Tim Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Jeg har en Packard Bell laptop med spdif og minijack utgang i samme. Jeg har nå kjøpt meg en digital kabel med en lang plugg (spdif) i den ene enden, og vanlig digital optisk i den andre. jeg har koblet det til min Yamaha Surround forsterker. Jeg får lyd når jeg velger "test" av foreksempel DTS i innstillingene til lydkortet. Men jeg får ikke noe lyd i det hele tatt når jeg skal spille av musikk eller film. Er det noen som vet hva jeg må gjøre? Please help! Lenke til kommentar
Xell Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Dersom du får lyd ved test i driveren er driveren sannsynlig satt opp riktig, men du må også fortelle avspillerprogrammet at den skal bruke spdif. Hvor du finner insillinger for dette avhenger av ptogrammet. Let der du finner andre audioinstillinger. Lenke til kommentar
ak50224 Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Jeg får ikke lyd når jeg tester engang. Har aktivert SPDIF grensesnittet igjen og igjen. men fremdeles ingen lyd. noen tips. Sitter med en HP dv2515. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 sikker på at du har valgt riktig inngang på forsterkeren? Altså at source stemmer med digitalingangen du har koblet pcen til? Vet at jeg selv stadig glemte å skifte mellom digital og analog på receiveren. Lenke til kommentar
ak50224 Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 går lang tid mellom postene mine her ser jeg: Jeg får lyd ut at HDMIen. men ikke gjennok hodetelefonutgang 1. som jeg regner med er optisk ut. siden det står spdif i spesifikasjonene. men kanskje den bare har digital ut via HDMI. men virker rart. Forsterker er på riktig utgang ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå