londo_mollari Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 (endret) Hei. For ca ett år siden kjøpte jeg meg ny datamaskin, som jeg trodde skulle være rimelig god til spilling. Men jeg har blitt litt skuffet må jeg si. Det jeg lurer på er rett og slett hva min maskin burde takle av spill? (Personlig er jeg mye mer opptatt av at spillene flyter godt kontra at de er stillt inn på maks bildekvalitet) Ok her er hardware: MSI K9N SLI Platinum,nForce 570 SLI,ATX, Socket-AM2,2xGbLAN,DDR2,Firew,2xPCI-Ex16 XFX GeForce 7950GT 570M 512MB GDDR3, eXtreme, PCI-Express,HDCP,2xDVI,Heatpipe Corsair Value S. PC4200 DDR2 1024MB Kit w/two matched Value Select 512MB NorthQ 4775-500BULK, ATX 500W, 120mm Vifte, 12-17dBA, 4xSATA, SLI, 20/24pin AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2GHz Socket AM2, 1MB, BOXED m/vifte Jeg kjører fullt oppdatert XP til spilling og Ubuntu 7.04 ellers. når jeg kjøpte denne hadde jeg liksom håpet at jeg skulle kunne spille Flight Sim X, men jeg fikk ulidelig dårlig framerate (rundt 20), selv med instillinger som var VELDIG moderate. Den eneste virkelig gode spillopplevelsen jeg har hatt med dette kortet er Command and Conquer TW. (oblivion fungerte greit også, om enn ikke på maksinnstillinger) I det siste har jeg forsøkt å spille Colin McRae Dirt, og det irriter meg at jeg ikke får spillt dette flytende på mer enn 800x600 :-( Til slutt vil jeg si at jeg akkurat har bestillt nye to gig med RAM: "Corsair TWIN2X 6400C5DHX DDR2, 2048MB Kit w/two CL5 1GB Dimm's, E.P.P and DHX". Jeg håper at dette vil øke kapasiteten betydelig, men er usikker på om jeg bør kjøre disse sammen med minnet jeg allerede har (begge er jo corsair, men dersom jeg kjører bare de nye, kan jeg kanskje overklokke en del?). Så for å oppsummere, jeg vil egentlig bare vite hva folk tenker om et slikt system når det gjelder hva det bør kunne takle. takk for alle svar :-) Endret 28. desember 2007 av londo_mollari Lenke til kommentar
Caze Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Flight Sim X er ett av de mest krevende spill/simulator når det gjelder 3d-grafikk, og med din hardware vil det være nødvendig å justere ned på detaljer og grafikk-effekter. Det at du går fra 1 til 2/3 GB RAM vil ha lilten innvirkning på framerates i spill, men det vil bidra til mindre lesing fra harddisk. Du kan jo selvsagt investere i et nytt skjermkort - dersom du spanderer rundt 2000,- får du et kort som vil yte betraktelig bedre enn det du har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå