Straw Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Går det an å spille PS3 med 1080p på en pc skjerm som denne? http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...oMAAAEODuI03xiL (sorry for lang link) Lenke til kommentar
vict0r Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Men... Med hvilken tilkobling skal du spille med? Så ingen HDMI eller DVI inngang på den saken der... Sikkert jeg som er blind Lenke til kommentar
kdog Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Går det an å spille PS3 med 1080p på en pc skjerm som denne? http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...oMAAAEODuI03xiL (sorry for lang link) Nei, du får ikke full HD uten HDMI/DVI fra PS3. Lenke til kommentar
Straw Skrevet 28. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2007 Noen andre tips da? Får penger fra elkjøp pga pc skjermen jeg kjøpte der døde. Men må bruke pengene i butikken dems. Lenke til kommentar
vict0r Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Jeg er også ute etter en (billig) pc-skjerm jeg kan bruke til ps3. Har søkt på forumet, men virker ikke som om det er mye info om det. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Jeg har en 22" LCD skjerm, og jeg vil også gjerne spille PS3 på den! Lenke til kommentar
Luc1fer- Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Jeg har en Samsung 226BW skjerm som jeg bruker til dette formålet. Denne skjermen oppskalerer og kjører 1080p smertefritt, men har litt problemer med 720p. Skjermen sklir ut kanskje 1-2 cm utenfor kanten, men dette er ikke noe stort problem. Ellers gir den et ok bilde fra Ps3 som absolutt er spillbart. Jeg bruker den stort sett til COD4, og har null problem med å ende opp som vinner i et online game https://prisguiden.no/product.php?productId=62686 Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Heisann! KoffeinKanin: Hvis skjermen din har DVI eller HDMI, så er det null problem å spille på den med PS3. Forsørg deg om at skjermen din har HDCP-støtte også, noen den helt sikkert har siden 22''-skjermer er ganske så nytt. Straw: Du kan dessverre ikke koble opp en PS3 på den skjermen du linker til. Rådet fra meg er at du ser etter en annen skjerm med DVI eller HDMI-inngang. Det går greit hvis skjermen ikke har HDMI, da kan du fint bruke DVI. Da trenger du en HDMI-til-DVI-kabel, eller en HDMI-til-DVI-adapter (hun). Med det adapteret kan du bruke en DVI-kabel som helt sikkert følger med den skjermen du måtte kjøpe. Lenke til kommentar
Straw Skrevet 28. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2007 Tusen takk for hjelpen alle sammen! Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Heisann! KoffeinKanin: Hvis skjermen din har DVI eller HDMI, så er det null problem å spille på den med PS3. Forsørg deg om at skjermen din har HDCP-støtte også, noen den helt sikkert har siden 22''-skjermer er ganske så nytt. Straw: Du kan dessverre ikke koble opp en PS3 på den skjermen du linker til. Rådet fra meg er at du ser etter en annen skjerm med DVI eller HDMI-inngang. Det går greit hvis skjermen ikke har HDMI, da kan du fint bruke DVI. Da trenger du en HDMI-til-DVI-kabel, eller en HDMI-til-DVI-adapter (hun). Med det adapteret kan du bruke en DVI-kabel som helt sikkert følger med den skjermen du måtte kjøpe. Jeg har denne skjermen. Og jeg har HDMI kabel, men jeg finner ingen hull den passer i Lenke til kommentar
kdog Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Heisann! KoffeinKanin: Hvis skjermen din har DVI eller HDMI, så er det null problem å spille på den med PS3. Forsørg deg om at skjermen din har HDCP-støtte også, noen den helt sikkert har siden 22''-skjermer er ganske så nytt. Straw: Du kan dessverre ikke koble opp en PS3 på den skjermen du linker til. Rådet fra meg er at du ser etter en annen skjerm med DVI eller HDMI-inngang. Det går greit hvis skjermen ikke har HDMI, da kan du fint bruke DVI. Da trenger du en HDMI-til-DVI-kabel, eller en HDMI-til-DVI-adapter (hun). Med det adapteret kan du bruke en DVI-kabel som helt sikkert følger med den skjermen du måtte kjøpe. Jeg har denne skjermen. Og jeg har HDMI kabel, men jeg finner ingen hull den passer i Alternativt en DVI-til-HDMI-kabel. Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Hvordan blir det med lyd? Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Lyden tar du da ut via den optiske utgangen? eller vard et coax baki der? trur det var optisk. Men må ikkje skjermen ha HDCP når du bruker hdmi utgangen? eller da dvi omformer? Eg prøvde å koble min dell 2405 skjerm til ps3'n min uten noke stort hell. har ein hdmi --> dvi kabel. Prøvde ikkje så hardt heller, men min skjer mangler i allefall hdcp. Man får vel kjøpt komponent kabler til ps3'n og da vil man vel kunne spele i 1080p oppløysing via component kablene? Får vel ikkje vist Blu-ray filmer i full oppløysing da. Lenke til kommentar
vict0r Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 (endret) Jeg har en Samsung 226BW skjerm som jeg bruker til dette formålet. Jeg vurderer nå denne sterkt, men hvordan i all verden får du lyd? Skjermen har jo ikke høyttalere, og DVI støtter jo heller ikke lyd. EDIT: Okay... Etter å ha sett posten som var rett over min egen... Så har jeg forstått at jeg trenger optisk kabel til lyd. Men hva kan jeg koble det til? Funker det på noen enkel måte å bare bruke hodetelefoner, eller er dette en dårlig idé? Endret 30. desember 2007 av vict0r Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 (endret) En optisk lydkabel kan du koble til hvilket som helst apparat som har en optisk inngang/utgang. F.eks. en forsterker. Hodetelefoner med toslink-kontakt er veldig sjeldent, men USB-headsett skal fungere på PS3. Cornel: Det ser dessverre mørkt ut for deg hvis ikke skjermen har HDCP-støtte. Da fungerer det nok ikke å koble PS3 via DVI. Du kan jo prøve med komponent-kabel, ja. Komponent klarer også å sende HD-media. Endret 30. desember 2007 av Onyx Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 USB-headset virker bare for chat, ikke annen lyd. Det som går an er å bruke et par slike skjøtestykker på lydutgangene på kabelen som følger med PS3'en (eller komponentkablene) og en slik overgang fra RCA til mini-jack: Bør koble til med et headset med volumkontroll. Lenke til kommentar
Changis Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 om du har litt ekstra penger, vil jeg anbefale denne http://www.lefdal.com/is-bin/INTERSHOP.enf...FsAAAEONKE03xii Elfunk 37" (mener jeg leste på forumet her at de bygger tv'ene hos JVC.. korrekt meg gjerne hvis jeg har feil) FullHD til under 7k med veldig bra svart nivå, og bare litt av bakrgrunnslyset sees.. 2hdmi kontakter og en komponent pluss vga (står i manualen at det er bare hdmi som støtter 1080P) absolutt verdt pengene.. (og jeg er ganske kresen på hvordan bilde skal se ut da jeg er medfødt film og spille fan) Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Det hjelper jo lite hvis trådstarter skal/må kjøpe en PC-skjerm på Elkjøp. ;-) Lenke til kommentar
vict0r Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 (endret) USB-headset virker bare for chat, ikke annen lyd.Det som går an er å bruke et par slike skjøtestykker på lydutgangene på kabelen som følger med PS3'en (eller komponentkablene) og en slik overgang fra RCA til mini-jack: Bør koble til med et headset med volumkontroll. Men... Hvis jeg skal bruke DVI, så funker det jo ikke med disse greiene. For da må jeg ha lyd fra den optiske utgangen, noe jeg aldri har prøvd før. Jeg har faktisk aldri sett noe som faktisk bruker optisk utgang. Noen forslag til noen billige forsterkere eller noe som jeg kan kjøpe og hooke hodetelefonene til? Endret 1. januar 2008 av vict0r Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå