BelAirMan Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Heisann! Jeg har en FS Scaleo X maskin som har blitt 3 år gammel nå. Og har funnet ut at jeg må oppgradere litt. Fikk 2 Gb RAM til jul så nå har jeg 4 GB, så skjermkortet er neste prosjekt. Spec: -Intel Pentium 4, 3,6 GHz -4 GB RAM -4 x 250 GB harddisk -Windows XP Home SP2 -Soundblaster Audigy 2 ZS -ATI X800XT (PCI Ekspress) Har sett litt rundt etter skjermkort, og kanskje funnet ut at 8600GTS serien er noe for denne maskinen? Gainward, MSI, XFX har jo sånne kort til 1500 +/-. Er det noen stor forskjell på dem? Litt opptatt av at det nye kortet ikke støyer så fælt som det gamle ATI kortet Har dere noen erfaringer med disse kortene? Andre kort? Tips og kommentarer mottas med takk! Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 (endret) Lite forskjell mellom kortene til de forskjellige leverandørene.. eneste forskjellene er utseende \ ytelse (ytelsesforskjellene er knapt merkbare, ofte bare forskjellige klokkefrekvenser. 8800GT får du helt nedi ca 1500kr og er et kjempekort. Kan være at kortet yter bedre med komponenter av nyere kaliber, men i forhold til det gamle kortet ditt vil det antakeligvis bli en ny opplevelse å spille Kan være at CPU blir en flaskehals, men du får bare prøve. Lykke til! Endret 28. desember 2007 av Mompen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå