Danny92 Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 (endret) Hei! Jeg har begynnt å lage et lan system og i forbindelse med når crew skal godta søknaden om å få bli med så skal det flyttes mysql info fra søknad tabbelen til godtatt tabelen, hvis dere skjønner.. Takker får svar! Endret 29. desember 2007 av dannyboy_1992_ Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Øhhmm ... er stinker det dårlig database design. Mener du at har to identiske tabeller, en for søknader og en for godtatte? Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Er ikke dette enklere?: tabell: søknad -------------------------- soknadID -------------- navn ------------------- etternavn ------------- telefon ----------------- aktiv ------------------- godtatt ----------------- Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Hvis du gjør noe som Famen skrev tabell-struktur på, så skulle det vel ikke være noe problem? F. eks (tatt litt fra Famen): `id` (auto_increment, primary_key) `navn` varchar(255) `godtatt` varchar(55) Og så f. eks i feltet godtatt: 0 = ikke gjort noe med 1 = godkjent 2 = ikke godkjent Så da henter du f. eks ut der du skal godkjenne/ikke godkjenne brukere: if ($str['godtatt'] == 0) { echo '<a href="link_til_godtatt">Godta</a> / <a href="link_til_ikke_godtatt">Ikke godta</a>'; } For eksempel noe sånt, trenger ikke være så veldig avansert liksom Lenke til kommentar
Danny92 Skrevet 28. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2007 Haha, akurat det der kom jeg ikke på da, var litt får trøtt tror jeg Takk uansett Lenke til kommentar
grimjoey Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 dersom feltet godtatt kun skal inneholde 0, 1 og 2 er det vel ikke nødvendig med varchar(55). int(1) bør holde lenge. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Enkelte har en lei tendens til å bruke VARCHAR(255) til alt. Det er ganske morsomt med en som kommenterer dårlig databasedesign, og så foreslår å bruke enVARCHAR(255) til å lagre et tall mellom 0 og 2 Lenke til kommentar
Danny92 Skrevet 28. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2007 (endret) Jeg har fått allt til å funke med lan skrifte nå, nå gjenstår epost aktivering. Mens jeg skriver her så har vel ingen tilfeldigvis et script der man skriver en aktiverings link i en epost også når man da trykker på den så den da i databasen skrive over fra 2 til 0 da i godtatt greia? Sorry vis det er dårlig forklart! EDIT!!!! Så ikke at denne posten ble flyttet til "Databaser"! Endret 28. desember 2007 av dannyboy_1992_ Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Enkelte har en lei tendens til å bruke VARCHAR(255) til alt. Det er ganske morsomt med en som kommenterer dårlig databasedesign, og så foreslår å bruke enVARCHAR(255) til å lagre et tall mellom 0 og 2 Hehe, ja. Er vel det, men jeg har dessverre den tendensen til å skrive 255 på alle jeg bruker varchar på Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Enkelte har en lei tendens til å bruke VARCHAR(255) til alt. Det er ganske morsomt med en som kommenterer dårlig databasedesign, og så foreslår å bruke enVARCHAR(255) til å lagre et tall mellom 0 og 2 Hehe, ja. Er vel det, men jeg har dessverre den tendensen til å skrive 255 på alle jeg bruker varchar på Kanskje greit å bruke text når du først er i gang da? Lenke til kommentar
roac Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Enkelte har en lei tendens til å bruke VARCHAR(255) til alt. Det er ganske morsomt med en som kommenterer dårlig databasedesign, og så foreslår å bruke enVARCHAR(255) til å lagre et tall mellom 0 og 2 Jeg er redd jeg må si at jeg forstår hvorfor dette er slik, all den tid selv anerkjente utdanningsinstitusjoner går på kremtabber i datamodellering, som f eks å kun ha ett felt med variabel lengde, en varchar(4). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå