Gå til innhold

radeon 9700 eller radeon 9700 pro???

teppetryne

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Likevel, å kjøpe den beste varianten av kortene har en tendens til å gjøre at det holder en del lenger , og da veier opp for at det kostet litt mere...

Dette gjelder ihvertfall nVidia kort, nå er jo 9700 ikke nVidia, men jeg vil tro det samme gjelder der og.

Jeg hadde tatt en kort avisrute for å heller kunne kjøpe PRO versjonen, hvis det var snakk om pengene.

Lenke til kommentar
Likevel,   å kjøpe den beste varianten av kortene har en tendens til å gjøre at det holder en del lenger , og da veier opp for at det kostet litt mere...

Der er jeg ikke enig. Toppmodellene koster nesten alltid veldig mye i forhold til ytelsesøkning, og det kan ikke forsvares rent økonomisk å kjøpe disse (jeg sier ikke at man ikke skal kjøpe dem). Og det med at de holder lenger, mener jeg er bare tull. Hvis du hadde GF2-toppmodellen i dag, tror jeg ikke det hadde vært så veldig mye forskjell til modellen under. Selv om kortet sikkert var mye dyrere og kulere enn lillebroren den gang det var på topp.

Lenke til kommentar

Vel, med GeForce 3 og 4 var det såpass stor ytelsesøkning at det var verdt det etter min mening...

Jeg skjønner at du ikke er enig, og det jeg skrev var selvsagt ett subjektivt syn på saken, og som sagt vet jeg ikke om det samme gjelder for 9700 serien (da fra ATI).

Å kjøpe den dyreste varianten av kortet gjør ofte at det holder enda ett år (nesten) og det er verdt de 500 - 1000 whatever kr det koster ekstra for dyreste modellen.

Du kan bruke 3500 på nest beste annenhvert år, eller 4300 på beste hvert tredje år, regn på det selv.. (prisene er fiktive, men det er omtrendt slik prisforskjell på nest beste til beste modell)

Lenke til kommentar

kort har vel en tendens til å synke ganske fort når nyere modeller kommer ut..

Mitt kort (GeForce4) sank med 1000 kr på ett halvt år, uten at det kom noen nye kort, nå nesten ett halvt år til etter, har det sunket ytterligere 1000 kr da FX ble "lansert" (haha) og 9700 var i gang.

9700 PRO kommer sikkert til å dette til under prisen på standard versjonen av 9900.

Lenke til kommentar

Tror du -Balder- at jeg er helt dum?

Så bare back off.. Det var et R9700PRO kort. Jeg skriver ikke løgn.

Og alle er verdt likt på forums. Så ikke kom og tro at du er verdensmester.

:wink:

Er så lei av at folk blir husjet på og ledd av osv.... Og spamme som du gjør nå. Du skriver bare tull på alle postene du har svart på.

Sorry men jeg er bare lei av dette som skjer, at folk ikke tror på deg osv. For hvem har glede av og sitte og juge om det. Pokker jeg er ingen løgnhals, og i allfall ikke på net.

Tror du jeg er en taper?

Lenke til kommentar

Har du ikke råd til et PRO, så kjøper du et vanlig. Forskjellen er ganske stor, men du kan jo overklokke til PRO-hastighet (selv om PRO-kortet kan overklokkes enda lengre). 9700 er et veldig godt kjøp nå for tiden, prisen på det vil ikke synke før i april tenker jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...