Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Forhold med litt for mye sjalusi

Gjest Guest_Sjalusi_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Sjalusi_*

Vi har vært samboere i ett år, vi er utrolig glad i hverandre, men det er noe som tærer på forholdet vårt, sjalusien min.

Vet ikke om det er normalt å bli sjalu på slike ting men...

1. han har en del bilder av x'n sin hvor hun kliner med ei annen jente (mmm det er digg å se to jenter kline -hans kommentar til bildene), også puppe bilder med bh av x'n.

-Hun er nydelig, pen og han som får henne er kjempe heldig (hans ord)

2. Han har også bilder fra en utenlandstur hvor han har det meget hyggelig med andre damer, ligger i seng med en av dem, danser og klår.

3. Han har en x han sier er så søt, er kjempe glad i henne og dem skal gifte seg når de blir gamle og ikke har gifta seg med noen andre til denne tid. Han melder med henne også.

Jeg vet at det kun er meg han er glad i, siden vi bor sammens og har planer om å bli gamle sammens. Men sjalusien tar sånn overhånd at jeg vet ikke lengre om jeg orker å være i et forhold der jeg er konstant sjalu på alle x-damene hans.

Er det andre som er oppi samme situasjon?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Hva i all verden?" var rett og slett det første jeg tenkte..

Jeg synes absolutt ikke du er for sjalu. Jeg hadde blitt gal hadde typen min hadde bilde av xen min. (spørs forsåvidt om bildet bare ligger sammen med en haug av andre bilder han har på pcen eller om det ligger i nattbordskuffen hans). Meen, det puppebildet, det ville jeg absolutt ikke akseptert. Og det han sier om eksen er jo helt på trynet at han kan finne på å si noe sånt til deg om henne. Tragisk..

Men har dere snakket noe særlig om det? Eller bare lar du det gå? Kanskje han ikke vet hva du føler ang det, selvom han egentlig selv burde skjønt at det er teit gjort..

Jeg ville rett og slett sagt til han at du blir sjalu og at du "krever" at han fjerner de bildene og ikke snakker om at hun er pen osv.. Synes absolutt ikke det er urimlig av deg..

Mulig innlegget mitt ble litt rotete og uoversiktelig, men merker at skrivekunnskapene mine har forsvinni etter at jeg slutta på skolen :p

Uansett, håper det ordner seg :)

Lenke til kommentar

Altså,det er deg han er sammen med og du som fortjener de kommentarene han kommer med om de andre. Greit at han føler han har hatt bra jenter tidligere men er ikke noe behov for å klaske deg i fjeset med det heller.

Prøvd å si til han at han gjerne må få beholde det så lenge han legger tingene unna og lar deg slippe å se tullet? Syns ikke det er noe stort krav. Kanskje det er hans måte å forsikre seg om at du virkelig bryr deg om han og at du ikke liker å se han med andre?

Lenke til kommentar
Gjest ja ikke sant?

Vi har hatt flere krangler om dette, jeg forklarer at jeg får kjempe dårlig selvtillit av dette, jeg har også fortalt ham at jeg har begynt på anti depressiva pga dette. Kan bare ikke forstå hvorfor han ikke kan legge disse exsene sine bak seg, slette bildene og heller ha kun bilder av oss... Han blir sur når jeg snakker om x'ne hans. Sist vi krangla sa han at han skulle slette disse bildene... men nei.

Er det vanlig å si at x'n (som er besteveninna hans) at hun er kjempe søt og at han er døds glad i henne?

Lenke til kommentar

Sett foten ned. Dette er tull du ikke skal finne deg i. Ser ut som om han trenger en påminner om at det er deg han er sammen med, og bare deg. Synes ikke det er urimelig at du ber han om å fjerne bildene, som en gest ovenfor deg. Han kan selvfølgelig nekte, men da er han og en tulling av store dimensjoner, og du bør ikke finne deg i slikt. (min subjektive mening)

Lenke til kommentar

Jeg ville vært ekstremt sjalu hvis kjæresten min hadde bilder av ex'ene sine hengende rundt, og spesiellt hvis det var slike bilder som du beskriver. Det virker ikke som typen din er kommet ordentlig over forholdene. Du burde virkelig ta en prat med han om bildene og hva du føler om de. Hvis han ikke vil gjøre noe med de, så ville jeg sett litt på hva slags forhold dere har. Kanskje du legger mer i det enn han gjør....

Edit: Litt sen, men mener fremdeles det jeg har skrevet ;)

Endret av Nora90
Lenke til kommentar
Gjest det verste er....

Grunnen til at jeg hater disse bildene så utrolig er vel historien bak. Han fortalte nemlig en gang at x-dama hans klinte med ei jente engang og det var så kult og digg at de pul** som bare det etterpå. Ikke nok med det.

Disse bildene havna på tv'n hans (bilde fremviser på en måte) hvor disse bildene kom frem på tv'n i fullscreen på en fest han hadde. Når jeg sa at jeg det va utrolig ydmykende for meg så fikk jeg bare svar:

"Høh?! Hvorfor det, alle de andre tenker bare "åååh kult, 2 jenter som kliner!"

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Jepp_*

Jepp, vi har kranglet over det i så ufattelig lang tid at når jeg ser på han ser jeg for meg bildene. Av og til får jeg rett og slett vemmelser av mannen og vil ikke gi han en klem engang. hjelper ikke på at han kaller meg ei fjortiss jente fordi jeg er sjalu :new_woot:

Lenke til kommentar
Gjest Tusen takk for masse svar!

Takker så mye til dere som tok dere tid til å lese og svare på innlegget mitt.

Det har hjulpet utrolig mye å høre fra andre at jeg ikke er unormal eller fjortiss-jente.

Det var rett og slett kjempe betryggende, som en sort sky over hodet mitt ble forandret til en skinnende sol :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...