Gå til innhold

Kjøpte en mobil på lefdal,bare tull med den - vil ha penger tilbake.


Anbefalte innlegg

hei, har en SE k530i som jeg kjøpte på Lefdal, det som er problemet er at den og så fort jeg setter i usb-kabelen så klikker den og vil heller ikke slå seg av eller den bare henger seg når jeg trykker fjern maskinvare fra pcen og kobler ut usben, i tillegg så har jeg prøvd å oppdatere mobilens system med ingen håp.utlader seg etter 1dag(første dagen jeg hadde den hadde jeg ikke fått sim-kortet mitt enda, så jeg endte opp med å lade den ganske lenge).men allikevel hørte med noen i klassen angående retur av den å få tilgodelapp eller bare resten av pengene tilbake, gjelder det noen lover for det? tenker ikke angrerett liksom. alt har jeg - orginal emballasje,batterilader,hodetelefoner,usbkabel og ikke minst kvittering.

 

hva kan jeg gjøre? hjelp?

PS: jeg er lei av reperasjoner av mobil så jeg er ikke med på den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei, har en SE k530i som jeg kjøpte på Lefdal, det som er problemet er at den og så fort jeg setter i usb-kabelen så klikker den og vil heller ikke slå seg av eller den bare henger seg når jeg trykker fjern maskinvare fra pcen og kobler ut usben, i tillegg så har jeg prøvd å oppdatere mobilens system med ingen håp.utlader seg etter 1dag(første dagen jeg hadde den hadde jeg ikke fått sim-kortet mitt enda, så jeg endte opp med å lade den ganske lenge).men allikevel hørte med noen i klassen angående retur av den å få tilgodelapp eller bare resten av pengene tilbake, gjelder det noen lover for det? tenker ikke angrerett liksom. alt har jeg - orginal emballasje,batterilader,hodetelefoner,usbkabel og ikke minst kvittering.

 

hva kan jeg gjøre? hjelp?

PS: jeg er lei av reperasjoner av mobil så jeg er ikke med på den.

 

 

Er den eldre en ei uke så må den på verksted og du har ingenting å si der.

Lenke til kommentar
PS: jeg er lei av reperasjoner av mobil så jeg er ikke med på den.

 

Med mindre at telefonen har vært inne til reparasjon for samme feil flere ganger tidligere så har du nok ingen ting å stille opp med her. Det er loven som gjelder, ikke om du som kunde er lei av noe eller ikke.

 

-KJ

Lenke til kommentar
PS: jeg er lei av reperasjoner av mobil så jeg er ikke med på den.

 

Med mindre at telefonen har vært inne til reparasjon for samme feil flere ganger tidligere så har du nok ingen ting å stille opp med her. Det er loven som gjelder, ikke om du som kunde er lei av noe eller ikke.

 

-KJ

 

La oss na vare mer spesfik for hans del:

 

Produktet ma ha vart inne 2 ganger for samme feilspymtomer, 3. gang er det adgang for a kreve heving

 

Er det flere forskjellige feil, sa kan en kanskje kalle det sedvane at produsentene lar deg bytte, men dette er ikke noe krav i loven. En kan argumentere med avhjelp innen rimelig tid,men det gar jeg ikke inn pa.

 

For mer, se forbrukerkjopsloven.

Lenke til kommentar
4. gangs reprasjon kan det reklameres uansett om er forskjellige feil.

 

Det er feil både med tanke på antall ganger og hva reklamasjon faktisk er. Vær så snill å kom med litt mer konkrete innlegg enn bare å synse ved å stikke fingern opp i luften å skrive noe som man har hørt av kljæresten til tremenningen av halvbroren til naboen.

 

Hadde man tatt seg bryet med å lese stickyene på toppen så hadde man med enkelhet funnet fram til forbrukerkjøpsloven der reglene for antall utbedringsforsøk finnes.

 

For å modifisere Christian86 litt.

 

Antall ganger på reparasjon er en subsidiær regel som fungerer som siste buffer. Oppfyller gjenstanden kravene for heving v ed allerede første feil så er det ingen problem å kunne sette fram et hevingskrav.

Lenke til kommentar

Tror han snakket om tidligere telefoner når det gjaldt reperasjoner. Han har derfor ingen grunnlag til å få ny utenom hvis telefonen ble kjøpt for under en uke siden som er DOA tiden på mobiltelefoner.

 

Litt retting her;

 

Er varen ødelagt etter DOA tiden har bedriften rett til å sende produkt på verksted. Og da kan kunden først kreve heving når mobilen har vært inne 2 ganger med samme feil eller 3 med forskjelligel-

Lenke til kommentar
Tror han snakket om tidligere telefoner når det gjaldt reperasjoner. Han har derfor ingen grunnlag til å få ny utenom hvis telefonen ble kjøpt for under en uke siden som er DOA tiden på mobiltelefoner.

 

Litt retting her;

 

Er varen ødelagt etter DOA tiden har bedriften rett til å sende produkt på verksted. Og da kan kunden først kreve heving når mobilen har vært inne 2 ganger med samme feil eller 3 med forskjelligel-

DOA er ingen rett eller lovpålagt bestemmelse, det er et produsent bestemt fenomen der produsenten bestemmer om de vil ha DOA og eventuelt hvor lang den skal være. så produsenten kan selv innen for doa tiden bestemme seg for å sende den på verksted med mindre kunde spør spesifikt om det ikke er doa på varen.

 

noen som vet hvor lang doa tiden er på SE?

 

og for å klarifisere det DOA = Dead On Arrival

Lenke til kommentar
4. gangs reprasjon kan det reklameres uansett om er forskjellige feil.

 

Det er feil både med tanke på antall ganger og hva reklamasjon faktisk er. Vær så snill å kom med litt mer konkrete innlegg enn bare å synse ved å stikke fingern opp i luften å skrive noe som man har hørt av kljæresten til tremenningen av halvbroren til naboen.

 

Hadde man tatt seg bryet med å lese stickyene på toppen så hadde man med enkelhet funnet fram til forbrukerkjøpsloven der reglene for antall utbedringsforsøk finnes.

 

For å modifisere Christian86 litt.

 

Antall ganger på reparasjon er en subsidiær regel som fungerer som siste buffer. Oppfyller gjenstanden kravene for heving v ed allerede første feil så er det ingen problem å kunne sette fram et hevingskrav.

 

ehhm, jeg jobber som mobilrepratør da men. Å det stemmer 100% Kan ikke garantere at dette gjelder absolutt alle merker.

Lenke til kommentar
4. gangs reprasjon kan det reklameres uansett om er forskjellige feil.

 

Det er feil både med tanke på antall ganger og hva reklamasjon faktisk er. Vær så snill å kom med litt mer konkrete innlegg enn bare å synse ved å stikke fingern opp i luften å skrive noe som man har hørt av kljæresten til tremenningen av halvbroren til naboen.

 

Hadde man tatt seg bryet med å lese stickyene på toppen så hadde man med enkelhet funnet fram til forbrukerkjøpsloven der reglene for antall utbedringsforsøk finnes.

 

For å modifisere Christian86 litt.

 

Antall ganger på reparasjon er en subsidiær regel som fungerer som siste buffer. Oppfyller gjenstanden kravene for heving v ed allerede første feil så er det ingen problem å kunne sette fram et hevingskrav.

 

ehhm, jeg jobber som mobilrepratør da men. Å det stemmer 100%. Kan ikke garantere at dette gjelder absolutt alle merker.

Lenke til kommentar

du kan reklamere så mange ganger du bare vill. men det står vel ingen ting spesifikt at etter 4. gangs reparasjon av mobil for forskjellige feil så kan kunde velge å heve kjøpet. selv om visse produsenter/salgssteder velger å gjøre det slik. det vil vel kanskje kalles garantifordel?

 

men som det er blitt nevnt tidligere vis det er til vesentlig ulempe(hvis jeg husker det riktig) for forbruker(eller selger) kan kjøpet heves. men hvor mange ganger en mobil må repareres før den grensen nåes er vel aldri blitt stadfestet da den har mange variabler.

 

blir ikke det riktig?

Lenke til kommentar

Var innom Lefdal istad og dette ble til at jeg måtte levere inn mobilen til reperasjon - og fikk en lånemobil, og som han sa at vis mobilen har den vært på rep flere enn 3 ganger har du krav på ny mobil. som noen av dere har nevnt tidligere :)

 

sier tusen takk for svar og det hjalp meg mye med hva jeg krav på eller ikke krav på. for nå se om mobilen blir frisk meldt eller ikke, ellers leveres den tilbake og jeg kan forsette med låne tlf såklart :)

Endret av hølands_gutt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...