Xazz Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 min P4 2,26 har slitt litt med å bli varm etter at jeg la inn Windows XP. Med orginal vifte/kjøler og orginal settings (2,26) når jeg spiller rtcw online, går den fra 39 idle temp til 65 ifølge asus probe. Dette på 10-15 minutter. Dette kunne ha vært asus probe som lyver litt, men etter intens spilling i 10-20 min krasjer faktisk spillet. Jeg har CPU: P4 2,26 PC533, HK: Asus P4S533, Minne: Crucial 512 ddr CPU skal vel ikke gå opp 25 grader på kort tid med orginal settings? - Xanoo Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Har du prøvd nyeste versjon av Asus Probe? Lenke til kommentar
Beornegard Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Godt mulig at det er den høye temp'en som gjør cpu ustabil. Ut i fra det du skriver høres det sånn ut ihvertfall og da vil det ikke hjelpe stort å installere en eventuell nyere versjon av måleprogrammet. Reell temperatur blir ikke noe lavere fordi om måleverktøyet endres ;-) Har du sjekket at kjøleren sitter på cpu som den skal? Anbefaler arctic silver som goop mellom cpu og heatsink, og at du sørger for god luftgjennomstrømning i kabinettet. (Minst 1 vifte nede i front som blåser luft inn, og 1 vifte oppe og bak i kab. som blåser ut). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå