Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får skjermsignal helt til windows xp starter, da blir det svart (dual screen med geeforce 7900 GS)

Anbefalte innlegg

Heisann.

Har et nvidia geeforce 7900 GS med 2 stk dvi-utganger. Den ene går til monitor, den andre koblet opp i mot TV'n.

Problemet nå er at jeg koblet fra kabelen opp til monitoren for å bruke den en annen plass. Da jeg skulle koble den tilbake igjen (maskinen var da avslått) fikk jeg kun skjermbildet fram til windows xp-logoen er ferdig med sin loading-animasjon. Når innloggingen egentlig skal være der er alt svart. (dette skjer både på tv og monitor)

Har prøvd å bruke tv'n som monitor, koblet fra og til forskjellige utganger på skjermkortet men det samme skjer alltid. Har også prøvd å laste fail-safe konfig i bios men ingen forandring.

Standardskjerm er satt til monitor i nvidias dual screen-oppsett, tror den sto på at begge skjermer skulle brukes (tv som sekundær) når jeg skrudde av maskinen.

Om noen har et godt forslag til hva som kan gjøres, (bortsett fra formatering), hadde jeg blitt meget fornøyd smile.gif

Endret av sinnadyr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Endte med at jeg formaterte, funka fint men plutselig var skjermen svart hele veien igjen, ingen nåde.

Bytta så til den andre PCI-E 16x- sloten og nå funker ting som det skal nok en gang. Har ikke prøvd å restarta PC-en men ser ut til at hk begynner å ta kvelden...

Lenke til kommentar

Dette er nok mest sannsynlig et driver problem. Nyere nvidia drivere på min maskin gjør akkurat samme greia. Prøv å starte maskinen med last known good configuration (f8 i oppstart), det pleier å funke hos meg. Ellers avvinstaller skjermkort driverne og legg inn på nytt, gjerne eldre drivere gjør susen hos meg.

Lenke til kommentar

Skrev i siste post at jeg formaterte... Driverne skal ikke ha noe med problemet å gjøre når jeg ikke fikk skjermbildet i det hele tatt. Husk også at problemet har oppstått der og da, så tror ikke det har noe med driverne å gjøre egentlig, i alle fall ikke når det funket med ny slot :p

Men selvfølgelig kan jeg test om dette kan ha noe med saken å gjøre hvis det vedvarer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...