Gå til innhold

Rød Hvit Forlenger?

Anbefalte innlegg

Hei.

veit ikkje heilt om dette er rette plassen å spørre, men rekne med at dokke har peiling.

Har eit sorrund anlegg og ein 32" Crt Tv.

Anlegget er koblet til forsterkeren, og eg vil jo gjerne at lyden frå min kjære Xbox skal komme frå anlegget, og ikkje dei ekstremt dårlege høgtalerane som er på tv-en.

problemet er at når eg kobler den bilde kabelen (den gule i dette tilfelde). rekker ikkje den raude og kvite (lyd: høgre og venstre) kabelen ned til forsterkeren.

hadde ein kabel som forlenga den kvita og den raude kabelen ein gang tidlegare, men den forsvant. og no finner eg ikkje kor eg kan kjøpe ny.

nokon som veit?

Endret av Heize
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, det du trenger er en helt vanlig RCA stereokabel.

Den kan du få i mange forskjellige prisklasser, men jeg anbefaler en tur til BILTEMA/Clas Ohlson og den billigste med gullbelagte kntaktpunkter derfra.

For eksempel DENNE eller DENNE.

Eller så har du Argon 5055 som koster litt mer, men som designmessig passer din XBoX litt bedre :p

Disse kablene finner du over alt, og det forundrer meg egentlig at du ikke har noen liggenes rundt omkring i huset.

Spør far om han har en RCA stereokabel, eller Phono stereokabel som han kanskje kaller den.

Lenke til kommentar

Ja, sorry :p

Du må ha en som har hannplugger i ene enden og hunnplugger i den andre.

Det kan de forskjellen på i butikken, (men Argon kabelen får du ikke sånn), og de finner en som er slik du trenger.

Bare gå til en butikk og spør etter en RCA stereokabel, og si at den skal gå fra han til hun eller omvendt. Du ser jo med en gang om de henter riktig kabel ;)

Lenke til kommentar
problemet er at når eg kobler den bilde kabelen (den gule i dette tilfelde). rekker ikkje den raude og kvite (lyd: høgre og venstre) kabelen ned til forsterkeren.

Hvis du ikke har gjort det allerede:

Alle de tre hodenene henger jo sammen, men bare ta det gule hodet og dra den til siden. Da vil ledningen løsne fra de andre ledningene som lakris (det er tross alt tre ledninger som er limt sammen, disse kan du rive fra hverandre).

Da kan du få dem i helt forskjellige retninger.

Lenke til kommentar

Hvis du ikke har gjort det allerede:

Alle de tre hodenene henger jo sammen, men bare ta det gule hodet og dra den til siden. Da vil ledningen løsne fra de andre ledningene som lakris (det er tross alt tre ledninger som er limt sammen, disse kan du rive fra hverandre).

Da kan du få dem i helt forskjellige retninger.

Ikke på xbox! Det er sånn mongo-gummisak som stopper det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...