Gå til innhold

Philips wake-up light, funker det?

aspic

Anbefalte innlegg

Yo,

Til jul fekk eg ein lampe, men ikkje kva som helst lampe. Eg fekk ein lampe typ:

philips-hf-3461-01-wakeup-light.jpg

Philips Wake-up Light.

Litt info:

Wake-up Light vekker deg enkelt og naturlig, og du har like mye energi som på en sommermorgen. Wake-up Light baserer seg på Philips' hundreårige erfaring med lys og gir medisinsk påviste fordeler.

Kjelde: Philips

I natt la eg meg halv 3, og satt på alarm halv 9. Då eg våkna følte eg meg faktisk mykje meir opplagt enn vanleg, men dette kan vere noko eg berre innbillar meg! Derfor, er det fleir som har denne lampen? Gjer han noko merkbar forskjell hos dykk?

Har du planer om å kjøpe ei slik lampe? Sjekk ut prisguiden. :)

Endret av aspic
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva er forskjell på denne og en kraftig lyspære i taket?

(eller en spot som lyser rett på deg)

Du stiller klokka inn på eit klokkeslett du vil stå opp. 30 minutter før dette klokkeslettet byrjar klokka sakte men sikkert å lyse, for så å lyse sterkare og sterkare. Samstundes kan du bestemme om radioen/bølgebrus/fuglesang osv også skal komme på. Som eg har sagt, målet til klokka er å simulere daggry.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Mamma kjøpte min på den lokale elkjeden. Kosta vel rundt 1500kr eller noko? I dag vakna eg av Morten Harkets nyaste låt, digg <3

hmm, kunne virkelig tenkt meg en sånn. Idag våknet jeg brått av en kraftig vibrasjon på mobilen. Trodde de var en motorsag eller no :scared:

Lenke til kommentar

savner også en vekkerklokke med mp3-støtte, slik at jeg kan forhåndsvelge hvilke sanger jeg vil våkne opp til, gjerne stilit inn etter ukedager, slik at jeg an våkne opp til noe litt forskjellig hver dag. eller forbinder jeg bare de låtene med det å våkne opp, og det er jo litt drit. noe som kjenner til noe slikt?

Lenke til kommentar

Det må da være herlig å vokne opp til en simulert soloppgang og fuglesang! :)

Hvis forumbrukere kan dokumentere at dette er noe som virker, så må jeg nok gå til innkjøp av en slik, jeg sliter nemlig med ekstrem trøtthet om morgenen, uansett om jeg sover i 7timer/døgn en måned eller om jeg sover 12timer/døgn en måned.

Lenke til kommentar
Det må da være herlig å vokne opp til en simulert soloppgang og fuglesang! :)

Hvis forumbrukere kan dokumentere at dette er noe som virker, så må jeg nok gå til innkjøp av en slik, jeg sliter nemlig med ekstrem trøtthet om morgenen, uansett om jeg sover i 7timer/døgn en måned eller om jeg sover 12timer/døgn en måned.

Akkurat no merkar eg ikkje så mykje til "effekten". Det har med at eg framleis ligg meg seint, og må opp tidleg og -> er trøtt uansett (det er jo ikkje ei mirakelmaskin). Eg merkar meir til det om eg legg meg i passe tid og har alarmen på litt seinare. Då føler eg meg faktisk meir utkvilt, enn kva eg ville ha gjort til vanleg.

Btw. fuglesangen er irriterande i forhold til bølgjebrus! :p

Endret av aspic
Lenke til kommentar

Min far har en slik en og han skryter veldig av denne, påstår at den får ham til å føle seg mer opplagt om morgenen og så videre.

For øvrig merker jeg jeg begynner å lure litt på mulighetene til å mekken en slik en sjøl (altså kun lyset, ikke radioen og alt det andre). Muligens et hobbyprosjekt for nørdsene her på forumet? Kanskje får man det billigere også :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Har sett litt på denne ja, og kunne vært interresant hvis den ikke hadde vært så dyr.

Men har prøvd noe lignende, vi har en dagslys-lampe som vi prøvde litt ved frokostbordet. Det var bare ubehagelig sterkt ukoslig lys. Ikke noe særlig.

Lenke til kommentar
Har sett litt på denne ja, og kunne vært interresant hvis den ikke hadde vært så dyr.

Men har prøvd noe lignende, vi har en dagslys-lampe som vi prøvde litt ved frokostbordet. Det var bare ubehagelig sterkt ukoslig lys. Ikke noe særlig.

Du kan stille lysstyrke på ein skala frå 0 til 20. Så du kan velge kva lysstyrke du vil våkne til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...