Gå til innhold

{[LØST]Flytte mysql info til en annen tabell[LØST]}

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har begynnt å lage et lan system og i forbindelse med når crew skal godta søknaden om å få bli med så skal det flyttes mysql info fra søknad tabbelen til godtatt tabelen, hvis dere skjønner..

Takker får svar!

Endret av dannyboy_1992_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du gjør noe som Famen skrev tabell-struktur på, så skulle det vel ikke være noe problem?

F. eks (tatt litt fra Famen):

`id` (auto_increment, primary_key)
`navn` varchar(255)
`godtatt` varchar(55)

Og så f. eks i feltet godtatt:

0 = ikke gjort noe med

1 = godkjent

2 = ikke godkjent

Så da henter du f. eks ut der du skal godkjenne/ikke godkjenne brukere:

if ($str['godtatt'] == 0) {
echo '<a href="link_til_godtatt">Godta</a> / <a href="link_til_ikke_godtatt">Ikke godta</a>';
}

For eksempel noe sånt, trenger ikke være så veldig avansert liksom :)

Lenke til kommentar

Jeg har fått allt til å funke med lan skrifte nå, nå gjenstår epost aktivering. Mens jeg skriver her så har vel ingen tilfeldigvis et script der man skriver en aktiverings link i en epost også når man da trykker på den så den da i databasen skrive over fra 2 til 0 da i godtatt greia?

Sorry vis det er dårlig forklart!

EDIT!!!!

Så ikke at denne posten ble flyttet til "Databaser"!

Endret av dannyboy_1992_
Lenke til kommentar
Enkelte har en lei tendens til å bruke VARCHAR(255) til alt.

Det er ganske morsomt med en som kommenterer dårlig databasedesign, og så foreslår å bruke enVARCHAR(255) til å lagre et tall mellom 0 og 2 :p

Hehe, ja. Er vel det, men jeg har dessverre den tendensen til å skrive 255 på alle jeg bruker varchar på ;)
Lenke til kommentar

Det er ganske morsomt med en som kommenterer dårlig databasedesign, og så foreslår å bruke enVARCHAR(255) til å lagre et tall mellom 0 og 2 :p

Hehe, ja. Er vel det, men jeg har dessverre den tendensen til å skrive 255 på alle jeg bruker varchar på ;)

Kanskje greit å bruke text når du først er i gang da? ;)

Lenke til kommentar

Jeg er redd jeg må si at jeg forstår hvorfor dette er slik, all den tid selv anerkjente utdanningsinstitusjoner går på kremtabber i datamodellering, som f eks å kun ha ett felt med variabel lengde, en varchar(4).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...