Gå til innhold

Wlanbutikkens kundeservice...


Anbefalte innlegg

Kundeservicen hos wlanbutikken er helt på TRYNET. Kjøpte en forlengerkabel hos dem i november, mottok kabelen elendig pakket inn i noe brunpapir uten angrefristskjema, verken med varen eller per e-post. Testet kabelen, som forøverig viste seg å være hjemmelaget (noe det ikke var opplyst omnoe sted), men fant kjapt ut av signaltapet var så høyt at den var ubrukelig. Sendte dem en e-post tilfeldigvis akkurat 30 dager etter at jeg mottok varen, hvor jeg skrev at jeg ønsket å benytte meg av angreretten. Mottok ikke noe svar, og på grunn av mye arbeid har jeg ikke fått tid til å ringe dem før i dag nå nettopp.

 

Rinte opp, en fyr som tok telefonen, ikke noe presentasjon, bare "hallo". Spurte om jeg var kommet til wlanbutikken, og det var jeg. Presenterte ønsket mitt om å returnere varen, og da brøt helvette løs. Har aldri snakket med en så overkjørende og lite serviceinnstilt person noen sinne, selv om jeg jobber i resepsjon og snakker med mye folk i telefon. Fikk vite at det kunne jeg bare glemme og at jeg ikke hadde noen angrerett siden den var gått ut osv. Fikk regelrett huden full gjennom telefonen. Jeg sa at dette var litt av en måte å behandle kunder på, da sa han bare ja og ba meg ringe tv2 hjelper deg før han slang på røret.

 

Ringte opp igjen, ingen tok telefonen. Ringte opp igjen igjen, fikk fatt i karen og spurte om han ikke kunne være litt mer behjelpelig, møtte veggen igjen. Så etter mye fram og tilbake nevnte han i en spydig stemme at angrerettloven ikke gjelder for varekjøp under 300kr (kabelen kosta 249,-, ikke mye penger, men mye for fattig siv. arbeider), ok greit, da vet jeg det, I rest my case, min feil, men hvorfor kunne du ikke sagt det med litt tidligere og med en litt mere service innstilt holdning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er riktig at angrefristen ikke gjelder for varer under 300 kr.

Angrefristen varer i bare 14 dager og ikke 30 dager som du antyder.

Om angrefristskjemaet ikke er sendt med varen eller pr. e post forlenges angrefristen til 3 måneder.

 

Om selger oppførte seg slik du beskriver skulle han/hun hatt et kundebehandlingskurs eller lignende.

 

30 dagers returrett er det vel bare elkjøp som praktiserer, og det er et tilbud som de frivillig har gitt til kunden.

Lenke til kommentar

Angreretten er forresten kun 14 dager gitt at dem opplyser om den. Dersom de ikke opplyser om den så er det vel 3 mnd eller 1 år elns (husker ikke, orker ikke lese på lovdata:p)

 

Dersom signaltapet er høyere enn det som er spesifisert, så skal du kunne reklamere på produktet da produktet ikke står i samsvar med spesifikasjonene.

Lenke til kommentar

så inne på paypal nå hva de hadde trekt fra meg, og det er faktisk 334 kr (284 + frakt 50). Egentlig opperer de med gratis frakt, men ba dem sende kabelen som brev i håp om at jeg skulle motta den kjappere, men ble litt overraska da de trakk 50kr fro det. men siden total kostnad er over 300kr og jeg ikke mottok noe nagrefrist skjema (hans unnskyldning var at siden jeg ba ham sende som brev så gadd han ikke å legge det med) så har jeg 3mnd angrefrist, og faktisk glydig grunn til å fa pengene tilbake?

Lenke til kommentar
så inne på paypal nå hva de hadde trekt fra meg, og det er faktisk 334 kr (284 + frakt 50). Egentlig opperer de med gratis frakt, men ba dem sende kabelen som brev i håp om at jeg skulle motta den kjappere, men ble litt overraska da de trakk 50kr fro det. men siden total kostnad er over 300kr og jeg ikke mottok noe nagrefrist skjema (hans unnskyldning var at siden jeg ba ham sende som brev så gadd han ikke å legge det med) så har jeg 3mnd angrefrist, og faktisk glydig grunn til å fa pengene tilbake?

