Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

FTP-server - Noen å anbefale?


Anbefalte innlegg

Heisann

jeg kjører ftp-server på en av pc'ene mine hjemme og lurte på følgende:

-hvilke ftp-server som er 'best på markedet'?

jeg kjører G6ftp-server, en jeg er relativt fornøyd med.. men problemet

er at folk får treig nedlasting..

 

-jeg har 860kb/s upload, mens folk m/1024kb/s-linje kun får rundt 60- 70kb/s download.. -og dette halveres jo så snart det logger seg en til på ftp-serveren..

-Både jeg og de som logger seg på er kunder av NGT..

-Jeg har ikke satt noe begrensninger på nedlasting

-Jeg har ikke sjekket om routeren (netopia) setter begrensning for upload fra 'eksterne' steder

-Jeg har IKKE fast ip-adresse men kjører Deerfield's DNS2Go.. -vil det være merkbart dersom jeg kjører fast ip-adresse?

-Jeg kjører serveren på en Win'XP på en Pentium2/300Mhz.

 

Noen forslag?

 

T.G'03

 

"your mouse just moved, Windows NT needs to reboot [OK]"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemer med at nedlasting fra serveren din går tregere enn du ville forvente under optimale forhold ligger neppe i selve serveren, men heller i generelle connection forhold og settings.

 

Det jeg prøver å si er det neppe vil gi noen ytelsesøkning å byte server programmet, så velg den mest stabile med features som passer deg. Personlig liker jeg godt bulletproofs G6 FTP server. Serv-U FTP er også god og meget stabil.

 

Jeg har hatt same "problem" med noen andre, både innenfor og utenfors nextgentel's nettverk. Prøv å bruke 2 samtidige transfers om det er praktisk mulig. Ofte har jeg ikke kunnet få uploadet eller downloadet(fra meg) med mer enn 30KB/s , men samme person kan nå 60KB/s med 2 koblinger... Jeg lurer på om det har noe med nextgentel's prioritering av forespørsler hos serverene, men har ingen skikkelig grunnlag for mistanken :-?

 

Lykke til

-Stigma

Lenke til kommentar

Anbefaler IIS som ftp server. Bruker den selv.

Kan nevne at jeg brukte serv-u før, og har sammenlignet cpu-bruk for de to. Ved nedlasting på en 10mbit-linje brukte serv-u en betydelig del av cpu. IIS brukte nesten ingenting. Maskinen det er snakk om er en PIII 733. Har ingen forklaring på cpu-bruken.

Lenke til kommentar
kan det være noe med oppsettet på Netopia-routeren jeg har fra NGT?

-som sagt.. jeg har 860KB/S upload, og de som logger seg på får kun 60kb/s download til seg..  (de har 1024 kb/s linje)

 

TG'03

 

Umh... 60kb/sek skulle da tilsvare ca 860KB/sek ? Eller tar jeg heilt feil nå ? Kan jo være noen andre programmer på deres maskiner som bruker en del båndbredde.... (Windows update, Norton update, kazaa ? )

Lenke til kommentar
kan det være noe med oppsettet på Netopia-routeren jeg har fra NGT?

-som sagt.. jeg har 860KB/S upload, og de som logger seg på får kun 60kb/s download til seg..  (de har 1024 kb/s linje)

 

TG'03

 

Umh... 60kb/sek skulle da tilsvare ca 860KB/sek ? Eller tar jeg heilt feil nå ? Kan jo være noen andre programmer på deres maskiner som bruker en del båndbredde.... (Windows update, Norton update, kazaa ? )

 

 

beklager å forvirre med store og små bokstaver.. -det skal da altså være små bokstaver over hele linja.. 860kb/s upload fra meg, 60kb/s download for dem, 1024kb/s download på linja..

 

tg03

Lenke til kommentar

Hi

 

enkelte versjoner av g6 server har problemer med nedlastnings hastigheten. Jeg kjører med 10 mb bredbands bolaget og der merket jeg det godt.

 

noen kamerater av meg med 10 mb linjer brukte g6 noen brukte raiden.

 

Alle som brukte G6 hadde CP speed,

 

Mens raiden klinte rett opp i over 1100 kb.

 

Jeg snakket med de personen på messenger samtid og jeg viste at det ikke var flere inne.

 

kansje det var den ene versjonen som florerte som var bugget ikke vet jeg.

 

Ellers er G6 en fin og lett server.

 

Men kjør Raiden det hjelper.

 

Den koster rundt 20 dollar og trenger støtte.

 

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...