Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC starter, får ikke skjerm

Anbefalte innlegg

Dette er et problem jeg aldri har vært borti, og har heller aldri hørt om et så merkelig problem.

Sånn startet det:

Jeg skulle åpne et spill som heter Warcraft 3, det er cracket, og bruker Daemon Tools for å åpne det, men av en eller merkelig grunn så fant den ikke spillet, da kom det liksom sånn CD på musen, Musepekeren ble til en CD som gikk i rundt og i rundt, sånn som skjer når den søker etter en cd. Den ville ikke vekk, musepekeren ble til en rullende cd, og fikk den ikke normal igjen, så jeg tenkte, nå restarter jeg pcen, så ble alt et helsikken.

Jeg restartet pcen fra windows, når den startet, sto det at jeg måtte ta inn i en cd, eller Floppy drive and cd drive not found, eller noe i den duren.

Jeg restartet pcen manuelt ved å trykke på knappen, når den starter etter dette, har den aldri gitt noe tegn. Den starter, hører lyd, men får ikke kontakt med pc-skjermen. Pcen lager ikke sånn biip lyd når den startet, slik som den har gjort før. Etter ca 10sec, kan jeg høre noe i headsettet, en mørk surre lyd, mørkere en når jeg starter den.

Jeg har ikke peiling på dette ass :\ men virker helt unormalt.

Håper noen kan hjelpe meg her :\

tusen takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Første som skjedde er antagelig en windows fil som ble korrupt. Hender inniblant, vanligvis om man restarter ved hjelp av restartknapp på kabinettet når hardisken loader.

Andre som skjedde er litt vanskeligere, men virker som noe er defekt. Tror du må prøve å feilsøke, koble inn en og en del og se når det stopper. Begynn med bare hovedkort, cpu og ram (eventuelt skjermkort også om det ikke er noe innbygd på hovedkortet). Sett så inn en og en av de resterende delene.

Lenke til kommentar

Hei

I går natt fikk jeg det til, tok ut 6 Pinnen og 24 pinnen, og dro begge ut og inn, etter det funket det.

Men har fortsatt problemet, pcen starter helt random!

Kanskje 1 av 20 ganger lager den pipe lyd når den starter, og når den starter nå, får jeg blåskjerm i windows veldig ofte, eller så restarter pcen seg!

Har sjekket temperatur i pc-en, temperaturen er fin!

Hva kan fåresake at den bare piper ca 1 av 20 ganger, og den blåskjermen som kommer? Dette her har aldri skjedd før, og begge delene skjedde på en gang:\

Lenke til kommentar
Hei

I går natt fikk jeg det til, tok ut 6 Pinnen og 24 pinnen, og dro begge ut og inn, etter det funket det.

Kanskje 1 av 20 ganger lager den pipe lyd når den starter, og når den starter nå, får jeg blåskjerm i windows veldig ofte, eller så restarter pcen seg!

Hva kan fåresake at den bare piper ca 1 av 20 ganger, og den blåskjermen som kommer? Dette her har aldri skjedd før, og begge delene skjedde på en gang:\

Om jeg var deg ville jeg vurdert en formatering. Høres ut som windows er blitt noe buggy.

Lenke til kommentar
Hei

Det virker som det er noe som er halvveis defekt i maskina di. Du kan prøve å kjøre memtest86 for å sjekke minnet ditt. Kjør gjennom et par ganger. Om du får feil så prøv med 1 og 1 minnebrikke om du har flere.

Kjør scandisk og diverse andre feilsøkingsprogram også. Ultimate boot cd er det noe som heter hvor det ligger det meste man trenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...