Gå til innhold

Erepublik - Politisk verdenssimulator (Ingen tigging om invite i tråden! - LES 1. INNLEGG)

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd å holde en høyestepris på de mest essensielle varene intill markedet har stabilisert seg. Derfor har jeg nå blitt stemplet som en kommunist. Hvis jeg driter i alt som har med priser og gjøre, så blir jeg stemplet som en giddalaus president. Uansett hva jeg gjør, så klager folket. Normenn er tydeligvis altfor bortskjemte med virkelighetens Norge der vi har olja som gir oss penger til alt.

En IRC kanall har blitt åpnet for Norges eRepublik regjering, og den kan nåes ved å se på pressemeldingen min ingame. Vil ikke opgi den her siden jeg er redd for at mennesker vil spørre om invites der osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når arbeiderene deres får høyere lønninger og prisene på hus går opp, så krasjer ting. Håper at dere forstår det, synes alle selskapene eller presidenten burde bestemme en basislønning som alle bedrifter kan gå utifra. Ellers så blir det jo kun dere som får råd til hus, og alle andre har bare små lønninger men får råd til den billige maten de produserer.
Så du mener at arbeiderne ikke skal få høyere lønn ettersom de får bedre erfaring/skill? Tror ikke du har skjønt poenget med at folk får bedre skill og dermed bedre/billigere produksjon. Kan være enig med deg at det ideelt burde være en noenlunde lik basislønn for alle, men akkurat nå er det ikke slik. Vi er bare et lite firma som vil selge hus og betale lønningene til arbeiderne.

Rimelig komisk at dere ser på oss som om vi er hardbarka kapitalister som ønsker å utnytte det norske folk. Da tror jeg heller du burde så på Binary-gjengen. Forresten, hva kommer prisen til husene deres til å ligge på?

Endret av Dandor
Lenke til kommentar
Jeg har prøvd å holde en høyestepris på de mest essensielle varene intill markedet har stabilisert seg. Derfor har jeg nå blitt stemplet som en kommunist. Hvis jeg driter i alt som har med priser og gjøre, så blir jeg stemplet som en giddalaus president. Uansett hva jeg gjør, så klager folket. Normenn er tydeligvis altfor bortskjemte med virkelighetens Norge der vi har olja som gir oss penger til alt.

En IRC kanall har blitt åpnet for Norges eRepublik regjering, og den kan nåes ved å se på pressemeldingen min ingame. Vil ikke opgi den her siden jeg er redd for at mennesker vil spørre om invites der osv.

Jeg tror du nettop har støtt på en av politikkens store umuligheter, nemlig å gjøre alle til lags. If you can't handle the pressure, get out of that game ;)

Lenke til kommentar
Når arbeiderene deres får høyere lønninger og prisene på hus går opp, så krasjer ting. Håper at dere forstår det, synes alle selskapene eller presidenten burde bestemme en basislønning som alle bedrifter kan gå utifra. Ellers så blir det jo kun dere som får råd til hus, og alle andre har bare små lønninger men får råd til den billige maten de produserer.

Ikke vær latterlig, hus koster 200 poeng å bygge. Våpen 10 (pris 100), Mat 1 (pris 2), Gaver 2 (pris 5). Om vi skulle tatt samme pris som våpen, ville huset kostet 2000, Mat 400, Gaver 500. Nå krever vi altså bare 250 for å by, noe som virker mer enn rimelig på meg. Om etterspørselen er stor, så vil prisen stige, men det ser jeg ikke for meg. Er få som har så mye penger, annet enn eventuelle cheaters.

Greit, forstår, men nå i begynnelsen har folk ca. 50 nok igjen om de har invistert i en bedrift. Så senere blir nok husene dyrere, for nå har ingen råd til de. Og senere så går jo kvaliteten opp også.

