Gå til innhold

Erepublik - Politisk verdenssimulator (Ingen tigging om invite i tråden! - LES 1. INNLEGG)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmmm.. Mangler litt tørre fakta her; hvilken form for arbeid gir høyet avkastning? Hvor ligger de beste marginene? Hvor bindes så vanvittig masse ressurser opp i mat? (Vi bruker jo bare 4-5% av våre ressurser på mat i RL, nasjonen under ett). Ingen som bor i hus? :p

Okey, noen som har en liten guide? Også får jeg selvfølgelig ikke arbeid med mine 1-skillzz

Og hva er opp med den merkantilistiske holdningen til handel? :S

"Merkantilisme er en konsirasjon mot forbrukeren", Adam Smith

Lenke til kommentar

Jeg ville satset på våpenbransjen hvis jeg var dere. Hittil har det ikke vært mulig å bruke våpnene man kjøper. Men nå som krigsmodulen kommer om noen dager vil våpenforbruket starte, og omsetningen av våpen på ny stige. Dette betyr høye inntekter for våpenbedrifter, og muligheter for jobb der også. Meld dere også inn i et parti, registrer dere på www.erepublik.no (Norges Erepublik-forum), og les litt rundt.

Lenke til kommentar
Det er litt voldsotm å kalle det "norges erepublikk forum", da det hovedsakelig er forumet til den ene parti-gruppen i Norge.. :p

Mja, delvis sant. Jo, siden eies og drives av Binærpartiets eier. Til gjengjeld har alle de andre partiene fått tilbud om å ha kaegorier for sitt parti på dette forumet. For ikke å snakke om at erepublik.no er det nærmeste vi har til et "offisielt" norskt erepublik-forum. Ikke bare er adressen nøytral, kortfattet, konsis og enkel. Reglene og plasseringen av kategorier er også nøytral. Jeg ser absolutt ingen grunn til ikke å omtale www.erepublik.no som norges erepublik-forum.

Lenke til kommentar

Problemet er at det ikke er nøytral grunn. Bestnadig binary-gruppen som får stickies i arbeidsmarkedet, binary får reklame gjennom stadige stickies på alle sidene etc.

Og lederen i Binary-gruppen kan jo lese absolutt alt. Legger den demper. Og ikke begynn med 'trust' spørsmålet :)

Synes virkelig at erepublik selv burde gitt partiene forum og landet forum integrert i spillet. Akk, jeg kan dagdrømme... Verden er spillets potensiale!

Lenke til kommentar

Starter opp snart nå, og lurer på hvordan jeg bør starte opp.

Har spilt en del slike spill før, men ikke en politisk, som går på nasjonen man representerer.

Kan bli moro, si ifra hvis noen trenger en ansatt. PM me :)

Endret av Atomics
Lenke til kommentar

Det første du bør gjøre er å søke jobb. Ikke krev uanstendig mye lønn (1 eller 2 NOK avhengig av den økonomiske situasjonen). Hvilken industri du bør jobbe i (Mat-, våpen-, sykehus-, gave-, bolig- og flytteindustrien er alle mulige jobbmarkeder). Selv ville jeg anbefalt deg å sette våpen om spesialfelt (våpenindustrien vil garantert få et boost når krigsmodulen implementeres nå i slutten av måneden). Etter å ha søkt jobb bør du melde deg inn i militæret. Man kan gjøre det meste samtidig i spillet (jobbe, trene i militæret, være politiker etc). Etter dette begynner den vanskelige jobben, å finne et parti du mener har en forsvarlig politikk.

Å finne et politisk parti man er helt enig i er selvfølgelig umulig. Prøv derfor å finne det partiet som står dine meninger nærmest. Ikke velg parti på bakgrunn av størrelse, navn, innflytelse eller andre ting. Gå inn på partiets sider under politikk-taben i erepublik.com og finn ut hva de offisielt står for (partiprogrammene) og bruk god tid på dette. Sjekk også de lokale nyhetsartiklene (finnes et par norske aviser med fokus på det politiske landskapet).

