Gå til innhold

Wlanbutikkens kundeservice...

Anbefalte innlegg

Jeg liker mennesker som registerer seg ene og alene for å skryte av en butikk i en tråd hvor butikken tydeligvis ikke kan de lover og regler de må følge.

Ja, slike innlegg er alltid like interessante..

Det samme kan sies om innleggene fra en annen bruker her som har et brukernavn svært likt navnet til butikkens eier.

Denne brukeren har nesten kun innlegg som omhandler denne nettbutikken.

Nøyaktig samme brukernavn er her med direkte referanse til butikken:

http://www.idg.no/produkter/nettverkteleko...rticle61171.ece

"Wlan butikken forhandler av antenner og pigtails til trådløse nettverk selger den til 899.- http://www.signalforsterker.no

06.11.2007 kl 09:32 | Evert2"

Endret av Panter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg liker mennesker som registerer seg ene og alene for å skryte av en butikk i en tråd hvor butikken tydeligvis ikke kan de lover og regler de må følge.

Hei,

Ville bare ytre min mening, beklager hvis jeg fornærmet noen. Lover og regler kan jeg ingenting om, ville bare fortelle at jeg var fornøyd med min handel.

Og ja dette er første gang jeg har registrert meg på et forum.... :blush:

mvh Kjetil

Lenke til kommentar

Svar fra Wlan Butikken

Trådstarter kjøpte en 3 meter såkalt (hjemmelaget)  antennekabel av oss den 2 november 2007. Ved bestillingen hos oss ble det anm. at kunden ønsket antennekabelen ASAP. Vi sendte derfor en 3 meter Crimpet Altelicon antennekabel (etter vanlig standard spes) med brevpost. Det kan medføre riktighet at Angrefristskjema ikke ble vedlagt konvolutten, men trådstarter har fått et angrefristskjema som alle andre i ordrebekreftelsen. Dette mener i alle fall vi, er å regne som et varig medium

Under ordreprosessen hos oss, må alle bekrefte at de har lest våre kjøpsbetingelser og at de godtar disse. Man får også tydelig opplyst at det tilkommer et ekspedisjonsgebyr på kr 50,-

At trådstarter i telefon til oss den 26 Desember altså nesten 2 mnd etter handelen hevder angrerett pga at kabelen på 3 meter har for stort signaltap og i tillegg er frekk, den er for drøy for oss.

Mvh WLAN Butikken

Endret av WLANButikken
Lenke til kommentar

Hvor mange er "vi/oss" i enkeltpersonforetaket ditt Even ?

... Dette mener i alle fall vi, er å regne som et varig medium ..

... den er for drøy for oss ...

Og hva "dere" _mener_ er å regne for et varig medium, er vel ikke intressant

da loven spesifiserer noe annet.

http://www.lovdata.no/all/hl-20001221-105.html#map003

I forbindelse med inngåelse av en avtale skal forbrukeren

motta følgende opplysninger skriftlig på et varig medium som forbrukeren råder over

Les: et papirark!

Lenke til kommentar

Vel, jeg er ikke enig i det, e-post er ikke "skriftelig på et varig medium".

Jeg er klar over at f.eks. Komplett velger å overse dette, og bare sender et vedlegg i mailen,

men det er ikke i henhold til angrerettsloven,

og jeg har fra enkelte butikker mottatt dette på papir.

Selv om "alle gjør det" blir det ikke mer riktig av den grunn :)

Lenke til kommentar
Vel, jeg er ikke enig i det, e-post er ikke "skriftelig på et varig medium".

Jeg er klar over at f.eks. Komplett velger å overse dette, og bare sender et vedlegg i mailen,

men det er ikke i henhold til angrerettsloven,

og jeg har fra enkelte butikker mottatt dette på papir.

Selv om "alle gjør det" blir det ikke mer riktig av den grunn :)

At DU ikke er enig, har egentlig fint lite med saken å gjøre.

Alle gjør det, fordi ingen har reagert på det de siste årene. Det hadde tatt forbrukerrådet (som ellers er veldig glade i å rope ut om alt de kan få publisitet rundt) null og niks å si sin mening om dette dersom de mente det var et lovbrudd eller feiltolkning.

Men - ingen sier at nettbutikkene tolker feil. Og helt til noen tar saken til FTU o.l. - så er din mening kun en mening.

Synd du presenterer den som fakta.

Lenke til kommentar
http://forbrukerportalen.no/faq/netthandel_og_angrerett

"Det vil ikke være nok at selger henviser til angreskjema på egen nettside. Angreskjemaet skal være riktig utfylt, bl.a. med dato for avtaleinngåelse og når skjema ble levert, og det skal gis skriftlig på papir eller på annet varig medium (f.eks. e-post, CD og DVD)."

Se her ja, tilogmed forbrukerrådet, kundens talsmann, er enig.

Lenke til kommentar

Ja, hva _jeg_ mener er faktisk også uvesentlig :)

Her i landet har vi lover og forskrifter som regulerer det meste, fra vi blir født til vi blir gravlagt.

F. eks.

Forskrift om angreskjema

http://lovdata.no/for/sf/bl/xl-20010227-0221.html

Her kan man bl.annet lese:

Opplysningene som kreves med hjemmel i angrerettloven kapittel 3 er ikke mottatt på foreskreven måte før forbrukeren har mottatt skjemaet lesbart og lagret på papir eller annet varig medium som forbrukeren råder over.

Jeg ser at jeg har mottatt en PDF fil med angrerettskjema fra Netshop de siste gangene jeg handlet der,

men de siste gangene jeg handlet fra Komplett, fikk jeg bare ordrebekreftelse og faktura.

Nå skal jeg bli "personlig" : e-post og harddisk er ikke varige media, noe som mange kanskje har erfart?

http://www.regjeringen.no/nb/dep/bld/dok/a....html?id=437425

Her finner man de offesielle blankettene,

På skjema A står det å lese:

Dette skjemaet er obligatorisk ifølge forskrift om angreskjema av 27. februar 2001 fastsatt av Barne- og

likestillingsdepartementet med hjemmel i lov 21.12.2000 nr. 105 om opplysningsplikt og angrerett mv. ved

fjernsalg og salg utenfor fast utsalgssted (angrerettloven) § 10. Skal brukes ved fjernsalg og salg utenfor fast

utsalgssted av varer.

Kan det være så vanskelig å printe ut et skjema og pakke ned i esken sammen med varene kunden skal ha ?

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

Tråden bryter også med tre-ords-regelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og p_report.gif dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar
http://www.regjeringen.no/nb/dep/bld/dok/a....html?id=437425

Her finner man de offesielle blankettene,

Og leser du "Forskrift om angreskjema – informasjon om hvordan angreskjemaene skal brukes" i linken du selv linker til står det

"Opplysningene som kreves med hjemmel i angrerettloven kapittel 3 er ikke mottatt på foreskreven måte før forbrukeren har mottatt skjemaet lesbart og lagret på papir eller annet varig medium som forbrukeren råder over."

Her åpnes det altså konkret for noe annet enn papir.

Lenke til kommentar

Den 300kr greien visste jeg ikke om, men den er jo bare 100% tåpelig. Skaper usikkerhet, ol., skal man krangle så hadde jeg nok hevdet at turen til postkontoret kostet meg bensin, mat etc. så verdien på "tilleggskostnadene" hadde trukket beløpet over 300kr uansett.

Loven gjelder ikke for: (b) salg utenfor fast utsalgssted når den samlede kontraktssummen inkludert frakt- og tilleggskostnader som forbrukeren skal betale er under kr 300

Lenke til kommentar
Den 300kr greien visste jeg ikke om, men den er jo bare 100% tåpelig. Skaper usikkerhet, ol., skal man krangle så hadde jeg nok hevdet at turen til postkontoret kostet meg bensin, mat etc. så verdien på "tilleggskostnadene" hadde trukket beløpet over 300kr uansett.

Loven gjelder ikke for: (b) salg utenfor fast utsalgssted når den samlede kontraktssummen inkludert frakt- og tilleggskostnader som forbrukeren skal betale er under kr 300

Og "salg utenfor fast utsalgssted" er ikke internetthandel. Der gjelder det ingen beløpsgrense man må over.

Lenke til kommentar

Hvis det er tilfelle at wlanbutikken bruker forskjellige brukernavn på forumet for å fremme sin sak, kan jeg kun ut fra det konkuldere med at wlanbutikken ikke kommer til å tjene penger på meg.

Kan wlanbutikken bekrefte/avkrefte at det finnes duplikate brukernavn?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...