Gå til innhold

får bare 31GB ut av en 250gb

Anbefalte innlegg

Hei,

Før hadde jeg to ide hardisker, byttet ut den ene med en samsung 500gb sata disk. Formatert og gjort allt riktig.

Men når jeg setter i den gammle ide disken Får jeg bare opp at det er 31gb totalt. og denne er 250 Gb til vanlig.

Etter som jeg kan huske så var det ca 31 gb som var ledig før jeg formaterte den nye disken, så vet ikke om det som ligger på den gammle disken har blitt sperra på en måte ?

Noen gode forslag?

mvh Sindre

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du formatert den gamle? Eller har du bare koblet den igjen uten å gjøre noe? Om du har formatert den igjen med FAT32, blir ikke disken større enn 31-32GB. Hvis ikke du har gjort dette... gå og sjekk på disk manager (høyreklikk "my computer"--> manage-->disk management) for hvor stor disken er. Står det at disken er 250GB, er jeg redd for at indeks filen er korrupt eller at partioneringen er blitt ødelagt på en eller annen måte. Det finnes en rekke programmer som lar deg lese hva som er i disken uten indeksfilen eller at den partionert (raw). Husker ikke akkurat hva de heter i farta, men prøv å google litt.

Lenke til kommentar
Har du formatert den gamle? Eller har du bare koblet den igjen uten å gjøre noe? Om du har formatert den igjen med FAT32, blir ikke disken større enn 31-32GB. Hvis ikke du har gjort dette... gå og sjekk på disk manager (høyreklikk "my computer"--> manage-->disk management) for hvor stor disken er. Står det at disken er 250GB, er jeg redd for at indeks filen er korrupt eller at partioneringen er blitt ødelagt på en eller annen måte. Det finnes en rekke programmer som lar deg lese hva som er i disken uten indeksfilen eller at den partionert (raw). Husker ikke akkurat hva de heter i farta, men prøv å google litt.

plugga disken uten å gjøre noe spessielt, har vært på disk magnement for å se, står at disken er 31GB der også :| ville jo vært litt rart om disken tok kvelden bare på den tida jeg brukte på å skifte til ny disk.

Lenke til kommentar

Da er min neste tanke at det kan være noe instillinger i BIOS som forårsaker dette. Prøv deg litt fram og tilbake der.

Om du har f.eks har to IDE-porter på hovedkortet, så prøv å koble hardisken i den andre. Om ikke det fungerer, så prøv å ha hardisken koblet i og ikke DVD-rom'en.

Lenke til kommentar
Da er min neste tanke at det kan være noe instillinger i BIOS som forårsaker dette. Prøv deg litt fram og tilbake der.

Om du har f.eks har to IDE-porter på hovedkortet, så prøv å koble hardisken i den andre. Om ikke det fungerer, så prøv å ha hardisken koblet i og ikke DVD-rom'en.

har stilt litt i bios, er jo ikke så mye og stille på når det gjelder hdd da menn :) jeg har kobla opp uten cd-romen nå, skjer det samme ennå. Tar en resart og ser litt til i bios.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...