. Svært mye av fattigdommen og ugreien vi ser i mindre privilegerte deler av verden er deres egen skyld. Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 det er den rike delen av verden som utnytter grovt den fattigere landene, det er vi som tar maten fra dem, det er vi som tar pengene som de trenger til skole, det er vi som er grunnen til at andre land er fattigere. det er nokk mat til alle, men hvis vi spiser like mye som amerikanere gjør, ville matmangelen ha vert EKSTREM Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå