Term Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 kabinett CPU vifte + en papst vifte Strømforsyning Disse er det jeg hadde tenkt meg til systemet mitt. Det ligger på ca 3000 kr. Sleng inn noen forslag til evt noen forbedringer til dette men til samme prisen. Jeg orker ikke gå noe spes høyere enn 3000. Skal bruker på en AMD XP 2000. Vil overklokke den litt. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Microplex er tydeligvis nede nå... Lenke til kommentar
Dulla Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Her er det mye å velge mellom. Men en grei løsning kan jo være Chieftec Matrix eller Dragon midi ATX. Der følger det med en 360 W psu + ekstra ferdigmontert kabinett vifte i sidedøra. Har også plass til to vifter i bakvegg (tilleggsutstyr). Hvis du trenger ekstra cpu kjøler er en Coolermaster Copper Silent et bra valg 400.- hos PSD.Hele sulamitten koster vel ca. 1400 .- + frakt. OBS ikke den som er avbilda ho PSD det er s-FCPGA max. 1ghz. Dulla Lenke til kommentar
Term Skrevet 11. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2003 nei skal ikke ha chieftech. skal være aluminium, og skal kunne kjøle bra. minimum plass til 4 kabinett vifter. uten strømforsyning... vil kunne velge ekstern strømforsyning Lenke til kommentar
xpert Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Chieftec har alukabinetter de ! Da får du med strømforsyning til en lavere pris enn Lian uten strømforsyning Kjøp deg en Zalman 6500alcu kjøler hvis du ikke skal overklokke. Opss, så ikke at du ville velge deg strømforsyning, men hvorfor ikke velge Chieftec ? Lenke til kommentar
Killer336 Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Når det gjelder strømforsyning ville jeg ha valgt: Enermax strømforsyning, 550W, ATX12V/P4 - Silent Plus Series eventuelt 460W. Jeg vet ikke hvor mye utstyr du kommer til å putte inn i kabinettet, men selv har jeg Enermax strømforsyning på 550W og der går vifta på laveste turtall, slik at den er knapt hørbar. Lenke til kommentar
Term Skrevet 11. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2003 poenget med å ha strømforsyninga separat, er at jeg vil justere turtallet på den slik som jeg behager. Å det er også meningen at jeg skal bruke det kommende systemet til å både klokke skjerm kortet mitt ( POV 4680 XP) og prosessoren litt. Må si at jeg er ikke helt glad i chieftech designet, da legger jeg heller på 500 kr for et litt mer stil rent lian li eller lepont. Når det gjelder hvor mye jeg skal putte inn i dette, så blir det ikke allverden. ca 4-6 kab vifter, 3 harddisker, cd-rom, cd brenner og CPU. Bruker ikke raid. Jeg skal bestille snart, slik at jeg får det i slutten av måneden. Lenke til kommentar
Dulla Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Skal du helt opp på 6 vifteplasser snakker du om Lian-Li servertower.Da har du blåst minst 2500.- på kab. Lian-li i fulltower har fortsatt bare 4. Skal du ha Lian-li f.eks. pc6089 (fulltower) Enermax evt. Noise Control (med reg. og innebygget Papst) på 550w + Vifter. ++ Da ser du på mellom 4500.- og 6000.- Da vil ikke de tre lappene du har budsjettert med holde... Dulla Lenke til kommentar
fredlund Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Vel, hvis du vil spare noen kroner, så ta en titt hos Absolutt-data. De er langt billigere på Lian LI kabinetter, men har ikke samme utvalget som Microplex. Har selv bestilt dette, http://www.absoluttdata.no/asp/info.asp?p=...&l=2&vnr=100573 Har samme målene og specs som det du henviser til. Fred. Lenke til kommentar
Cobos Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Jeg har også oppdaget at Quad.no også har billige Lian Li kabinetter. De har stort utvalg og hvis du vil kan du hente dem i butikken deres i Oslo. De så ut til å ligge ca. 10-100kr over Absolutt data, men for meg som bor i Oslo er det gunstig å slippe frakt og dermed totalt billigere.... Vurderer selv å kjøpe et PC70/PC71 fra dem Cobos (Nei jeg jobber ikke hos Quad, jeg jobber faktisk hos PCMAX) Lenke til kommentar
Term Skrevet 17. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2003 Hey....quad.no sine priser på lian li ser temmelig brae ut...tror jeg kommer til å kjøpe det derfra. visste ikke at de hadde kabinetter engang...kult. da blir det PC-6099 fra lian li da. det er bare for fristende. hehe. Takker for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå