Dyver`n Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 (endret) Noen som vet om man kan få kjøpt i en kabel fra 230V til 12V 4-pins drevkontakt?, skule så gjerne hatt en egen kontakt til vannsirkulasjonspumpa. Er greit å ha når man skal fylle på vann i systemet, og bare starte og stoppe pompa får å få ut luft. Så slipper jeg kansje å brende opp komponentene Endret 28. desember 2007 av meto4 Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Det finnes AFAIK ikke noe sånt som er ferdiglagd, men du kan nok lage det selv. Du trenger (obs! jeg er ikke flink med disse begrepene!) en likerettertransformator som konverterer 320VAC fra stikk til 12VDC. Å lodde sammen noe ledningsgreier til det er enkelt nok. En langt enklere løsning er imidlertid å bruke PSUen i PCen og jumpstarte den. Dette gjør du ved å koble løs alle strømkabler bortsett fra den til pumpa, så tar du et eller annet strømførende, for eksempel en binders som du bøyer, eller noe i den dur, og stikker den ene enden inn i pinne 14 (grønn) på PSUens ATX-kontakt og den andre på en av pinnene med svarte ledninger. Dette gjør at PSUen starter uten å starte PCen. Husk å koble løs harddisker, skjermkort osv, og pass på at du lager kontakt mellom riktige pinner! Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Flyttes til elektronikk då den passer nok bedre Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Stikk på Clas og kjøp en batterieliminator, type 12V som kan levere nok strøm til pumpen din. Klipp av ledningen, lodd på 4pinsdrevkontakt fra en gammel PSU. voiiila! Lenke til kommentar
HAG Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Alternativ 3; "slakt ei gammal AT maskin" og ta PSU derfra, bryteren på kabinettet går på nettspenninga inn til PSU - de blir slått på og av den "harde måten" på 230V sida. Har ei slik forsyning fra ei 95 maskin eg bruker til kjøring av vifter og vannpumpe. En sånn PC finner man på loftet eller et returpunkt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå