Mr.Blonde Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Har montert nytt hovedkort, CPU og minne. Til min store frustrasjon oppdaget jeg at jeg må koble til en 8 pins strømkontakt for å fòre CPU'en med strøm, men denne kontakten har ikke min PSU. Eneste data-sjappe i Bergen er tom for en evt overgang. Spørsmålet er da: kan jeg bruke 2 stk separate 4 pins kontakter(såkalt P4-kontakt) i stedet? Det må da blir en overang fra flat/bred 4 pins til en slik P4-kontakt. Takker for svar! Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Som regel trenger du bare bruke 4 av pinnene på kontakten. Altså du setter en 4-pins-plugg i den ene siden av 8-pins-kontakten. I min manual står det at 8-pins-plugg er anbefalt, men ikke nødvendigvis nødvendig. Lenke til kommentar
Mr.Blonde Skrevet 28. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2007 Akkuart. Takker. Da regner jeg med at om jeg bruker 2 slike heller ikke vil gjøre noen skade i tilfelle jeg må bruke alle 8. Har muligens tenkt å overklokke litt. Har E6750+MSI P35 Platinum. Aner ikke hvilke krav det stilles til strømforsyning. Står fint lite om det noen steder. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Jeg tror ikke du vil få pressa to 4-pins plugger ned i. Det er forskjellig form på "pinnene" på pluggene så de ikke vil passe. Altså... en 8-pins plugg er ikke lik to 4-pins. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå