Dr3as Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 altså hva heter dette igjen. og da mener jeg det som er bygd inn i xp og 2k. slik at jeg kan koble meg til en pc og styre den med et skrivebord jeg får opp.. dårlig forklart men jeg er trøøøøtt Lenke til kommentar
sfenne Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Hvorfor ikke bruke winvnc? Lenke til kommentar
Solitaire Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 På win2k server kalles det for Terminal server, og er et tillegg som kan installeres; under add/remove programs. Du vil se når du installerer at du kun kan tillate administratorer å logge seg på via TS, hvis du ikke setter opp lisenskontroll også. Man kan laste ned klienten gratis fra MS. På windows XP kalles dette for Remote Desktop. Den kommer i standard installasjonen. Du må gå på system - avansert for å sette opp tilgang til brukere. Du kan også legge til en webklient på winXP, under add/remove programs, IIS, www services... Du vil da kunne åpne den i IE med http://localhost/tsweb/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå