Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Stort problem med oppstart av bærbar

Anbefalte innlegg

Har store problemer med oppstarten på den 1 år gamle bærbare vi har.

Altså, den starter, så står det "Acer" (som det vanligvis også gjør), så må jeg trykke F2 (for å komme inn på setup.. om jeg ikke gjør dette skrur den seg bare av igjen).

Inne i setup'en er det helt jungel for meg.. Er noe BIOS-greier og sånt.. Og går jeg ut av det igjen, bom, PC-en er av.

Vil nødig sende den til "reparasjon", i.o.m at jeg trenger PC-en nå..

Setter ekstremt stor pris på hvilken som helst for for hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da har en enhet fått en error under post (power on self test). Da er det et eller annet galt med hardwaren på maskinen og den burde sendes inn.

Siden det ser ut som det er noe med nettverket som er feil, står det en nettverkskabel i pcen?

dette kommer mest sannsynlig opp fordi maskinen ikke finner disken og så prøver den da å starte opp fra lan

sjekk i bios om du den finner noen disker, alt om bios har disk test, kjør da denne

Lenke til kommentar

Altså, det hele starter slik:

1. Acer-logoen som vanlig..

P1010337.jpg

Så trykker jeg på F2:

2.Da kommer BIOS-innstillingene opp.

P1010338.jpg

Om jeg går ut der ifra, eller lar Acer-logoen gå, kommer dette opp:

3.Noe med ethernet-failure.

P1010344.jpg

Om jeg så setter inn en internettkabel (selvsagt med forbindelse i), kommer dette:

P1010346.jpg

4.[CLIENT MAC ADDR: 00 16 D4 5E 59 A2

DHCP: ... (ventetegn)

(etter en stund)

EXITING PXE ROM]

Så bare gjentar punkt 4 seg helt til den slukner..

Beklager de store bildene..

Endret av Haakon*
Lenke til kommentar

Sånn her ser det ut under "BOOT"-fanen:

Boot Priority Order:

1: SATA

2. IDE 0

3: IDE 1

4: Pci Dev: Realtek Boot Agent

5: USB HDD

6: USB CDROM

7: USB FDD

8: USB KEY

Med "USB HDD" tror jeg den mener D-disken, eller? Og at SATA er C? Alle programfilene er på D tror jeg, og Windows på C.. Om det hjelper noe :p

Lenke til kommentar

Hehe, kan se sånn ut, ja xD Men nei, har ikke det.. Er bare noe med vinkelen + blits.. Så har jeg aldri tørket av skjermen heller, da :p

Steffenz: Ja, om jeg trykker F12 så kommer jeg inn på bootmeny.. Men der står det bare "4: Pci Dev: Realtek Boot Agent" og om jeg trykker på setup kommer jeg bare inn på BIOS'en igjen.. Nå har jeg forresten opprettet original-innstillingene i Bios, og der er det to IDE før S-ATA, og så Pci Dev..

Er vel noe med hardware'n da :/ Har ikke noe recovery CD, nei. Eller.. Vent jo, det har jeg. La det over på to DVD-er da jeg innstallerte media Center.

Men da går jo alt det vi har på PC-en bort, da.. Men det hadde det vel kanskje gjort alikevel? :S

Lenke til kommentar

Ok, da prøver jeg med Windows-DVD'ene siden det ikke ser ut til at jeg kommer noen vei ellers her..

Alt blir jo borte.. Men det var vel egentlig for det meste musikk .. (som jeg har brukt timesvis på å rippe inn der.. )

Håper det funker ;) Og takk for hjelpa folks :)

Edit: Pokker.. PC-en reagerer ikke når jeg setter inn DVD-en.. -__-

Endret av Haakon*
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...