bapeape Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 (endret) $time=gmdate('Y-m-d h:i:s'); mysql_query("UPDATE users SET status='Dead' WHERE username='$kill_username'"); mysql_query("UPDATE users SET status='Dead' WHERE username='$username'"); mysql_query("INSERT INTO `attempts` ( `username`, `target`, `outcome`, `date`) VALUES ( '$target->username', '$username', 'Dead', $time())"); mysql_query("INSERT INTO `attempts` ( `username`, `rank`, `date`) VALUES ( '$username', '$fetch->rank', $time())"); mysql_query("INSERT INTO `attempts` ( `username`, `rank`, `date`) VALUES ( '$target->username', '$target->rank', $time())"); mysql_query("DELETE FROM hitlist WHERE target='$target->username'"); mysql_query("DELETE FROM hitlist WHERE target='$username'"); echo "You Shot <a href='profile.php?viewuser=$kill_username'>$kill_username</a> And They Died, $kill_username Shot Back At You, You Died!"; screen shot av db Tiden settes til 00-00-000 :/ noen som kan hjelpe meg med dette? Endret 28. desember 2007 av bapeape Lenke til kommentar
j-- Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Hvorfor ikke basere tiden på Unix Time Stamp (date('U')). Jeg synes ihvertfall det er mye lettere å forholde seg til. Og heller bestemme hvordan tidsformatet skal vises når dataene skal printes. Lenke til kommentar
bapeape Skrevet 28. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2007 Hmm forstod ikke helt hvordan, skal jeg erstatte time med (date('U')) isåfall fungerte ikke det Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Hvorfor har du parantereser etter $time? Det er hovedsaklig grunnen til at det ikke fungerer. Og skal man ha unix timestamp bruker man time(), eller NOW(). INSERT INTO something(time) VALUES( NOW() ); $time = time(); mysql_query( "INSERT INTO something(time) VALUES( '{$time}' )" ); Lenke til kommentar
j-- Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 echo date('U'); vil gi deg et tall på elleve siffer. Seconds since the Unix Epoch (January 1 1970 00:00:00 GMT) Om du bruker dette i hele mafiaspillet ditt, så vil du ha noe enkelt og fast å forholde deg til. (ihvertfall synes jeg det er enklere). f.eks echo 'Time of death: ' . date("d.m.Y", $target->date) . "\n"; vil da gi deg noe alá Time of death: 24.12.07 For å bruke dette må du også modifisere databasen til å bruke int f.eks istedenfor datetime. Det er det jeg ville gjort. Ikke sikkert det løser problemet ditt, men for meg ville det vært mer oversiktlig Lenke til kommentar
bapeape Skrevet 28. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2007 mysql_query("UPDATE users SET status='Dead' WHERE username='$kill_username'"); mysql_query("UPDATE users SET status='Dead' WHERE username='$username'"); mysql_query("INSERT INTO `attempts` ( `username`, `target`, `outcome`, `date`) VALUES ( '$target->username', '$username', 'Dead', (now())'"); mysql_query("INSERT INTO `attempts` ( `username`, `rank`, `date`) VALUES ( '$username', '$fetch->rank', (now())'"); mysql_query("INSERT INTO `attempts` ( `username`, `rank`, `date`) VALUES ( '$target->username', '$target->rank', (now())'"); mysql_query("DELETE FROM hitlist WHERE target='$target->username'"); mysql_query("DELETE FROM hitlist WHERE target='$username'"); echo "You Shot <a href='profile.php?viewuser=$kill_username'>$kill_username</a> And They Died, $kill_username Shot Back At You, You Died!"; i databasen også til sql -- -- Table structure for table `attempts` -- CREATE TABLE `attempts` ( `id` int(11) NOT NULL auto_increment, `username` varchar(40) NOT NULL default '', `target` varchar(40) NOT NULL default '', `outcome` enum('Dead','Survived') NOT NULL default 'Dead', `bullets` varchar(10) NOT NULL default '', `date` datetime NOT NULL default '0000-00-00 00:00:00', PRIMARY KEY (`id`) ) ENGINE=MyISAM DEFAULT CHARSET=latin1 AUTO_INCREMENT=305; -- -- Dumping data for table `attempts` -- Dette fungerer heller ikke :s Lenke til kommentar
bapeape Skrevet 28. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2007 (endret) ahh endra datetime til int i databasen som du sa clvn da fikk jeg opp en vill tid Last 10 kill attempts by you Username Date/time b 1198813937 og heller ingen komma´er på skjermen Endret 28. desember 2007 av bapeape Lenke til kommentar
bapeape Skrevet 28. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2007 Edit igjen, forsto at de tallene var unix timestamp, men hvordan kan dette vises med tid? Lenke til kommentar
zandzpider Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 (endret) hvis datoen kommer ut fra feks. $rows->Tid så kan du bruke "Date("Y:i:s", $rows->Tid);" i loopen din. ta en titt på Date(); på php.net =) Ser også at du legger inn datoen med funksjonen Now(), er det en egen funksjon du har skrevet? jeg bruker iværtfall "time();" for å printe unixtimestamp. Endret 28. desember 2007 av zandzpider Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 NOW() er en MySQL-funksjon, som gjør akkurat det samme som time(). Lenke til kommentar
bapeape Skrevet 29. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2007 :/ jeg får det ikke til, lest å lest, var en som sa jeg skulle endre values til date istede for now også sette type i db til iterger, men funket ikke det heller, hadde noen giddet å skrevet det, altså jeg prøvde i 4 timer i går uten lykke :/ Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 hvis feltet er en datetime, og du bruker spørringen INSERT INTO tabell(dtfield) VALUES(NOW()) så får du datoen nettopp nå inn i tabellen... Lenke til kommentar
WiRRE Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Dessuten er det lurt å bruke "DateTime" i mysql, da du kan bruke masse funksjoner relatert til dette feltet, Du kan også få mysql til å gi deg timestamp ut fra et DateTime felt.. husker ikke hvordan, men bruk google, så finner du det ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå