Gå til innhold

Hva slags minne bør jeg skaffe til Lenovo N200?

kevinedomm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vis du ikke har kjøpt den enda så kjøp den oss komplett.no , der får du med 1GB ram på kjøpet ;)

Vis du har kjøpt den, så har komplett.no sånn minne konfiguator som finner riktig minne..

Nei, du kan ikke bytte CPU i den ;) Da må den inn på rep/verkseted.

Endret av Sempron
Lenke til kommentar
Vis du ikke har kjøpt den enda så kjøp den oss komplett.no , der får du med 1GB ram på kjøpet ;)

Vis du har kjøpt den, så har komplett.no sånn minne konfiguator som finner riktig minne..

Nei, du kan ikke bytte CPU i den ;)

Minnet du skal ha heter DDR2 So-dimm pc5300/667mhz.

Hvordan vet du at det ikke går an å skifte cpu?

Lenke til kommentar

Prosessoren er neppe loddet fast, men det vil være vanskelig å få tilgang til den, og selve utbyttingen kan være vrient. Dessuten mister du all form for garanti når du gjør noe slik.

Kjøp den modellen som har de kravene du stiller, og bytt kun ut de delene som kan byttes ut uten å miste garanti. Minnet er et unntak, og kan byttes ut uten å bryte garantien.

Lykke til

Lenke til kommentar
Du får ikke skifta selv, om det var det han meiner :p

Den må inn på et rep./verksted for å få gjort det.

Var litt uklar i den forige posten.

Hvorfor ikke? Jeg er ihvertfall fullt klar over hvordan det gjøres, og finner fort ut hvis det ikke går :p

Men vil det bli kompatibelt?

Nei, du kan ikke bytte CPU i den ;) Da må den inn på rep/verkseted.

Tja, hadde tenkt å ha 2gb, vet ikke hvorfor men vil ikke ha 1,5 gb :p

Og så har ikke komplett den på lager heller :(

Prosessoren er neppe loddet fast, men det vil være vanskelig å få tilgang til den, og selve utbyttingen kan være vrient. Dessuten mister du all form for garanti når du gjør noe slik.

Kjøp den modellen som har de kravene du stiller, og bytt kun ut de delene som kan byttes ut uten å miste garanti. Minnet er et unntak, og kan byttes ut uten å bryte garantien.

Lykke til

Okay, da tror jeg at jeg lar være med å bytte prosessor ;) Men holder prosessoren mål til Vista ?

Lenke til kommentar

alle LV og ULV prosessorer til Intel er loddet fast (FC-BGA), de vanlige bærbare prosessorene til Intel kommer både som FC-PGA og FC-BGA. Uansett er det altfor dyrt å kjøpe løse bærbare prosessorer til at det er lønnsomt å skifte i ettertid. Må også legge til at det er helt bak mål av Intel å ikke tilby LV og ULV prosessorer som FC-PGA, de hadde blitt en hit blant folk som vil ha kjølige og støysvake media center PC-er, bærbare osv.

se forøvrig: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Intel...bile_processors

hva angår minnemerker er Kingston, Corsair, Crucial value-utgaver blant de sikre kjøpene

Endret av mandela
Lenke til kommentar
alle LV og ULV prosessorer til Intel er loddet fast (FC-BGA), de vanlige bærbare prosessorene til Intel kommer både som FC-PGA og FC-BGA. Uansett er det altfor dyrt å kjøpe løse bærbare prosessorer til at det er lønnsomt å skifte i ettertid. Må også legge til at det er helt bak mål av Intel å ikke tilby LV og ULV prosessorer som FC-PGA, de hadde blitt en hit blant folk som vil ha kjølige og støysvake media center PC-er, bærbare osv.

se forøvrig: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Intel...bile_processors

hva angår minnemerker er Kingston, Corsair, Crucial value-utgaver blant de sikre kjøpene

Betyr dette at prosessoren på denne Lenovo PC-en er loddet fast?

Har en Acer aspire 5610Z som jeg hadde tenkt å ta deler fra..

Lenke til kommentar

det var min kommentar til CrZy_T sitt innlegg. Nei, cpu til den Lenovo maskinen er trolig ikke loddet fast, de tilbyr jo tross alt maskinen med ulike cpu-er og da er det vel lettere å ha ett hovedkort og montere ulike cpu-er på det.

Endret av mandela
Lenke til kommentar

La inn ordre hos Computercity i går... Får håpe de klarer å sende den avgårde den 31/12 slik at jeg har den før skolen begynner ?

Ellers måtte jeg handle minne en anna plass, det eneste som var på lager var en 1Gb brikke, da får det bli det til å begynne med....

Skal kjøre Linux så håper det blir bra nok ? Logitech V220 mus ble også med..

Lenke til kommentar
det var min kommentar til CrZy_T sitt innlegg. Nei, cpu til den Lenovo maskinen er trolig ikke loddet fast, de tilbyr jo tross alt maskinen med ulike cpu-er og da er det vel lettere å ha ett hovedkort og montere ulike cpu-er på det.

Okay, så maskinen er da kompatibel med intel pentium M t2080 dobbelkjerneprosessoren min?

Lenke til kommentar
La inn ordre hos Computercity i går... Får håpe de klarer å sende den avgårde den 31/12 slik at jeg har den før skolen begynner ?

Ellers måtte jeg handle minne en anna plass, det eneste som var på lager var en 1Gb brikke, da får det bli det til å begynne med....

Skal kjøre Linux så håper det blir bra nok ? Logitech V220 mus ble også med..

Ja, tror nok at maskinen takler Linux uten problemer ;)

Forresten, ikke finn på å kjøpe minne til maskinen der, brikkene er kraftig overpriset! Jeg kjøpte en 2gb brikke på komplett til litt over 400,- og da var frakt og alt inkludert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...