Gå til innhold

Innlogging i XP på NT server

Anbefalte innlegg

Hei, er det noen som er eksperter på nettverk her?

Jeg har akkurat fått XP pro på jobben, men jeg er fortsatt koblet opp mot en NT 4.0 server. For å unngå krøll ved installasjon, laget vi en ny brukerprofil, og har senere slettet den gamle.

Problemet er at etter at jeg hadde logget meg inn noen ganger, får jeg ikke lenger tilgang til min egen profil, d.v.s. samme hva vi gjør så kommer jeg ikke inn i den mappa der profilen ligger på serveren, selv om IT-ansvarlig har prøvd å share ut mappa manuellt etterpå.

Vi har to lisenser til med XP som ble innstallert omtrent samtidig, og begge disse fungerer som de skal.

Er det noen som har vært borti noe tilsvarende?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ifølge serveren har jeg tilgang, det er tross alt brukermappen der profilen er opprettet. Den ble opprettet automatisk når vi skapte profilen på serveren. Vi har som nevnt i tillegg sharet ut mappen til denne brukeren, men jeg kommer likevel ikke inn på denne mappen når jeg prøver å logge meg på.

Det jeg må gjøre for å komme inn, er å dra ut nettverkskabelen, slik at den lokale profilen blir brukt. Så setter jeg i nettverkskabelen, slik at XP gjenoppretter forbindelsen til nettverket. Hvis jeg manuellt prøver å åpne mappen der profilen ligger, får jeg beskjed om at jeg ikke har tilgang.

Hvis jeg forsøker å logge meg inn med kabelen i, får jeg beskjed om at jeg ikke har tilgang til nettverksstedet, og det blir opprettet en ny temp-bruker lokalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...