Wut? Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 (endret) Hei, skulle gjerne hadt noen dempe matter, så jeg lure på hviken som dere tror er best. kanditadene er: dempe1 dempe2 og 2 stk fra biltema som jeg ikke klarer å linke til. kan poste bilde av dem ihvertfall Prisen og dempings evnen er i høy grad viktig. Tykkelsen er ikke viktig siden det er et skap som skal isoleres siden det skal ligg en pc der inne. Endret 13. januar 2008 av Wut? Lenke til kommentar
spectrA Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Skal du ha det inni PC-en eller utpå? Jeg ville gått for noen skikkelige som er egnet til det jallefall Lenke til kommentar
Wut? Skrevet 2. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2008 planen var en pc inne i kles skapet. Og siden det står inne på sove rommet så må det være stilt. di skal da limes inne i skapet. på komplett og diverse butikker så selger jo noen men jeg synes de ser tynne og dyre ut. Lenke til kommentar
spectrA Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Jeg har nå bestilt noe fra microplex får dem i morgen da kan jeg si hvilken effekt de fikk og om jeg anbefaler dem også videre. Jeg hadde ikke brukt noe sånne billige fra biltema jallefall plutselig begynner det å lukte svidd og hvis du skal ha dem under hardiskene børde man kutte et hull i dem eller ha en Kraftig vifte oppå eller noe så jeg ville anbefalt noe fra microplex eller komplett. Lenke til kommentar
spectrA Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 De som jeg bestilte er Gangske bra men litt vanskelig å sette inni. Spørs også hvor stille du skal ha det og hva som bråker Lenke til kommentar
Wut? Skrevet 4. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2008 så du var ikke helt fornøyd med dem? Min plan var å ha en pc i kles skapet og det skal være helt stille, og varmen er jeg ikke redd for siden pc`en skal være på om vinteren (da sommeren er for ute aktiviteter) og den skal få luften utenifra. hvor tykke og store er de du kjøpte og va kom prisen på? Lenke til kommentar
eigan Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Har du noen erfaringer å dele thrixx? Jeg trenger det beste som finnes på markedet Biltema sine skal jo klare å fjerne 40 dB står det.. Lenke til kommentar
Wut? Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2008 Har du noen erfaringer å dele thrixx? Jeg trenger det beste som finnes på markedet Biltema sine skal jo klare å fjerne 40 dB står det.. 40 db e jo ganske masse demping, før i en pc så e det jo bare hdd og viften så lage lyd, ei god vifta lage 10db og en harddisk høre jo man ikje vest man har brukt den o ring opphenginga. tror jeg satser på de fra biltema. Lenke til kommentar
eigan Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 (endret) Ja, jeg vet ikke jeg. Jeg vil ikke satse på dem om ingen har prøvd.. Hva er det dem inneholder? Kan det skade dataen? edit: fant noe på supportforum.info om disse (2 siste) Endret 13. januar 2008 av Einar Lenke til kommentar
Wut? Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2008 Ja, jeg vet ikke jeg. Jeg vil ikke satse på dem om ingen har prøvd.. Hva er det dem inneholder? Kan det skade dataen? edit: fant noe på supportforum.info om disse (2 siste) Kan overhode tenke meg at de inneholder noe som kan skade dataen, og at det da selges fra en butikk i norge. Selfølgelig blir det varmt men det e jo en annen sak, og den ene har jo alu folie på ene siden men man legge da ikke matten på bak siden av kortet? det må da være utrulig dumt, det blir jo det samme som å legge pcen under dyna... Tror jeg satser på de fra biltema hvist ingen andre kommer med sterke meninger mot de elr noen bedre matter. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Hvis målet er å få det helt stillt, så er faktisk det beste å bare lokalisere hva som bråker i PCen, noe som regel er skjermkortvifte og prosessorvifte. Deretter kjøper man en passiv kjøler, eller en svært støysvak viftekjøler til prosessor og skjermkort. Bråker kabienttviftenen, så er det bare å kjøpe noen mer stillegående. Legg også merke til at eldre harddisker, og dårlige strømforsyninger KAN bråke, og det blir jo da litt dyrere å bytte ut, men so mregel ås er det altså prosessor/skjermkort/kabinettvifter som er værst. 1. Du er ikke nødvendigvis garantert noe veldig stille med masse støydempingsmatter, og det er som regel like greit å bare fjerne problemet med roten, istedenfor å gå rundt det. Lenke til kommentar
Inception_ Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Ja takk begge deler, sier jeg. 8D Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Har du gode nok kjølere, så trenger man ikke støydempingsmatter. Men selvfølgelig så er ja takk begge deler nice det og. Lenke til kommentar
Wut? Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2008 Joda, gode vifter å bra, men matter skal jeg ha. pcen skal ikke ha noe kabbinett så det blir bare cpu viften som skal være på. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Joda, gode vifter å bra, men matter skal jeg ha. pcen skal ikke ha noe kabbinett så det blir bare cpu viften som skal være på. og skjermkort, og PSU antar jeg...? Lenke til kommentar
Wut? Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2008 Joda, gode vifter å bra, men matter skal jeg ha. pcen skal ikke ha noe kabbinett så det blir bare cpu viften som skal være på. og skjermkort, og PSU antar jeg...? Neidaneida. pcen skal bruke Freenas ellr noe i den durn. skjermkortet skal være av typen gammel og med passiv kjøling, PSU får vel nøye seg med den luftstrømmen som går gjennom resten av skapet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå