le639 Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Hei! jeg har noen spørsmål angåenende åpning av porter i routeren. Ruteren heter: Jensen Scandinavia Air:Link WBR 6911 1. Viss jeg setter opp en "static" IP, kan andre PC`er fortsatt bruke det Trådløse internettet? 2. Jeg bruker Azureus og/eller BitTorrent, finnes det Torrent programmer som ikke behøver portåpning? 3. Finnest det noen Norsk guide for hvordan man åpner porter? (hvor) Jeg håper noenn kan hjelpe meg Det er SYKT kjedelig å se på at nedlastingsfarten er på 5kb/s Lenke til kommentar
vcx Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Hei! jeg har noen spørsmål angåenende åpning av porter i routeren.Ruteren heter: Jensen Scandinavia Air:Link WBR 6911 1. Viss jeg setter opp en "static" IP, kan andre PC`er fortsatt bruke det Trådløse internettet? 2. Jeg bruker Azureus og/eller BitTorrent, finnes det Torrent programmer som ikke behøver portåpning? 3. Finnest det noen Norsk guide for hvordan man åpner porter? (hvor) Jeg håper noenn kan hjelpe meg Det er SYKT kjedelig å se på at nedlastingsfarten er på 5kb/s 1. Ja, det kan de. 2. Tror ikke det, men er ikke 100% sikker. 3. Vet ikke, men hvis du kan si hvilken router du har så kan jeg kanskje hjelpe litt. Lenke til kommentar
le639 Skrevet 29. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2007 (endret) Eeeh.. routeren som sagt heter: Jensen Scandinavia (Wireless Broadband Router) Air:Link WBR 6911 EDIT: kan du hjelpe litt? Endret 1. januar 2008 av le639 Lenke til kommentar
vcx Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Så ikke det jeg, beklager Hadde en norsk guide før, men fant den dessverre ikke igjen. Her er en engelsk guide for Azureus(Illustrert med bilder). Her er en engelsk guide for BitTorrent(Illustrert med bilder). Er det noe du ikke skjønner, så bare spør Lenke til kommentar
le639 Skrevet 2. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2008 For problemet mitt er at i Azureus står det "blokkert av brannmur" jeg har ingen bannmur på dataen er det i routeren da? Lenke til kommentar
vcx Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 For problemet mitt er at i Azureus står det "blokkert av brannmur" jeg har ingen bannmur på dataen er det i routeren da? Det kan godt hende routeren har firewall på. Jeg måtte så av dette på min. Men har du åpnet portene da? Lenke til kommentar
le639 Skrevet 3. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2008 ja, jeg trur det... Jeg har gjort det som stod i guiden. Men Azureus er fortsatt blokkert. Kan det ha noe med det jeg laster ned å gjøre? Lenke til kommentar
vcx Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Det kan det så absolutt. Få som seeder, dårligere seedere og slikt. Mine porter åpner seg og lukker seg helt av seg selv, men jeg opplever egentlig ikke noe stor forskjell på hastigheten når de er åpnet/lukket. Heller på hvor mange som seeder. Er jo enormt stor forskjell på 20,000 og 20-30. Har du lastet ned noen torrenter med veldig mange seedere? Er hastigheten fortsatt lav? Lenke til kommentar
le639 Skrevet 4. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2008 Det vet jeg. Men kan det stå: "bokkert av brannmur" eller "NAT feil" viss det er dårlige seedere? Lenke til kommentar
vcx Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Det vet jeg. Men kan det stå: "bokkert av brannmur" eller "NAT feil" viss det er dårlige seedere? Nei, det kan det ikke. Dette med port åpning er ganske komplisert og ikke akkurat noe jeg er ekspert innen. Det letteste hadde vært hvis du hadde fått noen til å sett på dataen din og gjort det der, men uansett hvis du laster ned torrenter med mange seedere så skal det jo ikke gå så treigt uansett. Selv om man ikke har åpnet portene. Hva du velger å gjøre blir vel opp til deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå