Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Windows tar 10 år og komme inn i, splitter ny pc og!


Anbefalte innlegg

Hei

 

windows'en min driver og leker litt med meg tror jeg, starter pcen, alt av boot osv går lynraskt, eller windows loading screen, så stopper alt før jeg ser brukere.. det står "windows is starting up".. kan stå der i 5-10 min.. så kommer endelig bruker opp, skriver inn passord osv.. så må jeg vente ca 5 min IGJEN.. pga et eller annet henger seg, klarer ikke helt skjønne hva det er.. 99% sikker på at jeg ikke har virus, scannet og finner ingen ting.. + pcen er splitter ny, vært brukt i 1-2 uker. alldrig vært borti dette problemet før.

 

har prøvd meg litt fram nå, og virker som at når jeg fjerner ntune prossesen, så loader windows med en gang.. skjønner ikke hvorfor det liksom skal ha skjedd noe med ntune.. :(

Endret av lunnr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

javel, nå er device manager blank, og pcen har plutselig begynte og ignorerer lydkortet, fy faen det klikker for meg snart.. er så jævelig irriterende at så mye piss skal skje med en splitter ny pc, pokker har jo mindre problemer med en pc som er 5 år gammel! bah!

 

og jeg tviler veldig på at skjermkort driverene har noe og si på dette, alt funker som det skal hvertfall når jeg spiller osv

 

 

men nå er jo lydkort driveren borte ser det ut som, har prøvd og innstalere ny mange ganger, men det funker vist ikke.. neida... kjempe flott^^

 

jeg fatter det pokker ikke! hvordan alt kan ha blitt snudd på hodet på et par timer, mens jeg bare har sittet og spillt + scannet for spyware.. Nesten så jeg bare har lyst og kaste hele pcen ut av vinduet.. dette irriterer meg noe grenseløst!

 

tror jeg vurderer og formatere hele driten, har prøvd og avinnstalere og innstalere drivere i ren frustrasjon, men pcen ser jo ut som den har fått totalt jerneteppe.. vil ikke lese av noen som helst drivere, device manager viser ikke 1 ting, alltså hele listen er blank.. egentlig skjønner jeg ikke at pcen går i det hele tatt..

Endret av macfjott
slått sammen mange innlegg til et
Lenke til kommentar

yes, hele windows er jo bare så latterlig lagd, hvor lite som skal til før Alt går på hodet.. alltid klart og løse sånne bagateller som jeg trodde det her var.. men neida, da blir det nokk kanskje en formatering, og da mister jeg alt av filer/saved games osv.. Kjempe flott....

 

 

jeg bare skjønner ikke hvordan det her kunne skje.. alt var så perfekt for få timer siden.. :(

Endret av lunnr
Lenke til kommentar
surt, men har du ikke en ekstern harddisk eller noe du kan flytte slikt over på?

jeg bruker alltid linux cd og overfører til en ekstern harddisk, server, minnepenner, eller brenner ut filer. Evt partisjonerer disken slik at jeg kun mister det jeg ikke har bruk for....

 

 

Og til trådstarter. Viss du ikke vill ha windows kan du skifte ;)

Men windows er greit å ha om du skal spille. Og jeg har aldri hatt store problemer heller, fordi jeg ungår å bruke humske programmer for nedlastning etc. Gjør du dette og ikke søker etter tull og tæle på google går det fint for deg å. Og husk når du installerer ny hardware, fjern driveren først før du legger inn nye. Evt kjør systemgjenopretting om du ikke har deaktivert denne :)

Lenke til kommentar
får ikke avinnstalert drivere en gang nå, får error så det holder, + at safemod får også blank liste i device manager... hva blir det neste, formatering error? Hadde ikke kommet som en bombe akkurat nå .... :(:(

 

 

trykk på start knappen, høyreklikk på min datamaskin, velg behandle, velg så "tjenester og programmer" så "tjenester", her ser du at så og si alt er deaktivert, det er grunnen til problemet ditt, finn "plug and play" dobbeltklikk på denne, velg så oppstartstype automatisk, trykk ok, og restart, da får du enhetene tilbake i device manager aktiver tilsvarende andre nødvendige windows tjenester, hopp over i programvare delen her på forumet og følg veiviserene på hvordan fjerne virus/spyware

Lenke til kommentar
Hei

 

windows'en min driver og leker litt med meg tror jeg, starter pcen, alt av boot osv går lynraskt, eller windows loading screen, så stopper alt før jeg ser brukere.. det står "windows is starting up".. kan stå der i 5-10 min.. så kommer endelig bruker opp, skriver inn passord osv.. så må jeg vente ca 5 min IGJEN.. pga et eller annet henger seg, klarer ikke helt skjønne hva det er.. 99% sikker på at jeg ikke har virus, scannet og finner ingen ting.. + pcen er splitter ny, vært brukt i 1-2 uker. alldrig vært borti dette problemet før.

 

har prøvd meg litt fram nå, og virker som at når jeg fjerner ntune prossesen, så loader windows med en gang.. skjønner ikke hvorfor det liksom skal ha skjedd noe med ntune.. :(

 

Har du prøvd å fjerne unødvendige oppstarts elementer? Disse kan nemmelig gjøre maskinen din utrolig treg.

 

Gå til skrivebordet og hold inne "Windows knappen" og trykk "R", skriv "msconfig" og velg fanen "Startup". Her kan du se om det er noen prgrammer du ikke trenger som starter opp og gjør maskinen din treg.

 

Kjøpe maskiner kan ofte inneholde masse man aldri trenger :) Prøv!

 

EDIT: Så ikke at du hadde engelsk versjon!

Endret av roberteh
Lenke til kommentar

Ja vet ikke om du skal formatere.

 

Kan gi noen kjappe råd.

Først finne ut om dette er hardware eller software.

 

Boot f8 sikkerhetmodus like treg her?

Lag en ny brukerkonto i sikkerhetmodus logg deg på den like treg?

 

En anne måte er bart.

http://www.nu2.nu/pebuilder/

 

Dette skulle gi svar på om det er hardware eller software.

Hvordan teste alt kan jeg ta mere viss du ikke får det til.

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar

tokk og formaterte etter jeg prøvde mye i sikkerthets modus, prøvde og lage ny bruker osv.. men ting var like tregt.. lånte en harddisk av en venn og tokk backup, formaterte, og nå er alt som det skal.. men jeg er fortsatt ikke fornøyd med at jeg valgte og formatere egentlig, vet at det egentlig hadde funnet en annen utvei.. menmen^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...