NEI! Varens verdi må være over 300 kroner for at angreretten skal gjelde. Les loven det er linket til.

Lenke til kommentar
så inne på paypal nå hva de hadde trekt fra meg, og det er faktisk 334 kr (284 + frakt 50). Egentlig opperer de med gratis frakt, men ba dem sende kabelen som brev i håp om at jeg skulle motta den kjappere, men ble litt overraska da de trakk 50kr fro det. men siden total kostnad er over 300kr og jeg ikke mottok noe nagrefrist skjema (hans unnskyldning var at siden jeg ba ham sende som brev så gadd han ikke å legge det med) så har jeg 3mnd angrefrist, og faktisk glydig grunn til å fa pengene tilbake?

NEI! Varens verdi må være over 300 kroner for at angreretten skal gjelde. Les loven det er linket til.

Eller kanskje du skal lese loven selv, prisen av HELE kontrakten, inklusive frakt o.l. må overstige 300kr.

Lenke til kommentar
Kundeservicen hos wlanbutikken er helt på TRYNET. Kjøpte en forlengerkabel hos dem i november, mottok kabelen elendig pakket inn i noe brunpapir uten angrefristskjema, verken med varen eller per e-post. Testet kabelen, som forøverig viste seg å være hjemmelaget (noe det ikke var opplyst omnoe sted), men fant kjapt ut av signaltapet var så høyt at den var ubrukelig. Sendte dem en e-post tilfeldigvis akkurat 30 dager etter at jeg mottok varen, hvor jeg skrev at jeg ønsket å benytte meg av angreretten. Mottok ikke noe svar, og på grunn av mye arbeid har jeg ikke fått tid til å ringe dem før i dag nå nettopp.

 

Rinte opp, en fyr som tok telefonen, ikke noe presentasjon, bare "hallo". Spurte om jeg var kommet til wlanbutikken, og det var jeg. Presenterte ønsket mitt om å returnere varen, og da brøt helvette løs. Har aldri snakket med en så overkjørende og lite serviceinnstilt person noen sinne, selv om jeg jobber i resepsjon og snakker med mye folk i telefon. Fikk vite at det kunne jeg bare glemme og at jeg ikke hadde noen angrerett siden den var gått ut osv. Fikk regelrett huden full gjennom telefonen. Jeg sa at dette var litt av en måte å behandle kunder på, da sa han bare ja og ba meg ringe tv2 hjelper deg før han slang på røret.

 

Ringte opp igjen, ingen tok telefonen. Ringte opp igjen igjen, fikk fatt i karen og spurte om han ikke kunne være litt mer behjelpelig, møtte veggen igjen. Så etter mye fram og tilbake nevnte han i en spydig stemme at angrerettloven ikke gjelder for varekjøp under 300kr (kabelen kosta 249,-, ikke mye penger, men mye for fattig siv. arbeider), ok greit, da vet jeg det, I rest my case, min feil, men hvorfor kunne du ikke sagt det med litt tidligere og med en litt mere service innstilt holdning?

Synes denne kritikken er uberettiget Nettbutikken. Har selv handlet en del varer av dem til rimelige priser og maken til hjelpsomhet og god kundeservice har jeg sjelden opplevd. Når man kan skrive "måtte wlanbutikken brenne i helvete" kan man jo selv forstille seg hvem som har riktig ordlyd. Det medfører riktighet at de Crimper kabler selv men har kjøpt mange utmerkede kabler fra dem. Rimelig også når man tenker på at vanlig pris er ligger på omtrent 5-600kr Om kabelen ikke var som forventet hvorfor vente i 40 dager med og ringe dem og klage når telefonnummeret står på hele forsiden av nettbutikken.
Lenke til kommentar
så inne på paypal nå hva de hadde trekt fra meg, og det er faktisk 334 kr (284 + frakt 50). Egentlig opperer de med gratis frakt, men ba dem sende kabelen som brev i håp om at jeg skulle motta den kjappere, men ble litt overraska da de trakk 50kr fro det. men siden total kostnad er over 300kr og jeg ikke mottok noe nagrefrist skjema (hans unnskyldning var at siden jeg ba ham sende som brev så gadd han ikke å legge det med) så har jeg 3mnd angrefrist, og faktisk glydig grunn til å fa pengene tilbake?

NEI! Varens verdi må være over 300 kroner for at angreretten skal gjelde. Les loven det er linket til.

Denne begrensningen i sum gjelder ikke for f.eks. internettkjøp. Les hele loven. Det er ingen beløpsbegrensning på kjøp over internett (i loven kalles dette fjernsalg).

Lenke til kommentar
Evert2: Er det du som driver wlanbutikken? Kan mistenke det ut fra dine kommentarer og tidligere poster - som så å si alle omhandler forskjellig utstyr kjøpt hos wlanbutikken eller assosierte nettsteder. :hmm:
Nei dessverre, skulle gjerne ha vært det!
Lenke til kommentar
Evert2: Er det du som driver wlanbutikken? Kan mistenke det ut fra dine kommentarer og tidligere poster - som så å si alle omhandler forskjellig utstyr kjøpt hos wlanbutikken eller assosierte nettsteder. :hmm:
Nei dessverre, skulle gjerne ha vært det!

 

morsom tråd, og selvfølgelig er evert2 eier/ansatt av butikken, trenger ikke være sherlock holmes for å finne ut det.

 

Hvertfall par butikker som er svartelistet her!

Lenke til kommentar
Denne begrensningen i sum gjelder ikke for f.eks. internettkjøp. Les hele loven. Det er ingen beløpsbegrensning på kjøp over internett (i loven kalles dette fjernsalg).

Se her ja, i dag har jeg lært noe nytt! :). Fikk meg til å kikke nærmere i loven på dette, og se her:

 

 

§ 1. Virkeområde

 

Loven gjelder ved salg av varer og tjenester til forbrukere, når selgeren eller tjenesteyteren opptrer i næringsvirksomhet og avtalen inngås ved fjernsalg eller salg utenfor fast utsalgssted.

 

Så videre til unntakene i §2:

 

§ 2. Unntak fra lovens virkeområde

 

Loven gjelder ikke for:

a) salg av varer og andre tjenester enn finansielle tjenester fra salgsautomater og automatiserte forretningslokaler

b) salg utenfor fast utsalgssted når den samlede kontraktssummen inkludert frakt- og tilleggskostnader som forbrukeren skal betale er under kr 300

 

Legg merke til at i unntaket er KUN salg utenfor fast utsalgsted nevnt. IKKE fjernsalg.

 

Så til definisjonsdelen:

 

§ 6. Definisjoner

 

I loven menes med:

a) fjernsalg: salg der forberedelse og inngåelse av en avtale skjer utelukkende ved bruk av fjernkommunikasjon, forutsatt at selgeren eller tjenesteyteren i sin markedsføring tilbyr eller oppfordrer til inngåelse av avtaler på denne måten

 

d) salg utenfor fast utsalgssted: salg der forbrukeren inngår avtale eller inngir kjøpetilbud (ordre) i nærvær av selgeren eller tjenesteyteren på annet sted enn dennes faste utsalgssted

 

Utifra dette kan man helt klart fastslå at internettkjøp går under fjernsalg, og ikke salg utenfor fast utsalgsted.

 

Dette tror jeg faktisk ikke særlig mange netthandlere er klar over!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
så inne på paypal nå hva de hadde trekt fra meg, og det er faktisk 334 kr (284 + frakt 50). Egentlig opperer de med gratis frakt, men ba dem sende kabelen som brev i håp om at jeg skulle motta den kjappere, men ble litt overraska da de trakk 50kr fro det. men siden total kostnad er over 300kr og jeg ikke mottok noe nagrefrist skjema (hans unnskyldning var at siden jeg ba ham sende som brev så gadd han ikke å legge det med) så har jeg 3mnd angrefrist, og faktisk glydig grunn til å fa pengene tilbake?

 

 

Hva skjedde her? Fikk du tilbake pengene?

Lenke til kommentar

Heisan,

 

Her er min erfaring med Wlanbutikken......

 

kjøpte trådløs router og to antenner med splitter og kabel. Varene er av topp kvalitet, nå har jeg trådløst nettverk i flere bygninger :thumbup:

Jeg fikk kjempebra service, hentet varene mine personlig, og han hjalp meg med oppsettet på router (siden jeg ikke har noe særlig greie på slikt...) og tips til montering av antenner.

 

Mvh

 

Kjetil

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...