Til slutt vil jeg bare ønske deg lykke til med spillet, og håper du ikke går lei med det første. Kan være litt ensformig, spesielt om man ikke er aktiv i politikken.

Lenke til kommentar

da er jeg med. vist noen har en jobb å tilby meg så er det bare å si ifra.

vil helst jobbe med våpen og har houseing på 2. valg.

ser for meg 1-2 nok er en god start for både meg og firmaet. kommer til å jobbe mye. siden jeg har mye tid på jobben^^

Edit: en ting til, ser at jeg har havnet i Oslo :(

Mulig å flytte eller?

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

ser for meg 1-2 nok er en god start for både meg og firmaet. kommer til å jobbe mye. siden jeg har mye tid på jobben^^

Mulig å flytte eller?

For å flytte må du kjøpe såkalte "moving tickets". Ellers vil jeg oppfordre deg til å ta en titt på politikken, og kanskje melde deg inn i Teknokratene :)

NB: Matselskapet "A delight" og partiet "Teknokratene" er alltid ute etter nye arbeidere og medlemer! :)

Endret av Evleos
Lenke til kommentar

Mulig å flytte eller?

For å flytte må du kjøpe såkalte "moving tickets". Ellers vil jeg oppfordre deg til å ta en titt på politikken, og kanskje melde deg inn i Teknokratene :)

NB: Matselskapet "A delight" og partiet "Teknokratene" er alltid ute etter nye arbeidere og medlemer! :)

Takker for svar. fant ut det der med moveing tickets.. dæven det skal koste å ta med seg den ene maten og våpenet jeg eier å flytte:( er tydeligvis noe jeg må vente LENGE med:/

Lenke til kommentar
sper jeg automatisk (så lenge jeg har mat i inv) eller er dette noe jeg må gjøre?!

Vist det er noe jeg må fysisk gjøre så hvordan?

Automatisk hver dag.

Du mister wellnes når du jobber, og så spiser du på slutten av dagen (23:59 tror jeg)

Q1 mat gir deg en wellness. Q2 mat gir deg 2 wellness.

Q1 arbeid tar en wellness. Q2 arbeid tar 2 wellness.

Q1 hus gir deg en wellness. Q2 hus gir deg to wellness.

Å ikke spise tror jeg tar 4 eller 5, men jeg er ikke sikker.

Lenke til kommentar
sper jeg automatisk (så lenge jeg har mat i inv) eller er dette noe jeg må gjøre?!

Vist det er noe jeg må fysisk gjøre så hvordan?

Automatisk hver dag.

Du mister wellnes når du jobber, og så spiser du på slutten av dagen (23:59 tror jeg)

Q1 mat gir deg en wellness. Q2 mat gir deg 2 wellness.

Q1 arbeid tar en wellness. Q2 arbeid tar 2 wellness.

Q1 hus gir deg en wellness. Q2 hus gir deg to wellness.

Å ikke spise tror jeg tar 4 eller 5, men jeg er ikke sikker.

5% tar det. Håper flere folk blir med da vi mister innbyggere for hver dag som går. Vi (Gullpartiet) trenger også flere stemmer for den imperialistiske politikken vi fører. Vi er en reel presidentkandidat for neste valg og alternativet blir en måned til med egeninteresse i presidentposisjonen. Vi vil at Norge skal bli en stormakt i erepublik og vi vil fikse på det døde markedet.

Endret av kimern9
Lenke til kommentar
Akkurat signa, noen som kan tilby meg en jobb innen våpenindustrien?

Det er vanskelig å få en jobb i arbeidsmarkedet nå; ingen kjøper q1 våpen, og ingen våpen har blitt brukt opp siden the beginning of time.

Du har blitt tilbudt en jobb i mat-industrien :)

Alltid vil man trenge mat!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...