Endret av Crossed
Lenke til kommentar
Så du mener at arbeiderne ikke skal få høyere lønn ettersom de får bedre erfaring/skill? Tror ikke du har skjønt poenget med at folk får bedre skill og dermed bedre/billigere produksjon. Kan være enig med deg at det ideelt burde være en noenlunde lik basislønn for alle, men akkurat nå er det ikke slik. Vi er bare et lite firma som vil selge hus og betale lønningene til arbeiderne.

Rimelig komisk at dere ser på oss som om vi er hardbarka kapitalister som ønsker å utnytte det norske folk. Da tror jeg heller du burde så på Binary-gjengen. Forresten, hva kommer prisen til husene deres til å ligge på?

Selfølgelig burde de få lønn som matcher skillsene deres, men nå i beggynelsen er det tilnermet ingen som har over 2.0 i norge. Vi og bare prøver å betale lønn og selge hus. Vet ikke hva prisen på husene våres kommer til å ligge på enda, jeg er ikke sjefen engang, du må snakke med kongharald om sånne ting.

edit: sry for dobbelpost, ble litt mye styr her.

Endret av Crossed
Lenke til kommentar
Burde vel kanskje heller være slik at man går opp i lønn når man når 2.00 i skill, og ikke hver gang man går opp?

Altså, at man ikke går opp en krone i lønn bare fordi man har 1.20 og ikke 1.00 i skill.

Vel, vi har regna på det og det er sånn det lønner seg, vi gir arbeiderne lønn ut ifra hvor mye de får produsert, med andre ord skill.

Folka i Binary har desuten kjøpt gull fra nyregistrerte for 80% mindre enn de er verdt.

Lenke til kommentar

Satt nettopp og tenkte på at det kan være en ide for norge og ha 0% import tax. Hvorfor (er du riv ruskende gal) spør du kanskje? Jo fordi siden det ikke finnes noen sentral bank som driver og veksler valutta så vil det være svært gunstig for NORSKE firmaer at utenlandske firmaer etablerer seg i norge. Vi kan da etablere oss i deres hjemland og selge varer der i deres valuta. Da vi skal veksle tilbake har vi plutselig masse utenlandske firmaer som gjerne vil veksle norske kroner tilbake til sin valuta. Så sånn stimulerer vi til økt vekst, og hvis vi da i tillegg spesialiserer oss på noen produkter og importerer resten kan vi gjøre det riktig godt. (jo flere som produserer en ting jo mer øker produksjonen for alle. så i teorien burde norge konsentrere på en eneste type av salg for optimal effektivitet, men om det blir krig ville denne måten å opperere på gått til helsike da vi plutselig ville manglet all importen vår..)

Lenke til kommentar
Så det handler kun om de som orker å styre med forskjellige firmaer og partier... Mens resten av folka kun er der og gjør........hva da?

Resten jobber for de som orker å styre med forskjellige firmaer og partier.

Edit: Jeg har forresten to invitasjoner. PM meg hvis du trenger en.

Endret av Runar
Lenke til kommentar
QUOTE(o(O)phus @ 04/01-2008 : 04:03) *

Så det handler kun om de som orker å styre med forskjellige firmaer og partier... Mens resten av folka kun er der og gjør........hva da?

Resten jobber for de som orker å styre med forskjellige firmaer og partier.

det blri vel litt feil å si.

Resten jobber, starter selskaper, blir sjefer for selskaper, store selskaper kan hende, innen forskjellige sektorer. Forskjellige roller innenfor selskaper.

Soldater, Helter, roller innen militære som regjeringen vil ha deg til.

Alt er etter hva fantasien og egne ønsker legger opp til, men politikken er en stor del av det, og ja jobb/ikke-politikk delen kunne nok vært en god del "dypere"

Lenke til kommentar
Alt er etter hva fantasien og egne ønsker legger opp til, men politikken er en stor del av det, og ja jobb/ikke-politikk delen kunne nok vært en god del "dypere"

Det er forsatt en beta da, blir vel lagt til nye funskjoner og gjøremål med tid og stunder.

Jeg synes det er en veldig god begynnelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...